avbx kirjoitti:
Ylä - ja alapäässä putkea on laakeriholkit (ovat oikeasti neulalaakereita eivätkä pelkkiä muoviholkkeja). Ratin ptäisi olla muutaman millin irti ohjausakselin muoveista. Naputtele tuurnan tai hylsyn kanssa laakereita syvemmälle molemmista päistä. Jos ylälaakeri on pohjassa, voi rattiakselia joutua lyömään alhaalta ylöspäin, että sen saa oikaan paikkaan ylälaakerin puolelta. Alalaakerille tehdään ns. krymppi lyömällä meisselillä vekki putken päähän. Alalaakerinkaan ei pitäisi tulla ulos, jos rattiakseli on oikein paikallaan. Helpoin tuo olisi tehdä penkissä, mutta irroitus on vähän työläs, kun virtalukko pitäisi poistaa.
Naputtelin alapään laakeriholkkia putken sisään niin että meni noin 5 mm syvyyteen putken päästä mitattuna ja löin vekin kahden puolen putkea. Naputtelin myös yläpään laakeriholkkia vähän sisäänpäin. Nyt ratti on n. 4-5 mm irti muoveista. Eli siinä mielessä vika korjaantui, että ei enää painu muoveihin kiinni, mutta nousee kyllä vetämällä ylöspäin, ehkä puolisen senttiä. Pitääkö sen näin käyttäytyäkin, vai olisiko holkkeja pitänyt lyödä syvemmälle? Tuleeko niissä joku raja vastaan vai painuvatko niin syvälle kun vain lyö?