Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 07.06.2012 16:10 

Viestit: 2
C5 2.0 Break -03. Hydraulipumpun moottori rikki, uusi pumppu tulossa romukaupasta. Sama numerosarja ohjausyksikön tarrassa kuin vanhassa. Hydractive 3+ molemmissa autoissa, joten yhtä paljon letkulähtöjä. Voinko sitten olettaa että uusi pumppu sopii sellaisenaan, vai pitääkö pumppu vielä yhdistää auton tietokoneen kanssa esim asentamalla vanha ohjausyksikkö uuden pumpun päälle? Merkkiliikkeen mukaan ainakin jos ostaa uuden pumpun heiltä niin jotain ohjelmointia tarvitaan, en kysynyt miten käytetyn kanssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 07.06.2012 21:47 
Sopii ihan suoraan.
Eikä siinä uudessakaan mitään ohjelmointia tarvitse.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 07.06.2012 21:59 

Viestit: 259
Paikkakunta: Rauma
Käytetystä voit käyttää sen moottorin ja pumpun!
Sitä ohjainyksikköä et saa omassasi toimimaan! Väärä alustanumero!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 07.06.2012 22:42 
1-xantia kirjoitti:
Käytetystä voit käyttää sen moottorin ja pumpun!
Sitä ohjainyksikköä et saa omassasi toimimaan! Väärä alustanumero!

Höpöhöpö.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 07.06.2012 23:48 

Viestit: 126
Paikkakunta: Pirkanmaa
Vaihdoin juuri omaani pumpun. Romikselta 420tkm vähemmän pumpannut pumppu ohjausyksikköineen tilalle, numerosarjat täsmäsi (ja on kuulemma täsmättävä) prikulleen. Ei tarvinnut ohjelmointia tms. Kannattaa avata sähkömoottorin koppa ja puhaltaa hiilipölyt pois jos pumppu on pumpannut jo satojatuhansia.
Asennuksen jälkeen säiliöön uudet LDS-öljyt ja 0.5 bar painetta (eikä yhtään enempää, tuommoinen kantikas loota ei paljoa painetta kestä) ja jumppaamaan ylös alas. Öljyä pitää lisätä pariin otteeseen heti alussa. (minä tuijotin jotain vanhaa p..ska-rantua säiliön kyljessä ja ihmettelin kun ei nouse vaikka öljyä näyttää olevan... :oops: )
Ennen vanhan pumpun irroitusta kannattaa varmistua että järjestelmä on paineeton. Minä päästin paineet LDS:n kera pitkin konehuonetta kun irroitin ensimmäisen paineputken pumpulta. Paine ei poistunutkaan kuten Xm:ssä, auto alas ja minuutin tyhjäkäynti...



C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 11.06.2012 12:29 

Viestit: 2
XmTd94 kirjoitti:
Asennuksen jälkeen säiliöön uudet LDS-öljyt ja 0.5 bar painetta

Miten saadaan 0.5 barin paine säiliöön kotikonstein? Merkkihuollossa tämä tehdään käsittääkseni erikoistyökalulla asennettu korkin tilalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 11.06.2012 20:39 

Viestit: 126
Paikkakunta: Pirkanmaa
skinners kirjoitti:
Miten saadaan 0.5 barin paine säiliöön kotikonstein? Merkkihuollossa tämä tehdään käsittääkseni erikoistyökalulla asennettu korkin tilalle.


Siitä pienestä reiästä sain tällaisella pallon tms täyttöventtiiillä suhautettua. Kun pillin sai painettua tiukasti kohtisuoraan reiän päälle niin ilmaa meni säiliöön. Varovainen kannattaa olla, tuollainen säiliö ei paljoa painetta kestäne.


Liitteet:
Tayttoventtiili.JPG
Tayttoventtiili.JPG [ 114.56 KiB | Katsottu 12585 kertaa ]

C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 11.06.2012 22:39 

Viestit: 369
Tubeless venttiilin painaa säiliönkorkissa olevaa reikää vasten ja ilmamittarilla laittaa ilmaa sen kautta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 12.06.2012 08:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
skinners kirjoitti:
XmTd94 kirjoitti:
Asennuksen jälkeen säiliöön uudet LDS-öljyt ja 0.5 bar painetta

Miten saadaan 0.5 barin paine säiliöön kotikonstein?
Leikataan polkupyörän sisäkumi poikki. Toiseen päähän solmu ja toinen pää venytetään korkin tilalle. Pumpataan ilmaa tarpeen mukaan.

Sisäkumi pettää ennen säiliötä.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 12.06.2012 18:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
svc kirjoitti:
polkupyörän sisäkumi --- toinen pää venytetään korkin tilalle. Pumpataan ilmaa tarpeen mukaan.

Miten se korkki laitetaan tuon sisäkumin sisälle kun säiliö on saatu paineistettua?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 12.06.2012 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
RPekka kirjoitti:
svc kirjoitti:
polkupyörän sisäkumi --- toinen pää venytetään korkin tilalle. Pumpataan ilmaa tarpeen mukaan.

Miten se korkki laitetaan tuon sisäkumin sisälle kun säiliö on saatu paineistettua?
Eikös sitä painetta tarvita siellä vain systeemin ilmaamisen ajan?
Ei kai se säiliö ole koko ajan paineistettu? Silloinhan öljyäkään ei voisi lisätä kuin merkkihuollossa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 05.08.2015 12:37 

Viestit: 5
Herättelen vähän tätä keskustelua tännekin, suurella todennäköisyydellä itselläkin edessä pumpun vaihto ja uuden osan hinta ei lämmitä köyhän lompakkoa. Mitenkäs nyt on tuon vaihdon kanssa, pitääkö ohjausyksikön numeron täsmätä jotta saa vaihdettua suoraan vai saako toisen auton yksikköä edes toimimaan oikein?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 06.08.2015 19:53 

Viestit: 218
svc kirjoitti:
RPekka kirjoitti:
svc kirjoitti:
polkupyörän sisäkumi --- toinen pää venytetään korkin tilalle. Pumpataan ilmaa tarpeen mukaan.

Miten se korkki laitetaan tuon sisäkumin sisälle kun säiliö on saatu paineistettua?
Eikös sitä painetta tarvita siellä vain systeemin ilmaamisen ajan?
Ei kai se säiliö ole koko ajan paineistettu? Silloinhan öljyäkään ei voisi lisätä kuin merkkihuollossa.


Kyllä siellä säiliössä on painetta kokoajan, ainakin auton käydessä, muttei paljoa. Sen takiahan noista C5:stä halkeileekin ne säiliöt ajastaan kun väsyy se sauma..

Mut ei sinne kyllä tarvii mitään paineita itse laittaa ilmausta varten, vai olenko nyt ihan pihalla..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 I hydraulipumpun vaihto
ViestiLähetetty: 06.08.2015 20:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Eikös se ole niin, että paineistusta tarvitaan vain silloin, jos nesteiden täydellisen vaihdon jälkeen ei pumppu lähde imemään?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: