Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=12260
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Soundi [ 10.08.2012 13:47 ]
Viestin otsikko:  Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

Tervehdys,

Onko kokemuksia 2 litraisesta 2000 vuoden farmari xantusta, automaattilaatikolla.
Onko tuo automaattilaatikko kestävä? autolla ajettu noin 200 000km

Kirjoittaja:  Soundi [ 12.08.2012 16:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

Soundi kirjoitti:
Tervehdys,

Onko kokemuksia 2 litraisesta 2000 vuoden farmari xantusta, automaattilaatikolla.
Onko tuo automaattilaatikko kestävä? autolla ajettu noin 200 000km


Täytyy tulkita niin että kannattaa pysyä erossa automaatista:)

Kirjoittaja:  kokemjne [ 12.08.2012 16:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

jos on ZF ,niin kaikki on ok. jos taas on AL 4 , eikä lootalle oo tehty korjauksia , niin............
helpoimmin tunnistaa kun kurkistaa konehuoneeseen ja ettii ,löytyykö lootan öljytikkua. ZF:ssä on , al:llässä ei.

Kirjoittaja:  Harri126 [ 12.08.2012 19:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

Näkeehän sen jo vaihdekepistäkin. :)
ZF:ssä on t-kahva ja al:ssä sormenpäillä hypisteltävä.

Kirjoittaja:  Benoit [ 12.08.2012 22:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

Ei näe valitsimesta. Esim. ZF4HP20- vaihdelaatikossa (Xantia V6) on uudemman mallinen valitsin sport- ja talviasentoineen. ZFHP418-vaihteistoon (esim PSA:n 167hv:n V6-moottorit) kuuluu T-mallin valitsin. Muistinko oikein?

Kirjoittaja:  Hessu [ 13.08.2012 08:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

Kyllä tuon ikäisessä 2-litraisessa on AL4. Jos öljyjä on vaihdettu edes joskus niin kyllähän nuo paljon isompiakin kilometrimääriä kestää. Yleisin vika on ne legendaariset 2 solenoidia, joiden vaihto kustantaa jotain 250-700 euroa omatoimisuuden asteesta riippuen.

Kirjoittaja:  Eki [ 13.08.2012 13:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

On hyvä ja kestävä, Hessun mainitsemin edellytyksin. Ainakin minulla pelannut moitteetta yli 310 tkm. Nyt auto seisomassa taivasalla, kun olosuhteiden pakosta pidettävä toisenlaista käyttöautoa. Saa nähdä, mitä kosteus tekee sille lootan isolle liitttimelle... :shock:

Kirjoittaja:  Soundi [ 16.08.2012 15:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

kokemjne kirjoitti:
jos on ZF ,niin kaikki on ok. jos taas on AL 4 , eikä lootalle oo tehty korjauksia , niin............
helpoimmin tunnistaa kun kurkistaa konehuoneeseen ja ettii ,löytyykö lootan öljytikkua. ZF:ssä on , al:llässä ei.


Ahaa tuohan on hyvä tunnistuskeino. Kiitos.

Kirjoittaja:  INikki [ 16.08.2012 15:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

Soundi kirjoitti:
Ahaa tuohan on hyvä tunnistuskeino. Kiitos.

Paitsi että ei toimi 2000 mallissa, koska öljytikku hävisi ZF:stä vuoden -99 aikana.

Kirjoittaja:  Teuski [ 17.08.2012 06:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

INikki kirjoitti:
Soundi kirjoitti:
Ahaa tuohan on hyvä tunnistuskeino. Kiitos.

Paitsi että ei toimi 2000 mallissa, koska öljytikku hävisi ZF:stä vuoden -99 aikana.


Eikös se ole niin, että noin uusissa ZF on vain niissä malleissa joihin muuta ei saa? ZF:n lootiahan on kahta mallia, onko sitä toista sitten vain V6:ssa?
Ja '98 eteenpäinkö on aina AL4 pienikoneisissa?

Eli jos ei kepistä osaa sanoa onko AL4 vai ZF niin V6=ZF ja muut=AL4

Kirjoittaja:  Eki [ 17.08.2012 07:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti

Teuski kirjoitti:
Eli jos ei kepistä osaa sanoa onko AL4 vai ZF niin V6=ZF ja muut=AL4

Kyllä. Muistanko kuitenkin väärin, vai oliko näissäkin kepin kulississa jotain eroa? AL4:ssähän on lovet kakkosesta alkaen ja ykköselle nappi, mutta oliko ZF:ssä lovi myös ykköselle...

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/