Työmatka sai mielenkiintoisen alun kun xantia alkoi savuamaan ratin takaa (tai siis edestä, en siis minä). Vakkaria asentaessa ilmeisesti jarruvalokatkaisijan liitin oli jäänyt jotenkin huonoon paikkaan ja oli rattia kännellessä murjoutunut rikki muutaman päivän aikana.
Kilsan verran oli pakko ajella että pääsi valtatieltä pois, rampille kääntäessä töötti jo tuuttaili omiaan. Auto nurmikolle rampin juureen, ratin alamuovi väkisin irti ja tsekkaamaan. No, se jv-katkaisijan liitin oli kappaleina joten nyppäsin sen auki. Sitten pohtimaan että mitenkäs saisi parkkilukon pois päältä kun tuli tökättyä P päälle. Joskus ennenkin olen miettinyt onko siihen jotain niksiä, mutta voima siihen sitten ilmeisesti auttoi.
Ajoin lähimmälle parkkipaikalle tarkastamaan vahingot. Jarruvalokatkaisijan liitin takaisin kiinni ja valot sekä parkkilukko toimii. Vain töötti tuuttailee rattia käännellessä, siispä sulake irti ja suunnaksi työmaa. Kaikki muu toimii, paitsi töötti. Pitää illalla tutkia kuinka suurta vahinko siellä on. Ei ainakaan näyttänyt pahalta, savun määrästä pelkäsin pahempaa

Rattiputken sisältä kuuluu rapinaa käännellessä, olisko siellä töötin johto? Radion rattinapit toimii kyllä eikä airbag-valokaan pala.
Varmaa tietoa alkuperäisestä vikapaikasta ei ole mutta eiköhän se sieltä löydy. On vaan niin veemäinen paikka työskennellä toi kuskin jalkatila, melkeen pitää penkki ottaa pois...
Lähinnä nyt kiinnostaisi tietää miten se töötin johto tulee ratilta alas?