Tein pienimuotoisen ajotestin ja ihmetys oli suuri kun kone ei ota yli 4000 kierrosta eli jää täydellä kuormituksella ja vastamomentilla vielä jonkin matkaa täydestä tehosta. Normaalikiihdytyksissä jaksaa kuitenkin aivan normaalin tuntuisesti sen mitä tuollainen 445t ajettu uudelleen ohjelmoitu moottori yleensä jaksaa.
Tuntuu vähän siltä kuin loppuisi ilma kesken ja sitä tuntuisi tukevan katsastuksen hieman yli 2 kohonnut savutuslukema. Suuttimien huonona olemisesta en oikein tiedä ainakaan ruiskutuskuvioiden osalta. Niistä tuli ohivuodot mitattua keväällä kun yhden joutui korjaamaan paineen romahdettua eikä siinä puolessa ole mitään.
Turbon putkia ja muuta vastaavaa on tullut tarkkailtua muiden huoltojen yhteydessä eikä siellä pitäisi mitään ihmeellisiä vuotoja olla ja ahtopainepuolelta tulisi kyllä ilmoitusta jos olisi massiivisia vuotoja. välijäähdyttimen vuotavat päädytkin on tullut tiivistettyä.
Mikä kärryä oikein vaivaa. Onko se vaan turbon siipien kulumista ja suuttimien likaantumista sekä männänrenkaiden vuotoa kun ei enää täyteen vastamomenttiin irtoa suurin teho koneesta. Imukanavatkin on aika lailla puhtaat eikä enää likaannu.
|