Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 08.07.2012 20:15 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jostain syystä tuli mieleen esim. RVS:n käyttö LHM:n seassa. Mitä tästä tulisi mieleen. Tuskin vaikuttaisi siihen, että etupää pysyisi ylhäällä myös yläasentoon ajettuna, kun masiina seis. Entä jousisylinterien herkkyys liikkua= pehmeämpi jousitus. LHM sinänsä riittävän "tuoretta".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 08.07.2012 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kyllähän ohivuodot ja pallojen paineet ratkaisevat kuinka kauan masiina on halutussa asennossa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 08.07.2012 22:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Eikös RVS ole tarkotettu lähinnä korjaamaan metalli-metalli kosketuksesta tulevia vaurioita?
Tätä tapahtuu hydesysteemissä lähinnä tasonsäätimissä ja pumpussa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 00:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Muuten hyviä kokemuksia mutta lehmäsektorilla ilo jäi lyhytaikaiseksi.
Luultavasti syynä käyttämäni ohjaustehostinsatsi enintään 2l sisältäville järjestelmille, jossa vaikuttavan aineen määrä on aivan liian pieni xm:lle. Sinänsä noissa paketeissa on ymmärtääkseni eroa lähinnä kantoöljyn laadussa, vaikuttavan aineen määrässä ja ehkä jauhatuksen karkeudessa, esim. hienompaa jauhatusta ruiskupumppuun.
Jos kokeilee hydeen kannattanee ottaa joku moottorisatsi esim. G4 ja sekoittaa tahna suoraan lehmään esim. kesällä mahdolisimman kuumalla ja kuumilla oljyillä ja jumpata monta kertaa ylös-alas sekä ohjausta laidasta laitaan. Aine tarttuu varmasti hyvin pumppuun, mutta venttiilit joissa kara vaihtaa asentoa tai liikuu hitaasti tuskin juuri hyötyvät siitä. Jousituksen mäntiin se voinee tarttua ja sitä edesauttaanee jos ajelee vaikka hidastetöyssyjen yli ja välillä huuhtelee sylkyt tuoreella seoksella jumppaamalla.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 16:28 

Viestit: 109
Laitettiin Xm:ään jossa aktiivijousitus ei toiminut. Herkistyi senverran että
alkoi toimimaan.

ealab kirjoitti:
Jostain syystä tuli mieleen esim. RVS:n käyttö LHM:n seassa. Mitä tästä tulisi mieleen. Tuskin vaikuttaisi siihen, että etupää pysyisi ylhäällä myös yläasentoon ajettuna, kun masiina seis. Entä jousisylinterien herkkyys liikkua= pehmeämpi jousitus. LHM sinänsä riittävän "tuoretta".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
En tunne lainkaan kyseistä RVS:ää, mutta silti laitan varoituksen sanan:
Jos tuote sisältää hiukankaan viskositeettia nostavia öljyjakeita, niin miten aiotte pärjätä pakkasaamuina jarrujen, ohjaustehostimen ja koko järjestelmän kanssa?

Kuka kertoo selväsanaisesti, mitä tuo RVS on tai pitäisi olla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 19:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Power-Up toimii ja parantaa toimintaa hydrauliikassa. Paineenkesto ja puhdistavuuslisä-aine.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 21:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
XM-Hannu kirjoitti:
En tunne lainkaan kyseistä RVS:ää, mutta silti laitan varoituksen sanan:
Jos tuote sisältää hiukankaan viskositeettia nostavia öljyjakeita, niin miten aiotte pärjätä pakkasaamuina jarrujen, ohjaustehostimen ja koko järjestelmän kanssa?

Kuka kertoo selväsanaisesti, mitä tuo RVS on tai pitäisi olla?


http://www.rvs.fi/

RVS-teknologia on uusi nanoteknologia, joka mahdollistaa erittäin liukuvan ja kestävän tribokeraamisen pinnan muodostamisen koneenosien kulumiselle alttiille pinnoille.

http://www.rvs.fi/rvstechnology/page6.html

RVS-käsittelyllä kasvatetaan metallikeraamista pintaa kaikille niille kitkapinnoille, jotka ovat kosketuksissa öljyn kanssa.
Öljy ja sen mukana RVS-hiukkaset kiertävät koko laitteessa, mutta metallikeraaminen pinta muodostuu vain niille alueille, joissa on kitkaa ja sitä myötä hioutuminen tapahtuu vain näillä alueilla, joissa on rikkoutuvia pinnanhuippuja ja sitä myötä lämmönkehitystä. RVS-käsittely on kemiallinen prosessi, joka vaatii lämpöenergiaa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
zX-files kirjoitti:
RVS-teknologia on uusi nanoteknologia, joka mahdollistaa erittäin liukuvan ja kestävän tribokeraamisen pinnan muodostamisen koneenosien kulumiselle alttiille pinnoille.

RVS-käsittelyllä kasvatetaan metallikeraamista pintaa kaikille niille kitkapinnoille, jotka ovat kosketuksissa öljyn kanssa.
Öljy ja sen mukana RVS-hiukkaset kiertävät koko laitteessa, mutta metallikeraaminen pinta muodostuu vain niille alueille, joissa on kitkaa ja sitä myötä hioutuminen tapahtuu vain näillä alueilla, joissa on rikkoutuvia pinnanhuippuja ja sitä myötä lämmönkehitystä. RVS-käsittely on kemiallinen prosessi, joka vaatii lämpöenergiaa.

Huomattavan epäuskoisena tällaisia käärmeöljyjä kohtaan menin ja ostin kuitenkin 40 euroa maksavan paketin vaihdelaatikon käsittelyyn enkä ole katunut. Dyanen laatikko on hiljentynyt korvinkuultavasti nyt kun aineen lisäyksien jälkeen on ajettu toista tuhatta kilometriä, erityisesti kakkosvaihdetta vaivannut ulina on laimentunut rajusti. Tuota "mössöä" tuli paketissa 10 ml joten en usko että sama määrä sahajauhoa 9 dl:aan öljyä lisättynä olisi näin tehokkaasti toiminut vaan ilmeisesti aine ihan oikeasti tekee "jotain".

Väljälle pumpulle tai kuluneelle venttiilille aine varmasti jotain tekee mutta vuotavat tolpat vuotavat kyllä ihan kumi-ja/tai teflontiivisteestä joten siihen tästä(kään) aineesta ei ole apua.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 22:01 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Löytyi myös tuotemerkki: Nano-Oil. Sivuilla kerrotaan samoista asioista. Eikä ole halpaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 22:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
ealab kirjoitti:
Löytyi myös tuotemerkki: Nano-Oil.

Tippa-Teamin Pisaran Pihistysajokkiin saatiin aikoinaan Orapin nanoöljyjä ja lisäaineita. Hyvin tuntuivat pelaavan nekin, jälleenmyyjää ei vain taida olla enkä tiedä ko. firman innokkuudesta vähittäismyyntiin.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 09.07.2012 22:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Joo, ei tuo tiivareissa olevaa vuotoa korjaa. Noita on joitain muitakin valmistajia, mutta luulen että RVS:llä on vahvin kokemus tuosta eri käyttökohteisiin. Venäläinen keksintö jonka oikeudet on ostettu suomeen. Olen laittanut moniin autoihin. Xantiassa tasoittu puristukset ja käynti parani. Picassossa käynti pehmeni ja kulutus putosi ehkä hieman,-tai ei ainakaan noussut. Eniten hyötyä olen havainnut näissä 2,5 td:issä.
Käynnin pehmeneminen lähes välitön lisäyksen jälkeen. Olen laittanut 2xD6 satsin koneeseen ja yhden ruiskupumpulle. Öljyä ei kumpaankaan tarvi lisätä 15 tkm matkalla. Tuohon berlineen laitoin heti ostettuani viimekesänä joten vertailupohjaa ei ole mutta ajotietokoneen mukaan pääsen tuolla normaali tiellä matka-ajossa n. 2000 tkm tankillisella, eli n. 90 km/h keskinopeudella 4 l/100 km. Sekalaisessa työmatka-ajossa 5.8-6 l/100.
Tasaisella 120 km/h vauhdilla vie 5.8 l/100. Mittarivirheet tietty huomioitu ja ajotietsikan näyttö on ainakin keskikulutuksen osalta hyvin tarkka tankattuun verrattuna.
Tuo kulutus muuten putosi tuohon n. litran etenkin kevyellä kaasulla matka-ajossa kun korjasin hehkureleen jossa oli piirilevyllä kylmiä juotoksia. Hehkutti kyllä starteissa mutta lämmettyään ei. Ajon aikaisella hekutuksella tuossa koneessa on ilmeisesti iso vaikutus taloudellisuuteen?
Eihän nuo kulutukset mitään ihmeellisiä ole nyky autoihin verrattuna mutta silti ihmettelen että melki 400 tkm ajettu 1600 kg auto kammio dieselillä menee noinkin vähällä vaikka teknologia vuodelta -94.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 10.07.2012 09:33 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
"Orap":ssa ei mainita pitkäaikaisvaikutuksista, ei myös Nano-Oil:ssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n lisäaineet
ViestiLähetetty: 11.07.2012 23:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Wesa kirjoitti:
Joo, ei tuo tiivareissa olevaa vuotoa korjaa. Noita on joitain muitakin valmistajia, mutta luulen että RVS:llä on vahvin kokemus tuosta eri käyttökohteisiin. Venäläinen keksintö jonka oikeudet on ostettu suomeen. Olen laittanut moniin autoihin. Xantiassa tasoittu puristukset ja käynti parani. Picassossa käynti pehmeni ja kulutus putosi ehkä hieman,-tai ei ainakaan noussut. Eniten hyötyä olen havainnut näissä 2,5 td:issä.
Käynnin pehmeneminen lähes välitön lisäyksen jälkeen. Olen laittanut 2xD6 satsin koneeseen ja yhden ruiskupumpulle. Öljyä ei kumpaankaan tarvi lisätä 15 tkm matkalla. Tuohon berlineen laitoin heti ostettuani viimekesänä joten vertailupohjaa ei ole mutta ajotietokoneen mukaan pääsen tuolla normaali tiellä matka-ajossa n. 2000 tkm tankillisella, eli n. 90 km/h keskinopeudella 4 l/100 km. Sekalaisessa työmatka-ajossa 5.8-6 l/100.
Tasaisella 120 km/h vauhdilla vie 5.8 l/100. Mittarivirheet tietty huomioitu ja ajotietsikan näyttö on ainakin keskikulutuksen osalta hyvin tarkka tankattuun verrattuna.
Tuo kulutus muuten putosi tuohon n. litran etenkin kevyellä kaasulla matka-ajossa kun korjasin hehkureleen jossa oli piirilevyllä kylmiä juotoksia. Hehkutti kyllä starteissa mutta lämmettyään ei. Ajon aikaisella hekutuksella tuossa koneessa on ilmeisesti iso vaikutus taloudellisuuteen?
Eihän nuo kulutukset mitään ihmeellisiä ole nyky autoihin verrattuna mutta silti ihmettelen että melki 400 tkm ajettu 1600 kg auto kammio dieselillä menee noinkin vähällä vaikka teknologia vuodelta -94.


Mittaapa joskus todellinen kulutus yksinkertaisesti tåydestä tankista täyteen tankkiin. Näin näet paljonko löpöä kului, ja jaat sen ajetulla matkalla. Minulla 2,1TD kuluttaa 5,9 l/100 km, ilman lisäaineita. Myös STP, Wynss, Valvoline ja lukuisat muut tekevä tsellaisia lisäaineita öljyille, joilla mekaaniset äänet hiljenevät. Siksi edelleen epäilyttää tuollainen rahastustuote. Myös suolan ripottelu veteen aiheuttaa kemiallisen prosessi,(jossa suola hajoaa Na ja Cl ioneiksi). Kuten myös alkoholin sekoittuminen ihmisvereen. Joten minua ei hämätä tai hurmata pelkällä" kemiallisella prosessilla. Vähän painavampaa tekstiä kaipaisin. Ja edelleenkin, jos sotkette jotakin hydrauliöljyihin, miten saatte jarrut vapautumaan paineesta kovalla pakkasella? Miettikääpä myös sitä...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: