Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantian vetokoukun valmistaja http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=11870 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ealab [ 19.06.2012 12:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Saattaa olla Felox. Oulusta. |
Kirjoittaja: | svc [ 19.06.2012 12:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Ääni Feloxille täältäkin. Kuulan hitsaus muistuttaa omassani olevaa. Feloxin malli on 50209. www.felox.fi |
Kirjoittaja: | Benoit [ 19.06.2012 15:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Kiitos nopeista vastauksista! |
Kirjoittaja: | Benoit [ 19.06.2012 15:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Vinkki oli oikea ja Feloxin toiminta nopeaa - tyyppikilpi on samantien menossa postiin. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 19.06.2012 16:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Ai Xantia on niin uusi. Mihinkäs vuosimalliin asti omavalmiste sallittiin? |
Kirjoittaja: | zX-files [ 19.06.2012 20:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
1.4.2000 ja sen jälkeen käyttöönotettavaan, EY-tyyppihyväksyttyä mallia olevaan M1-luokan autoon (henkilöauto) asennettavan vetolaitteen tulee vastata direktiivin tai E-säännön vaatimuksia. Eli käytännössä omavalmiste kelpaa, jos se on tarkka kopio jonkin luotettavan koukkuvalmistajan tuotteesta = täyttää ko vaatimukset. 1.1.2005 jälkeen koukun kilvessä on oltava "e+hyväksyntänumero" ja sitä e'etä ei saa yksittäiselle koukulle. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 19.06.2012 21:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Niin tuota tyyppikilpeä ihmettelin että mihinkäs sitä tarttee, jossain vaiheessahan niitä oli muotia repiä pois, en kyllä enää muista syytä. |
Kirjoittaja: | ealab [ 20.06.2012 08:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Varmaankin revitään, kun maantiesuolan jäljiltä niittipaikat jäljellä. ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 20.06.2012 09:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Kaapelimies kirjoitti: Niin tuota tyyppikilpeä ihmettelin että mihinkäs sitä tarttee, jossain vaiheessahan niitä oli muotia repiä pois, en kyllä enää muista syytä. Syynä oli se, että EU lainsäädäntö salli tullessaan joillekin autoille isommat pv-massat kuin vanha suomalainen lainsäädäntö, jonka mukaan koukkuvalmistaja oli vetokoukun mitoittanut.Esim. Saab 99:lle jarrullisen pv:n kokonaismassa nousi 1150 kilosta 1500 kiloon. Jotkut koukkuvalmistajat olivat sitten mitoittaneet koukkunsa tuolle 1150 kilolle, joka ikävästi näkyi koukun tyyppikilvessä ja haittasi isomman vaunun vetoa. Kun tyyppikilpi "katosi", niin koukulla saikin vetää sen 1500 kg. ![]() |
Kirjoittaja: | zX-files [ 20.06.2012 11:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Ei saanut, koska koukkuvalmistaja oli sen vetomassan rajoittanut. Suomalaista hölmöyttä kuvitella että kilpi poistamalla koukusta tulisi vahvempi ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 20.06.2012 12:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
Mulla allekirjoituksen bensaxantussa kovilin 1500kg koukku ja sen sillä saa vetää, dieselissä on bosalin 1200kg koukku mutta vetää saa vain 860kg, kiitos valmistajan ilmeisesti automaatista johtuvan typerän rajoituksen... Mitä jos vaihdan manuaalilaatikon? Tai manuaaliin automaatin? Koriin kuuluvalla rajoituksella mennään aina vaan? |
Kirjoittaja: | zX-files [ 20.06.2012 12:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
No kun noi muutokset pitää muutoskatsastaa, niin samallahan sitä saa päivitettyä vetomassan vastaamaan muutettua tekniikkaa. |
Kirjoittaja: | svc [ 20.06.2012 12:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
zX-files kirjoitti: Ei saanut, koska koukkuvalmistaja oli sen vetomassan rajoittanut. Suomalaista hölmöyttä kuvitella että kilpi poistamalla koukusta tulisi vahvempi Niinpä... ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 20.06.2012 12:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
zX-files kirjoitti: No kun noi muutokset pitää muutoskatsastaa, niin samallahan sitä saa päivitettyä vetomassan vastaamaan muutettua tekniikkaa. Saattaapi olla tiukassa henkilöauton muutokset tuossa suhteessa varsinkin jos auto on EU-tyypitetty. Vaatinee käytännössä lausunnon/luvan auton valmistajalta. Käytännössä mennään valmistenumerolle kuuluvan tyyppikoodin mukaan.
|
Kirjoittaja: | zX-files [ 20.06.2012 13:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
EU-tyypitetyllä juu, mutta vanhempien tyyppikoodin pystyy katsastaja muokkaamaan vastaavaksi ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 20.06.2012 14:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian vetokoukun valmistaja |
zX-files kirjoitti: EU-tyypitetyllä juu, mutta vanhempien tyyppikoodin pystyy katsastaja muokkaamaan vastaavaksi Eikös nuo Teuskin -98 Xantiat ole jo EU-tyypillä?
![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |