Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 14:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Xsara 2003 Hdi nopeusmittarin virhe 16%. Käytin palannolla http://www.palanto.fi/ jotka vielä toissapäivänä uhittelivat että sen saa säädettyä kohdalleen.
Nyt soittivat että eipäs onnistukaan. Olivat koittaneet neulaa siirtää, mutta se palaa aina nollakohtaan eikä toimenpiteestä ole apua.

Onko tuolle mitään tehtävissä? Ideoita?

Virhe johtuu siitä että autossa on C5:n automaattiaski. Nopeuspulssin lähetinyksikkö on käsittääkseni sama Xsarassa ja C5:ssa, eli sen vaihto ei auttane asiaan.

Ainoa mitä minulle tuli mieleen oli tehdä pysäytystappi 10km kohdalle mittaristoon, johon se neula stoppaa fyysisesti. Ehdotin tätä palannolle joka ei sitä suostunut tekemään.

http://www.yellr.com/yb_home.htm Tuommoisen löysin netistä, joka nyt ei ole ihan mahdottoman hintainen mutta minkälaista pulssia tuolta nyt tulee?
Eikös nopeus tule sensorilta jossa on 3 nastaa (maa, +12v ja lähtevä nopeuspulssisignaali)



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 15:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Huikko kirjoitti:
http://www.yellr.com/yb_home.htm Tuommoisen löysin netistä, joka nyt ei ole ihan mahdottoman hintainen mutta minkälaista pulssia tuolta nyt tulee?
Eikös nopeus tule sensorilta jossa on 3 nastaa (maa, +12v ja lähtevä nopeuspulssisignaali)

Sieltä tulee just sellaista pulssia kuin alkuperäiseltä anturiltakin, mutta taajuus on "korjattu" siten että mittarin saa näyttämään oikein...

Tarkoittaa siis, jos alunperin pitäis tulla vaikkapa 5 pulssia metrille, ja nyt tuleekin seittemän, niin tuo purkki korjaa niiden pulssien määrän viideksi seitsemään sijaan. Tietenkin että on sen korjauskertoimen osannut valita oikeaksi...

Vaihteistossa olevan anturin kytkennät on juuri kuten oletitkin.



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 16:01 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Jos kerran nopeustieto on muuttunut tuossa lootan vaihdossa niin kyllä se ero on sitten pakko olla siinä anturin kulmavaihteessa. Onko se tuossa automaatissakin siinä vetoakselin juuressa? Eli xsaran oma sinne paikkaansa niin pakkohan sen on siitä korjaantua.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 19:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Jankos kirjoitti:
Jos kerran nopeustieto on muuttunut tuossa lootan vaihdossa niin kyllä se ero on sitten pakko olla siinä anturin kulmavaihteessa. Onko se tuossa automaatissakin siinä vetoakselin juuressa? Eli xsaran oma sinne paikkaansa niin pakkohan sen on siitä korjaantua.


Anturin varaosanumero on sama. C5:n askissa on harvempi perä. Ei mun mielestä se korjaannu sillä anturin vaihdolla? Vai?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 21:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Juurikin näin, perävälityksessä se syy...



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 22:06 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Eikö anturi olekin vetoakselilla. Silloin ei pitäisi olla merkitystä toosan välityksillä. Vaan jos toosa on eri autosta, jossa eri mittaristo, niin vetarilta tulevassa nopeustieto-/pulssilaskennassa voisi olla eroa. Auton oma, alkuperäinen anturihässäkkä takaisin, jos sopii. Sittenhän sen näkisi. Voisi ainakin verrata anturivälityksiä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 22:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Käytännössähän anturi mittaa vetopyörästön pyörimisnopeutta, eli perävälitys ei vaikuta. Sensijaan rengaskoko vaikuttaa paljonkin. C5:n anturi on mitoitettu siinä käytössäolleen rengaskoon mukaan, eli todennäköisesti isommille renkaille.
Perämurikan kylkeen tulevia hammaspyöriäkin on eri kokoja, eli pelkkä anturin vaihto ei ehkä riitä.

Jos tiedät sen C5:n runkonumeron, niin sen perusteella voisi Servicesta tarkistaa välitykset.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 23:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Eki kirjoitti:
Juurikin näin, perävälityksessä se syy...

Jaa juu, on pyörrettävä omat puheensa... :oops: Etuvetoiset... PYH! :mrgreen: Viime aikoina onkin tullut pulattua enemmän takavetoisten kanssa.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 22.08.2012 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Mutta kun noissa kaikissa PSA:n nopeuspulssilähettimissä on sama numero 616070, niin mitä siis pitää silloin vaihtaa vanhasta askista uuteen?

Rengaskoon erosta tulee virhettä 6%. Se ei selitä 16% eroa. Ei C5:ssa ole vakiona 22% mittarivirhettä ainakaan tuohon suuntaan, eli että mittari näyttää liian vähän. Jos kehä pienenee 195/65R15->195/55R15 niin silloin mittarin näyttäessä 100 nopeusvirhe olisi alaspäin 94, eikä ylöspäin 16 kuten nyt on. Näin siis olettaen että alkuperäinen C5 on ollut 0% mittarivirheellä. Eikös?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 00:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
AL4 manuaalissa on ilmoitettu C5 askille 1000rpm 44,3km/h ja Xsaran askille 39,1km/h. Niissä on eri perävälitys C5 25x71 (2,84:1) ja Xsara 23x73 (3,17:1).

Eli anturin vaihto ei vaikuta mitään. Perää ei voi vaihtaa erikseen askiin kovinkaan helposti, eli olemme lähtöruudussa ja nopeuspulssia pitää muuntaa tai auto paalata kun hermot menee?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 00:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Minusta tuo linkin alta löytyvä pulssinmuokkaaja vaikuttaa mielenkiintoiselta, joskin hinta on sellainen, että taidan Ducatosta vaan kääntää neulaa. Virhettä on 10 % läpi asteikon ja se jo ärsyttää... :evil:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 06:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Eki kirjoitti:
Minusta tuo linkin alta löytyvä pulssinmuokkaaja vaikuttaa mielenkiintoiselta, joskin hinta on sellainen, että taidan Ducatosta vaan kääntää neulaa. Virhettä on 10 % läpi asteikon ja se jo ärsyttää... :evil:


Kokeilin tätä jo Xsaraan ja se neula palautuu aina nolla-asentoon vaikka sitä siirtää akselilla. Se hinta on sitten AU dollareita, ettei se niin paha ole.
Stormin kaupoista saisi Speedo Healeria ihan hyllystä. http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/merkkikohtaiset-osat/speedohealer-40-universal/. Tuossahan on suomessa kuluttajalle netin kautta tilattuna 14pv palautusoikeus.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 07:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Tietysti se palautuu 0-asentoon, jousihan siellä on, joka sen palauttaa. Ei siinä periaatteessa muuta estettä ole, joka sitä liikettä rajoittaisi, kuin se tappi. Jos otat tapin pois, neula kääntyy pitkälle nollan alapuolelle, kunnes jousesta loppuu vara. Mekanismi kolahtaa rajaan vasta pitemmällä, jos välttämättä sielläkään. Tämä siis periaatteessa, Xsaran mittaria en ole avannut.

Oletko ajanut sillä GPS:ää vastaan neulan käännön jälkeen..?



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 07:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Olen. Ero on sama 16%



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 07:58 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
nyt kerron tähän että fiat ducatoon saa ainakin erilaisia välityksiä sille mikä antaa nopeussignaalin elikkä anturille,jospa samanlaisia olisi sitikalla?
itse tuohon anturi on juuri se mikä xsarassa tuli mukana koska C5 nopeus luetaan abs anturilta ei vetoakselin yläpuolelta...

Nimimerkillä vaihdatin tuon C5 askin tuohon surullisen kuuluisaan automaattiongelmaiseen xsaraan,ja nyt kaikki muuten pelannee hyvin mitä tuo mittarivirhe tuli kummittelee...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 08:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Joo no mä olen tällainen pieni perfektionisti, että kyllä tuossa mulle on kaikenlaista tekemistä pitkäksi aikaa ja vaihdettavien osien lista on pitkä, mutta laatikko ainakin nyt toimii ja kyllä tuolla töihin ja takaisin pääsee.

Pienistä summista tulee aika iso kasa, kun ostelee kaikkea pientä sinne tänne, mutta nyt tässä kohtaa kääntyy tuon auton kunto sellaiseksi että se alkaa menemään parempaan suuntaan. Tää mittarivirhe on vaan osa isompaa projektia laittaa auto kokonaan tiptop kuntoon.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 08:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Huikko kirjoitti:
Mutta kun noissa kaikissa PSA:n nopeuspulssilähettimissä on sama numero 616070, niin mitä siis pitää silloin vaihtaa vanhasta askista uuteen?
Pulssilähetin on sama mutta vanhasta askista tarvitaan sekä se perämurikan kyljessä oleva käyttävä hammaspyörä sekä pulssianturiin tuleva käytettävä hammaspyörä. Tämän hammaspyöräparin välityssuhde määrää sen, montako pulssia/perämurikan pyörähdys lähtee mittaristolle. Hammasvälityksiä saa varaosana, mutta vaihto ei välttämättä ole ihan pikkujuttu.

Huikko kirjoitti:
Jos kehä pienenee 195/65R15->195/55R15 niin silloin mittarin näyttäessä 100 nopeusvirhe olisi alaspäin 94, eikä ylöspäin 16 kuten nyt on. Näin siis olettaen että alkuperäinen C5 on ollut 0% mittarivirheellä. Eikös?
Ei. Jos renkaan halkaisija pienenee, niin myös sen kehä lyhenee. Pienemmän renkaan pitää pyörähtää samalla matkalla useammin, kuin isomman samalla nopeudella ajettaessa. Nopeuspulssien taajuus siis kasvaa rengaskoon pienentyessä, jolloin mittari näyttää pienemmällä renkaalla isompaa nopeutta, kuin mitä todellisuudessa ajetaan. http://users.tkk.fi/~lkytomaa/2cv/rengas.html

Eki kirjoitti:
Jaa juu, on pyörrettävä omat puheensa... :oops: Etuvetoiset... PYH! :mrgreen: Viime aikoina onkin tullut pulattua enemmän takavetoisten kanssa.
Takavetoisessakin mitataan yleensä anturin sijainnista riippuen joko kardaanin tai vetopyörästön pyörimisnopeutta. Jos anturi on vaihteiston ulostuloakselissa, niin silloin mittarivirheeseen vaikuttaa rengaskoon lisäksi myös perävälitys.


Liitteet:
XSARA II - 0501 01 332385 - TACHOMETER CONTROL SCREW AUTO GEARBOX.png
XSARA II - 0501 01 332385 - TACHOMETER CONTROL SCREW AUTO GEARBOX.png [ 56.61 KiB | Katsottu 23503 kertaa ]

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 08:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Noiden rattaiden vaihto vaatii laatikon irroittamisen ja purkamisen. Taitaa olla helpompi roplata tuota nopeuspulssia.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 08:40 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Juu, kulmavaihde näyttää kuvien mukaan olevan lootan sisällä. Eli ei kannata lähteä vaihtamaan.

Pulssimuunnin vain väliin niin ei enää tulee ylimääräisiä kilometrejä mittariin :D



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 08:42 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
ei tarvii vaihtaa kuin tuo osa nro 2 ja sen saanee anturin reiästä,ainakin ducatossa saa ja olisko nuita eri välityksellä,tuo pystyakseli/ratas oli kuulemma ollut paikallaan C5 laatikossa muttei itse anturia,kysyin just laatikonvaihtajalta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 09:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jos tuon osa 2:n vaihtaa, sen pitäisi olla halkaisijaltaan suurempi, pyöriäkseen hitaammin, antaakseen pienempää nopeustietoa. Silloin tulee eteen hammasvälys, pitäisikö ison rattaan olla vastaavasti halkaisijaltaan pienempi. Tai jos pelataan vain hammasluvulla, pitäisi olla enemmän hampaita lähtevällä puolella, niiden hampaiden hammaskosketus ja hammaskulmat, miten istuisivat isoon rattaaseen. Kestävyys huomioiden. Kun kyseessä olisi ns. hammasmodulit, niiden pitäisi olla samat rataspareissa.:?: Ps. eikö paikallaan olevaa laatikkoa voisi saada sen verran auki, että.... vetari irrotettuna. Vastaavasti, kuten esim. BX, Xantia.


Viimeksi muokannut ealab päivämäärä 23.08.2012 09:24, muokattu yhteensä 3 kertaa

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 09:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
ealab kirjoitti:
Jos tuon osa 2:n vaihtaa, sen pitäisi olla halkaisijaltaan suurempi, pyöriäkseen hitaammin, antaakseen pienempää nopeustietoa. Silloin tulee eteen hammasvälys, pitäisikö ison rattaan olla vastaavasti halkaisijaltaan pienempi. Tai jos pelataan vain hammasluvulla, pitäisi olla enemmän hampaita lähtevällä puolella, niiden hampaiden hammaskosketus ja hammaskulmat, miten istuisivat isoon rattaaseen. Kestävyys huomioiden. Kun kyseessä olisi ns. hammasmodulit, niiden pitäisi olla samat rataspareissa.:?:


Kyllä sen näin pitää olla kaiken järjen mukaan, että laatikko pitäisi avata. Tää ratkaistaan niin että mulkkaan nopeuspulssia ja hommaan ranskasta tehdaskorjatun askin, johon laittelen valmiiksi sitten oikeat rattaat ajan kanssa. Sitten kun tuo nykyinen aski porsii, niin vaihtaa laatikkoa ja matka jatkuu ilman pulssimodulointia.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 10:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
C5:ssä tuo käytettävä hammaspyörä on 17 hampainen, Xsarassa 21. Perän kyljessä olevan hammaspyörän hampaiden määrä ei selviä, vain merkkivärit (ruskea vs. valkoinen).



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 10:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
svc kirjoitti:
C5:ssä tuo käytettävä hammaspyörä on 17 hampainen, Xsarassa 21. Perän kyljessä olevan hammaspyörän hampaiden määrä ei selviä, vain merkkivärit (ruskea vs. valkoinen).


AL4 manuskan mukaan olisi 73 ja 71, eli missään tapauksessa ei pelkällä akselin rattaan vaihdolla onnistu.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mittarivirheen korjaus (sähkömittari)
ViestiLähetetty: 23.08.2012 10:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Huikko kirjoitti:
svc kirjoitti:
C5:ssä tuo käytettävä hammaspyörä on 17 hampainen, Xsarassa 21. Perän kyljessä olevan hammaspyörän hampaiden määrä ei selviä, vain merkkivärit (ruskea vs. valkoinen).


AL4 manuskan mukaan olisi 73 ja 71, eli missään tapauksessa ei pelkällä akselin rattaan vaihdolla onnistu.
Ongelman perussyykin sitten löytyi. Pulssigeneraattorin käyttöpyörien välityssuhteissa on eroa reilu 20% riippuen siitä, mitenpäin suhde lasketaan. Rengaskokojen ero ja mittarin omat virheet saavat sitten aikaan sen 16% kokonaisvirheen.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: