Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 08.09.2012 23:43 

Viestit: 474
Missäpäin uuttamaata löytyisi kohtuuhintainen lastun modaaja? Soittelin Hestecille (http://www.hestec.fi) valkeakoskelle ja heillä homma kustantaa 620 euroa :?

Tarkoitus ei ole repiä koneesta irti kaikkea mitä siitä saa irti, vaan hieman parantaa arkiajoa. Tuo hestecin mainostama 90 hv -> n. 116 hv ja 205 nm -> n. 250 nm vaikuttaisi juuri sopivalta piristykseltä, mutta ainakin tuo hestecin hinta hirvittää.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 08:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Jos todellinen budjettiratkaisu kelpaa ja viitsit hieman itse askarrella, niin "evry" on taikasana. ;)

http://www.sportpug.com/smf/index.php?b ... adid=22169

Tosin, tuohan vaikuttaa eniten yläkierroksille, mutta kyllä sen eron arkiajossakin huomaa. 90-heppaisessa Xsarassa minulla aikoinaan oli tuo vastusviritys.

Juu, myönnän kyllä, olisihan se softan päivittäminen oikeasti paras ratkaisu, mutta hyvin usein myös 500-600 euroa kalliimpi ratkaisu kuin evry.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 08:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Ja kompromissiratkasu on ostaa se alle satkun säädettävä viriboksi jonka asennus on plug and play. Ainakin 110-koneessa antoi tuntuvasti lisää potkua.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 12:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Viritysboksithan tulevat juurikin tuon common rail -paineanturin väliin, eli ne tekevät täysin saman asian kuin tuo evry-modaus. Toki asennus on paljon helpompi tuollaisessa valmiissa purkissa.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 12:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tammisaari-Karjaa alueella pyörii C5 Break http://www.teholastu.fi tarroitettuna.
Varmaan jonkinlaista viriä on tehty, sillä aukon koko vasen takakulma on aivan noessa. :D



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 14:13 

Viestit: 369
PietuG kirjoitti:
Missäpäin uuttamaata löytyisi kohtuuhintainen lastun modaaja? Soittelin Hestecille (http://www.hestec.fi) valkeakoskelle ja heillä homma kustantaa 620 euroa :?

Tarkoitus ei ole repiä koneesta irti kaikkea mitä siitä saa irti, vaan hieman parantaa arkiajoa. Tuo hestecin mainostama 90 hv -> n. 116 hv ja 205 nm -> n. 250 nm vaikuttaisi juuri sopivalta piristykseltä, mutta ainakin tuo hestecin hinta hirvittää.


406 pösössä oli vastaavanlainen lastu, taisi tehoa olla kutiteltu 120hv ja nyyttöneitä joku 250. Heikoin paikka löytyy sitten tuon tehon noston jälkeen kytkimestä. Alimitoitettu :lol: Arkiajossa oli ihan kiva, kärryä vedettäessä sai varoa 5 vaihteella kiihdyttelyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 18:59 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Galetto piuha maksaa 10e ebayssä ja softat saa kopioiutua kaverin autosta tai netistä, mulla itsellä on 110:iin parit hyvät virisoftat (dynottu ~130) yksikköä, 90:iä ei ole tullut softailtua, mutta näyttäähän noihinkin löytyvän softaa, tärkeintä olisi tietää ecun hw-numero (lukee yleensä tarrassa ecun päällä)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 19:59 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Mulla on ainakin ihan otsikon mukaiseen vielä tallessa tehosofta mikä pyörii jopa netissäkin. Se mitattiin tuningworldissa sillon aikanaan ja tuli tehoa 2000-5000 välillä se 110 heppaa. Huiput oli muistaakseni 138 heppaa. Tuo nostaa ahdot 1.3 bar ja syöttöä on riittävästi, eli pöllyttelee aika kovasti.

Voin lähettää tuonkin ja jos kanta-hämeen lähellä pyörit niin saan sen laitettua sisäänkin, tämä muuten on rajottimeltaan nostettu eli pitää ryntäytystestiin aina vaihtaa pois.

Ja ite ajelin tuon softan kanssa pari vuotta eli noin 60-70 tkm ja sillon oli autolla ajettu yli 250tkm.

Niin ja eikös noi kaikki hdi xantut ole 110 heppasia aina?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 20:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Jankos kirjoitti:
Niin ja eikös noi kaikki hdi xantut ole 110 heppasia aina?
Ei ole. Minulle on itseasiassa kerrottu, että 90 hv olisi jopa yleisempi.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 20:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Jankos kirjoitti:

Niin ja eikös noi kaikki hdi xantut ole 110 heppasia aina?


Ei ole aina,90 heppasta löytyy myös. Tekisi mieli saada hieman enemmän potkua tuohon xsaraan. Mitä enemmän luen keskusteluja noista bokseista ja valmistajista sitä epävarmempi olen mikä se sitten olisi



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 21:34 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
90:sen ahdin ei kyllä hyvällä tahdollakaan riitä 138heppaan asti, ihan maksimi ~115hv, mutta voisin silti ottaa tuon softan kokoelmiini jos haluat sen lähettää plagu at iki piste, voin sitä pk seudulla oleville sitten asennella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 09.09.2012 22:41 

Viestit: 474
Parempi olisi jos tuohon katsastuksen savutustestiin voisi mennä aina ilman uudelleenohjelmointia. Itse en varmasti muistaisi palauttaa alkuperäistä ohjelmaa katsastukseen :oops:

Niin, ja tuo oma kotteroni on 90-heppainen ja osa hepoista on varmasti jo jäänyt eläkkeelle, joten tarvetta piristykseen olisi.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 10.09.2012 08:38 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Niin siis toi mun softa on tosiaan 110 heppaseen eli välijäähdyttimellä olevaan.

Jos virittämään alkaisin niin sellaseksi muuttaisin ensimmäisenä ;) Ainakin välijäähdytin putkistoineen kannattaisi heti laittaa, sitten softan rukkaamiseen. pikkutehosen turbo kyllä riittää välijäähdyttimen kanssa ihan kohtuullisesti.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
ViestiLähetetty: 10.09.2012 09:49 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Jankos kirjoitti:
Niin siis toi mun softa on tosiaan 110 heppaseen eli välijäähdyttimellä olevaan.

Jos virittämään alkaisin niin sellaseksi muuttaisin ensimmäisenä ;) Ainakin välijäähdytin putkistoineen kannattaisi heti laittaa, sitten softan rukkaamiseen. pikkutehosen turbo kyllä riittää välijäähdyttimen kanssa ihan kohtuullisesti.


aah no siinä tosiaan riittää ahdin noihin lukemiin asti.

Kaverin autoa mitä on leimalla käytetty niin kivutta menny savutuksesta läpi, eipä se puske voimasavua kuin sillon kun on vetopäällä, tyhjäkäynnillä kun kiljuttaa niinkuin leimalla niin ei sieltä tule kuin kukkasia putkesta.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: