Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantia HDi 2.0 -00 lastutus
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=12543
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  PietuG [ 08.09.2012 23:43 ]
Viestin otsikko:  Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Missäpäin uuttamaata löytyisi kohtuuhintainen lastun modaaja? Soittelin Hestecille (http://www.hestec.fi) valkeakoskelle ja heillä homma kustantaa 620 euroa :?

Tarkoitus ei ole repiä koneesta irti kaikkea mitä siitä saa irti, vaan hieman parantaa arkiajoa. Tuo hestecin mainostama 90 hv -> n. 116 hv ja 205 nm -> n. 250 nm vaikuttaisi juuri sopivalta piristykseltä, mutta ainakin tuo hestecin hinta hirvittää.

Kirjoittaja:  Tulsku [ 09.09.2012 08:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Jos todellinen budjettiratkaisu kelpaa ja viitsit hieman itse askarrella, niin "evry" on taikasana. ;)

http://www.sportpug.com/smf/index.php?b ... adid=22169

Tosin, tuohan vaikuttaa eniten yläkierroksille, mutta kyllä sen eron arkiajossakin huomaa. 90-heppaisessa Xsarassa minulla aikoinaan oli tuo vastusviritys.

Juu, myönnän kyllä, olisihan se softan päivittäminen oikeasti paras ratkaisu, mutta hyvin usein myös 500-600 euroa kalliimpi ratkaisu kuin evry.

Kirjoittaja:  Xantippa [ 09.09.2012 08:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Ja kompromissiratkasu on ostaa se alle satkun säädettävä viriboksi jonka asennus on plug and play. Ainakin 110-koneessa antoi tuntuvasti lisää potkua.

Kirjoittaja:  Tulsku [ 09.09.2012 12:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Viritysboksithan tulevat juurikin tuon common rail -paineanturin väliin, eli ne tekevät täysin saman asian kuin tuo evry-modaus. Toki asennus on paljon helpompi tuollaisessa valmiissa purkissa.

Kirjoittaja:  svc [ 09.09.2012 12:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Tammisaari-Karjaa alueella pyörii C5 Break http://www.teholastu.fi tarroitettuna.
Varmaan jonkinlaista viriä on tehty, sillä aukon koko vasen takakulma on aivan noessa. :D

Kirjoittaja:  pimpelipompeli [ 09.09.2012 14:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

PietuG kirjoitti:
Missäpäin uuttamaata löytyisi kohtuuhintainen lastun modaaja? Soittelin Hestecille (http://www.hestec.fi) valkeakoskelle ja heillä homma kustantaa 620 euroa :?

Tarkoitus ei ole repiä koneesta irti kaikkea mitä siitä saa irti, vaan hieman parantaa arkiajoa. Tuo hestecin mainostama 90 hv -> n. 116 hv ja 205 nm -> n. 250 nm vaikuttaisi juuri sopivalta piristykseltä, mutta ainakin tuo hestecin hinta hirvittää.


406 pösössä oli vastaavanlainen lastu, taisi tehoa olla kutiteltu 120hv ja nyyttöneitä joku 250. Heikoin paikka löytyy sitten tuon tehon noston jälkeen kytkimestä. Alimitoitettu :lol: Arkiajossa oli ihan kiva, kärryä vedettäessä sai varoa 5 vaihteella kiihdyttelyä.

Kirjoittaja:  Plagu [ 09.09.2012 18:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Galetto piuha maksaa 10e ebayssä ja softat saa kopioiutua kaverin autosta tai netistä, mulla itsellä on 110:iin parit hyvät virisoftat (dynottu ~130) yksikköä, 90:iä ei ole tullut softailtua, mutta näyttäähän noihinkin löytyvän softaa, tärkeintä olisi tietää ecun hw-numero (lukee yleensä tarrassa ecun päällä)

Kirjoittaja:  Jankos [ 09.09.2012 19:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Mulla on ainakin ihan otsikon mukaiseen vielä tallessa tehosofta mikä pyörii jopa netissäkin. Se mitattiin tuningworldissa sillon aikanaan ja tuli tehoa 2000-5000 välillä se 110 heppaa. Huiput oli muistaakseni 138 heppaa. Tuo nostaa ahdot 1.3 bar ja syöttöä on riittävästi, eli pöllyttelee aika kovasti.

Voin lähettää tuonkin ja jos kanta-hämeen lähellä pyörit niin saan sen laitettua sisäänkin, tämä muuten on rajottimeltaan nostettu eli pitää ryntäytystestiin aina vaihtaa pois.

Ja ite ajelin tuon softan kanssa pari vuotta eli noin 60-70 tkm ja sillon oli autolla ajettu yli 250tkm.

Niin ja eikös noi kaikki hdi xantut ole 110 heppasia aina?

Kirjoittaja:  svc [ 09.09.2012 20:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Jankos kirjoitti:
Niin ja eikös noi kaikki hdi xantut ole 110 heppasia aina?
Ei ole. Minulle on itseasiassa kerrottu, että 90 hv olisi jopa yleisempi.

Kirjoittaja:  black_van [ 09.09.2012 20:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Jankos kirjoitti:

Niin ja eikös noi kaikki hdi xantut ole 110 heppasia aina?


Ei ole aina,90 heppasta löytyy myös. Tekisi mieli saada hieman enemmän potkua tuohon xsaraan. Mitä enemmän luen keskusteluja noista bokseista ja valmistajista sitä epävarmempi olen mikä se sitten olisi

Kirjoittaja:  Plagu [ 09.09.2012 21:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

90:sen ahdin ei kyllä hyvällä tahdollakaan riitä 138heppaan asti, ihan maksimi ~115hv, mutta voisin silti ottaa tuon softan kokoelmiini jos haluat sen lähettää plagu at iki piste, voin sitä pk seudulla oleville sitten asennella.

Kirjoittaja:  PietuG [ 09.09.2012 22:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Parempi olisi jos tuohon katsastuksen savutustestiin voisi mennä aina ilman uudelleenohjelmointia. Itse en varmasti muistaisi palauttaa alkuperäistä ohjelmaa katsastukseen :oops:

Niin, ja tuo oma kotteroni on 90-heppainen ja osa hepoista on varmasti jo jäänyt eläkkeelle, joten tarvetta piristykseen olisi.

Kirjoittaja:  Jankos [ 10.09.2012 08:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Niin siis toi mun softa on tosiaan 110 heppaseen eli välijäähdyttimellä olevaan.

Jos virittämään alkaisin niin sellaseksi muuttaisin ensimmäisenä ;) Ainakin välijäähdytin putkistoineen kannattaisi heti laittaa, sitten softan rukkaamiseen. pikkutehosen turbo kyllä riittää välijäähdyttimen kanssa ihan kohtuullisesti.

Kirjoittaja:  Plagu [ 10.09.2012 09:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia HDi 2.0 -00 lastutus

Jankos kirjoitti:
Niin siis toi mun softa on tosiaan 110 heppaseen eli välijäähdyttimellä olevaan.

Jos virittämään alkaisin niin sellaseksi muuttaisin ensimmäisenä ;) Ainakin välijäähdytin putkistoineen kannattaisi heti laittaa, sitten softan rukkaamiseen. pikkutehosen turbo kyllä riittää välijäähdyttimen kanssa ihan kohtuullisesti.


aah no siinä tosiaan riittää ahdin noihin lukemiin asti.

Kaverin autoa mitä on leimalla käytetty niin kivutta menny savutuksesta läpi, eipä se puske voimasavua kuin sillon kun on vetopäällä, tyhjäkäynnillä kun kiljuttaa niinkuin leimalla niin ei sieltä tule kuin kukkasia putkesta.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/