Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 kiikarissa http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=11861 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | svc [ 18.06.2012 13:21 ] |
Viestin otsikko: | C5 kiikarissa |
Autokaluston päivitys on tullut taas ajankohtaiseksi: Harkinnassa on II-korinen 2005 mallinen C5 Break 2.0 HDi. Xantia alkaa olla tuttu, mutta C5 on mysteeri. Isoin ongelmakohta noissa tuntuu foorumien selaamisen perusteella olevan taka-akseliston tukivarsien laakerointi. Mikäs on paras tapa tarkistaa laakeroinnin kunto ostohetkellä? Onkos II-korisen lämmityslaitteen läpät edelleen ongelma? Pyöränaakerit, koiranluut, jarrut ym ovat tietysti peruskauraa tarkistuskohteina. Autossa on kilometrejä reilu 340 000. Mikäs on DW10 BTED4:ssä vaihtoväli? |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 18.06.2012 13:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
Minulle oli C5 mysteeriö,mutta ei enää kokeilin bensaa ja dieseliä ja minulle riitti... ![]() |
Kirjoittaja: | Hujane [ 18.06.2012 18:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
Tuota jos lienee 2.0 litranen ja 136heppanen niin jakopään vaihtoväli lienee alunperin 240tkm....joka tietenkin suomessa lyhennetty,omaan oli vaihdettu jo 220tkm kohdalla...takakynkistä kun nostelet ylös ja alas että nariseeko se vai ei...sitten kun ne on tosi kuivat ne paukkaa ja ihan kuulee ohjaamoon asti...nuilla km luultavammin jo lämppärlaite kerran korjattu... |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 18.06.2012 22:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
Itse sain kahdestakin merkkihuollosta vastaukseksi, että 136 HDi:n remminvaihtoväli on 140 tkm. Siinä kohdassa on tuossa omassa laitoksessa vaihdettu Hartikaisella hihna. Ne takakynkkien laakerithan ovat periaatteessa ihan samanlaiset kuin Xantiassakin. ![]() |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 20.06.2012 18:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
Taka-akselin kunto selviää kun katsot akselia ja takarenkaita auton peräpään suunnasta. Mikäli renkaiden ja akseliston kulma yhdessä muistuttaa /--\ tätä, niin kynkkä remontti on ajankohtainen, juuri kunnostetuilla kynkillä renkaiden asento likimai I--I. Kynkkäremonttiin saa fiksukselta korjaussarjaa, joka tulee timken laakereilla. Hintakin muistaakseni ~60e kieppeillä. Sama satsi löytyy myös sitroselta, ihan samassa paketissa, tosin kalliimpi. Merkkiliikkeen ylihintaisiin merkki osiin ei tässä tapauksessa kannata sortua, kesto on sama mitä tarvikkeilla. |
Kirjoittaja: | svc [ 20.06.2012 22:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
Kuten Xantiassa ja Xsarassakin. Mutta tämän ketju muuttuikin minun osaltani jo eilisiltana aiheettomaksi. C5 on nyt pihassa ![]() |
Kirjoittaja: | xantti [ 23.06.2012 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
xantian jousitus automaailman kuningas C5 käytettynä järkiostos hinta ja ominaisuudet verrattuna esim skoda fabia 1.2 75 hv autoon Citikassa erinomainen ruostesuojaus verrattuna esim. korealaisiin Ruotsista hankittuna halvempi autoveroineen kuin Härmästä ja Virosta samoin C5:n heikko kohta on BSI :n hajoaminen kaikkine sekoiluineen kustantaa n. 900€ |
Kirjoittaja: | laakeri [ 25.06.2012 08:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
xantti kirjoitti: xantian jousitus automaailman kuningas Tuo epämukava jousitus ei ole kuningasta nähnytkään. Onhan se hyvä corollaan verrattuna, mutta kyllä muista citikoista parempia löytyy...
|
Kirjoittaja: | citron [ 01.07.2012 16:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
Jakohihnan vaihtoväliin liittyen, C5 II, 2006, 2.0dsl DW10BTED-koneella, paikallinen valtuutettu huolto kertoi tuolle vaihtovälin olevan 180 tkm. Lyhyemmät vaihtovälit voivat riippua auton vuosimallista/iästä (10v. täyteen?)...tai sitten halutaan vaan "raakasti" asiakkaan autoon vaihtaa..? Onhan se katteellista duunia korjaamolle.. Tietenkään vara ei venettä kaada mutta arvioitsisin 140 tkm olevan kevyttä kenttähysteriaa. |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 02.07.2012 19:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 kiikarissa |
citron kirjoitti: Jakohihnan vaihtoväliin liittyen, C5 II, 2006, 2.0dsl DW10BTED-koneella, paikallinen valtuutettu huolto kertoi tuolle vaihtovälin olevan 180 tkm. Lyhyemmät vaihtovälit voivat riippua auton vuosimallista/iästä (10v. täyteen?)...tai sitten halutaan vaan "raakasti" asiakkaan autoon vaihtaa..? Onhan se katteellista duunia korjaamolle.. Tietenkään vara ei venettä kaada mutta arvioitsisin 140 tkm olevan kevyttä kenttähysteriaa. 2.2 hdi:n hihna oli venynyt n. ½ hammasta, kun remmillä oli ikää 3v ja 140 tkm, joten ei se ihan tuulesta temmattu ole tuo hihnanvaihtoaika. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |