Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 I hydraulipumpun vaihto http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=11794 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | skinners [ 07.06.2012 16:10 ] |
Viestin otsikko: | C5 I hydraulipumpun vaihto |
C5 2.0 Break -03. Hydraulipumpun moottori rikki, uusi pumppu tulossa romukaupasta. Sama numerosarja ohjausyksikön tarrassa kuin vanhassa. Hydractive 3+ molemmissa autoissa, joten yhtä paljon letkulähtöjä. Voinko sitten olettaa että uusi pumppu sopii sellaisenaan, vai pitääkö pumppu vielä yhdistää auton tietokoneen kanssa esim asentamalla vanha ohjausyksikkö uuden pumpun päälle? Merkkiliikkeen mukaan ainakin jos ostaa uuden pumpun heiltä niin jotain ohjelmointia tarvitaan, en kysynyt miten käytetyn kanssa. |
Kirjoittaja: | Natero [ 07.06.2012 21:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
Sopii ihan suoraan. Eikä siinä uudessakaan mitään ohjelmointia tarvitse. |
Kirjoittaja: | 1-xantia [ 07.06.2012 21:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
Käytetystä voit käyttää sen moottorin ja pumpun! Sitä ohjainyksikköä et saa omassasi toimimaan! Väärä alustanumero! |
Kirjoittaja: | Natero [ 07.06.2012 22:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
1-xantia kirjoitti: Käytetystä voit käyttää sen moottorin ja pumpun! Sitä ohjainyksikköä et saa omassasi toimimaan! Väärä alustanumero! Höpöhöpö. |
Kirjoittaja: | XmTd94 [ 07.06.2012 23:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
Vaihdoin juuri omaani pumpun. Romikselta 420tkm vähemmän pumpannut pumppu ohjausyksikköineen tilalle, numerosarjat täsmäsi (ja on kuulemma täsmättävä) prikulleen. Ei tarvinnut ohjelmointia tms. Kannattaa avata sähkömoottorin koppa ja puhaltaa hiilipölyt pois jos pumppu on pumpannut jo satojatuhansia. Asennuksen jälkeen säiliöön uudet LDS-öljyt ja 0.5 bar painetta (eikä yhtään enempää, tuommoinen kantikas loota ei paljoa painetta kestä) ja jumppaamaan ylös alas. Öljyä pitää lisätä pariin otteeseen heti alussa. (minä tuijotin jotain vanhaa p..ska-rantua säiliön kyljessä ja ihmettelin kun ei nouse vaikka öljyä näyttää olevan... ![]() Ennen vanhan pumpun irroitusta kannattaa varmistua että järjestelmä on paineeton. Minä päästin paineet LDS:n kera pitkin konehuonetta kun irroitin ensimmäisen paineputken pumpulta. Paine ei poistunutkaan kuten Xm:ssä, auto alas ja minuutin tyhjäkäynti... |
Kirjoittaja: | skinners [ 11.06.2012 12:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
XmTd94 kirjoitti: Asennuksen jälkeen säiliöön uudet LDS-öljyt ja 0.5 bar painetta Miten saadaan 0.5 barin paine säiliöön kotikonstein? Merkkihuollossa tämä tehdään käsittääkseni erikoistyökalulla asennettu korkin tilalle. |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 11.06.2012 22:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
Tubeless venttiilin painaa säiliönkorkissa olevaa reikää vasten ja ilmamittarilla laittaa ilmaa sen kautta. |
Kirjoittaja: | svc [ 12.06.2012 08:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
skinners kirjoitti: XmTd94 kirjoitti: Asennuksen jälkeen säiliöön uudet LDS-öljyt ja 0.5 bar painetta Miten saadaan 0.5 barin paine säiliöön kotikonstein? Sisäkumi pettää ennen säiliötä. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 12.06.2012 18:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
svc kirjoitti: polkupyörän sisäkumi --- toinen pää venytetään korkin tilalle. Pumpataan ilmaa tarpeen mukaan. Miten se korkki laitetaan tuon sisäkumin sisälle kun säiliö on saatu paineistettua? |
Kirjoittaja: | svc [ 12.06.2012 21:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
RPekka kirjoitti: svc kirjoitti: polkupyörän sisäkumi --- toinen pää venytetään korkin tilalle. Pumpataan ilmaa tarpeen mukaan. Miten se korkki laitetaan tuon sisäkumin sisälle kun säiliö on saatu paineistettua? Ei kai se säiliö ole koko ajan paineistettu? Silloinhan öljyäkään ei voisi lisätä kuin merkkihuollossa. |
Kirjoittaja: | jlagland [ 05.08.2015 12:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
Herättelen vähän tätä keskustelua tännekin, suurella todennäköisyydellä itselläkin edessä pumpun vaihto ja uuden osan hinta ei lämmitä köyhän lompakkoa. Mitenkäs nyt on tuon vaihdon kanssa, pitääkö ohjausyksikön numeron täsmätä jotta saa vaihdettua suoraan vai saako toisen auton yksikköä edes toimimaan oikein? |
Kirjoittaja: | DtiJ [ 06.08.2015 19:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
svc kirjoitti: RPekka kirjoitti: svc kirjoitti: polkupyörän sisäkumi --- toinen pää venytetään korkin tilalle. Pumpataan ilmaa tarpeen mukaan. Miten se korkki laitetaan tuon sisäkumin sisälle kun säiliö on saatu paineistettua? Ei kai se säiliö ole koko ajan paineistettu? Silloinhan öljyäkään ei voisi lisätä kuin merkkihuollossa. Kyllä siellä säiliössä on painetta kokoajan, ainakin auton käydessä, muttei paljoa. Sen takiahan noista C5:stä halkeileekin ne säiliöt ajastaan kun väsyy se sauma.. Mut ei sinne kyllä tarvii mitään paineita itse laittaa ilmausta varten, vai olenko nyt ihan pihalla.. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 06.08.2015 20:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 I hydraulipumpun vaihto |
Eikös se ole niin, että paineistusta tarvitaan vain silloin, jos nesteiden täydellisen vaihdon jälkeen ei pumppu lähde imemään? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |