Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 24.04.2012 18:54 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Etujarrut uusittu km:llä >151tkm. Edellisen kerran 105tkm. Syy: Vanhoissa paloissa kitkapintaa n. 6mm, levyn paksuus 19,4mm. Vaan ainakin yhden palan kitkapinta irti, ruostetta välissä 1/3 matkalta, toisessa palassa säteittäisiä pieniä halkeamia. Ei taida olla ylikuumentumisen seurauksia, varsinkin näin hyvin muuten kulutusta kestäneet. Vanhojen palojen taustasta löytyi vielä merkinnät:....LE MO3 F......Palat olivat muuten tasaisesti kuluneet.
Katsokaapa palojen nysää, ettei kanna männän hahlon pohjaan, kuten oli alkuunsa näillä vanhoilla paloilla, viila oli käynyt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 24.04.2012 19:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
niin ? mikä on ongelma ? . levyt ja palat uusintaan asiallisesti kasattuina.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 24.04.2012 19:39 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Oli! :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 24.04.2012 21:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
ealab kirjoitti:
Oli! :)

Ja kun nyt pistää niin sitten sillä taas ajelee 50-150 tkm. Ei ole ongelma.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 25.04.2012 07:42 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sitä vaan että jarrupaloja on monensorttisia. Kyllähän noilla vanhoilla olisi muuten ajanut vielä kauan. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 02.05.2012 23:04 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
No niin. Xantia katsastettu huolellisesti, moitteetta. Kaikki jarrut niin tasan, kuin olla voi. Vaan oikea etujarru taas jumittelee, se aivan alkuperäinenkin murhe. Mäntä on nyt "oikeassa" asennossa ja ei näytä sillä olevan mitään väliä. Oli kuin vaan. Mäntä on symmetrinen lieriö. Jokin vaan estää mäntää palautumasta. Liukutappikaan ei jumittele. Laitetaanpa toinen mäntä, tiiviste ja kokeillaan. Siis juuri laitettu uudet kiekot ja palat. LHM:t ovat hyvät, käsijarru ok. Alkoi vielä uudet GY EffiGripit tehdä "nokialaiset", täristää motarinopeuksissa, myös 60:ssä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 03.05.2012 14:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos vaikka öljyäisit ÖLJYLLÄ sen automaattisäädön. en ole koskaan törmännyt jumittaviin jarruihin sen öljyhoidon jälkeen.
tuolla jossakin on paljon tekstiä ,niin xantian kuin beksinkin jarruhuollosta. se tali mitä ransikikset niihin jarruihin laittaa , ei toimi kuin saharassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 03.05.2012 17:01 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Joo, onkin vielä orkinaalit...hankin pitempiä nippusiteitä ensin......Väliaikatietona näistä uusista renkaista. 2 vaihdettiin heiton takia, 2 tasapainoitettiin. Ravistus jatkuu. Jostain nettisivuilta lueskelin vastaavasta ongelmasta näillä renkailla. Jarruissa mielenkiintoista. Painoin ulomman jarrupalan ja satulan välistä mäntää sisällepäin, sen verran, kun meni. Jonkin ajan päästä homma kasaan, rengasliikkeessä ei niin pahaa laahausta enää ollutkaan. Olisiko yhtenä syynä männän ja männätiivisteen keskinäinen asento pysyvämpi, kun on vähän aikaa ollut paikallaan, "pureutunut" kumi männän pintaan. Juuri kiertämisen jälkeen vielä liikkuisi kumi turhan hyvin. Toinen seikka saattaisi olla uusien jarrupalojen ehkä vähäinenkin kimmoisuus. Se söisi osan männän palautusliikkeestä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 03.05.2012 18:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
mihin sä niitä nippusiteitä tarviit. et ainakaan sen jarrun öljyämiseen. anna se kumikortonki olla paikoillaan ja kaivaudu sen kässärivivun kauluksen sisäänmenosta ja raota sitä sen verran ,että saat tippakannulla lipitettyä sitä öljyä välistä.
eli pura ne jarrut ,kässärivaijeritkin irti, palikat pois. sitten se öljy. veivaa männät sisään kuten kuuluu. vatkaa sitä kässärivipua ja varmista että palautuu kunnolla. kasaa jarrut, mutta ÄLÄ laita vaijereita vielä. kone käyntiin ja paineet ylös. painele pedaalia useemman kerran ja sitten vasta vaijerit paikoilleen . toimii.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 05.05.2012 07:40 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Teen tuon voitelun seuraavassa pyörienirrottamissessiossa. Vielä pyörii lähes kepeästi, kahdella sormella napaa pyörittelee.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 05.05.2012 09:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
se tali mitä ransikikset niihin jarruihin laittaa , ei toimi kuin saharassa.
Kumpaa tarkoitat, sitä valkoisempaa vai sitä keltaisempaa? Reilun kymmenen vuotta pysyy ainakin hyvänä Suomen oloissa. Siinä vaiheessa voi varmuudeksi napsaista nippusiteen poikki, kääntää kumin sivuun, siivota osat, laittaa uudet vaseliinit ja kasata uuden nippusiteen kanssa. Ja ei suotta laiteta mitään öljysotkua sinne.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian etujarrut
ViestiLähetetty: 05.05.2012 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
nimenomaan öljyä , sillä on taipumusta uida just sellaisiin paikkoihin johon tali tai vaseliini ei pääse. vaihtoehtona on tietenkin purkaa koko jarruhäslinki ja hyvin rasvattuna takaisin kasaan.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: