Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Miten LHM päätyy etupuskurin alle?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=11634
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Bumper [ 21.05.2012 21:27 ]
Viestin otsikko:  Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Ongelma on tällä kertaa otsikossa kuvatun kaltainen. Vihreä neste tuntuu löytävän tiensä etupuskurin alle, ja siitä edelleen maahan. Koko puskuri on saanut hantin puolella vihreän sävyn niillä kohdin joissa ökymallien sumuvalo sijaitsee...
Nestettä ja vanhaa mönjää on säiliön alla aika tuhti kerros, mutta mitään selkeää vuotopaikkaa en ole löytänyt. Paluuletkunipun letkuista pari on hieman nihkeitä, mutta mitään selkeää halkeamaa niissä ei näy. Säiliön päällinen oli hieman öljystä nihkeä, mutta ei kuitenkaan märkä.
Huolestuttavaa on myös se, että pumppu on hieman öljyinen, vaikka sekä paineputken että imuletkun juuret ovat kuivat. Ihan kuin vuotaisi sieltä akselin juuresta. Muovit ovat tuolta koneen alta noilta tienoin märät, mutta vuotopaikka (tai siis tippuvien läikkien kohta) on huomattavasti edempänä, joten tuo tuskin on kuitenkaan se pääpiru tässä tapauksessa.

Osaako joku kertoa mistä tuo litku voisi tuonne keulan alle päätyä? Ihan kuin säiliön pohjassa olisi reikä.. Tai jotain. :?

Kirjoittaja:  ripa64 [ 21.05.2012 21:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Mulla kerran xantiassa tuli just sumarista lhm:ää kun vuosi jousipallplle tuleva putki siitä kiinnikkeen alta mistä se on kii ..

Kirjoittaja:  laakeri [ 21.05.2012 21:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Mahdollisuudet rajasin sigun perusteella BX:ään ja Xantiaan, mutta onkos nyt BX:stä kyse, kun hantin puolesta ja säiliöstä puhutaan?

Kirjoittaja:  Bumper [ 21.05.2012 21:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Äh, kirjoitinpas tuon viestin taas ajatuksella. (not) BX 16 RS tosiaan on kyseessä. Ohjaustehostinta laitteessa ei ole, jos se johonkin jotain vaikuttaa. Tuskin tässä tapauksessa.

Ripa, mielestäni BX:n etutolpan putki ei kulje keulan kautta. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Kirjoittaja:  XM-Hannu [ 21.05.2012 22:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Hyvin minimaalinen mahdollisuus on sekin, että pumpulta lähtevä paineputki halkeaa saumastaan, ja antaa terävän suihkun esim. eteenpäin. Minulla XM:ssä kävi niin pari vuotta sitten, juuri kun olin 1000 km päässä kotoa. Eli Ivalossa. Hetken aikaa piti päätä raapia...

Kirjoittaja:  Croisette [ 21.05.2012 23:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Ja aikas yleistä sekin on BX:ssä että sinne säiliön pohjalle on todellakin ruostunut reikä.

Kirjoittaja:  Teuski [ 22.05.2012 06:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Aihetta sivuten otsikko toi mieleen kysymyksen joka mulla oli mielessä muutama vuosi sitten: Miten moottoriöljyä päätyy Xantian vetokoukun alle? :D

Oli motonetin öljykannuun tullut millin reikä takakopassa ja maton läpi imeydyttyään öljy tihkui varapyörän häkin kiinnityskoukun reiästä ja valui koukkua pitkin maahan :?

Kirjoittaja:  ealab [ 22.05.2012 08:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Miten LHM päätyy etupuskurin alle?

Pumpulta lähtevän paineputken halkeaminen ei täälläpäin ole ollut minimaalista. Kahdesta BX:stä meni, samasta kohdasta, kurvasta. Putki lienee ollut "Mannesmannia", sitä aikoinaan kuuluisaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/