Potilas: Xantia 1.8i 16v vm. 1996 (nopeusmittari kai vaijerilla vielä)
Etanolimuunnossarjan asentamisen myötä tutkittiin kanssaharrastajan kera vikakoodeja. Odotettu liian rikas/liian laiha löytyi sekä myös VSS-vikakoodi. Etanolimuunnossarjakaan ei saa VSS:ltä järkevää signaalia. Oireiluna a) moottorinvikavaloa taajamanopeuksilla pitemmissä moottorijarrutuksissa (ei maantienopeuksissa) ja b) moottorijarrutuksella kytkin alas painettaessa tulevat kierrokset alas todella nopeasti ja kyykkäävät kunnolla. Yleensä ei sammu kuitenkaan. Oikeaan tyhjäkäyntikierroslukuun (löytyy) tullaan sitten alakautta koukaten... Sanokaa viisaammat, kuulostaako VSS-oireilulta vai muulta (miltä)?
C5 II 3.0 V6 Break ex: Xantia I 1.8i 16v Berline
|