Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bx:n kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 05.08.2015 06:27 

Viestit: 116
Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
Gti 16, eli helpoin tapa(nosturikin käytettävissä)? Entäpä venttiilien ohjurin kumit?



"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 05.08.2015 08:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Loota pois ja uusi tilalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 05.08.2015 09:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Öljyt pois laatikosta, vetarit pois (napamutteri auki, alapallonivel irti). Vaihdelaatikon päältä se kannakkeen tappi irti, muuten laatikko ei mahdu tulemaan tarpeeksi sivulle. Virranjakoventtiili ja painesäädin ovat kiinni myös laatikossa, joten niiden kiinnitykset pitää avata. Ne olisi helpompi aukaista jos syyläri on pois, onnistuu kyllä ilmankin. Homma on kyllä työläs, mutta ihan tehtävissä.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 05.08.2015 16:55 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Moottoria ei tarvitse kannatella, jos: ensi etupää pukeille, nuo jo mainitut toimenpiteet, moottorin alle kapulaa kannattamaan, nostetaan kylkeä hiukan. Näinkin toosan saa helpommin pois. 3 kertaa näin tehnyt. Laitoin silloin myös tunkkiin kupin tilalle kapistuksen, jolla kannatellaan toosaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 05.08.2015 17:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
muista vaihtaa temppuraudan stefa + molemmat vetarien stefat ja jos haluut hienostella ,niin kytkinakselin holkin stefankin voit vaihtaa .
loota tulee kyllä näppärästi alas ja päinvastoin.
siellä takapuolella on sitten KUUSIOKOLOPULTTI . samon startin kiinnitykset myös . ja paskamaisessa poterossa yks 16mm kannalla oleva .
suosittelen paineasetelman saranan rasvaamista vaikkapa sitkeällä ketjuvaseliinilla , samoin kaikki mitkä ovat tavalla tai toisella tekemisissä kytkimen toiminnan kanssa .
tarkasta samalla oikean puolen vetarin tukilaakerin kunto ja vaihda suosiolla jos kuullostaa kuivalta . voit myös ujuttaa rasvaa sinne .
sitten säädä POLKIMEN liike noin 130-150 milliin , sillon ok
kytkimenä suosittelen borck/beck ( delphi ) mutta kun sitä ei enää taida olla saatavilla , joten LUK tai Sachs toimii . samalla varmistaisin tiskillä jo että painelaakeri EI OLE sellaisellä lieriöllä varustettu , vaan mieluiten se puoliympyrän mallinen.
vanhemmissa oli ainakin mahdollisuus valita . hylkäsin itse kaikki lieriöt .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n kytkimen vaihto
ViestiLähetetty: 06.08.2015 09:16 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
tumpelo kirjoitti:
Gti 16, eli helpoin tapa(nosturikin käytettävissä)? Entäpä venttiilien ohjurin kumit?

Täälä olikin jo tarpeeks neuvoja, yksi vielä, että viilaa kolmioviilalla niistä kytkinlevyn urista pari kolme vetoa vähän kartiommaksi. Menee laatikko ainakin puolta helpommin paikalle. Pari vuotta sitten meni kerralla ja viimeks vei puoli minuuttia. Hommaa ei kannata väheksyä, niin minäkin tein ensiksi, kun vanhempi mekaanikko sen kertoi, mutta viilaamisesta on uskomaton apu...PÄTEE KAIKKIIN MUIHINKIN MALLEIHIN


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: