Onkos kenelläkään II-sarjan Jumperista (lue: Ducato) mennyt polttoaineen paluuletkun liitin poikki tankin päällä olevasta pikaliitinhässäkästä? Valkoisesta muovista valmistettu liitinkansi lienee tiukasti integroitu sähköpumppuun vai onko olemassa kikka-kolme, jolla sen kannen saisi erikseen vaihdettua?
Nimim. nyt haisee nafta...

(...ja siihen kanteen pääsee käsiksi, kun avaa kuskin jaloissa lattiassa olevan luukun...)
Toiselta foorumilta repäisty kommentti, oireet yhtäläisiä omassa tapauksessa:
"Heitetään yksi ehdotus lisää mahdollisen ilmavuodon paikantamiseksi. Omasta Ducatosta (Dethleffs Advantage -03) murtui polttoainesäiliön päällä olevasta muovisesta läpivientikappaleesta paluuputken liitos niin, että se vuoti polttoainetta auton alle ajossa, mutta ei tietenkään seisokissa ollessaan. Vika vain oli vaikea paikallistaa ennen kuin polttoainetankki irrotettiin. Vian havaittua totesimme, että jos se olisi tullut vastaavaan imupuolen liitokseen, niin meno olisi todennäköisesti loppunut käyntihäiriöihin. Muistaakseni vaihtoon meni koko muovinen läpivientikappale, mihin sisältyi myös polttoainepumppu. Syy tuon liittimen rikkoontumiseen ei koskaan selvinnyt. "