Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: motonetin umpio c5
ViestiLähetetty: 11.09.2012 22:23 

Viestit: 108
älä osta motonetistä c5:n ajovaloumpiota .koska kontakti-
pinnat kuumenee ja koritietokone BSI hajoaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: motonetin umpio c5
ViestiLähetetty: 12.09.2012 16:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Siis pitää johdottaa uusiks, jos meinaa käyttää..?



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: motonetin umpio c5
ViestiLähetetty: 12.09.2012 16:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
muuta liittimet toimiviksi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: motonetin umpio c5
ViestiLähetetty: 13.09.2012 07:39 

Viestit: 369
Miten muutama huono liitin/liitos saa bsi:n rikki?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: motonetin umpio c5
ViestiLähetetty: 13.09.2012 12:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
pimpelipompeli kirjoitti:
Miten muutama huono liitin/liitos saa bsi:n rikki?
Ei pitäisi, sillä ajovalojen ohjausreleet ja tehonsyöttö ovat moottoritilan BSM rele- ja sulakemodulissa, jota BSI ohjaa vain VAN1-väylän kautta. Valokatkaisijamodulikin (COM2000) juttelee BSI:lle vain VAN1:n kautta. Sensijaan BSI ohjaa etu- ja takaparkkeja suoraan.

Valoviiksen kiertäminen lähettää siis datapaketin VAN1-väylässä BSI:lle, joka taas lähettää samaista VAN-väylää pitkin datapaketin BSM:lle, joka käskee releen kiinni ja ajovalo syttyy. Ajovaloja polttava sähkö ei siis kulje BSI:n kautta. (Jos tarkkoja ollaan niin VAN-väylän laitteet eivät lähetä aktiivisesti mitään vaan BSI käy säännöllisin väliajoin kyselemässä tietoja väylässä olevilta laitteilta. CAN-väylän laitteet voivat lähettää dataa väylään pyytämättäkin.)

On tietysti mahdollista, että huono liitos umpiossa voi sulattaa johtoja ja aiheuttaa vaikkapa etuparkin johdon oikosulun suoraan maadoitukseen, jolloin esim. liian iso sulake parkkivaloissa voisikin aiheuttaa tuhoa BSI:ssä. Tuntuu tosin vähän kaukaa haetulta, mutta teoriassa mahdollista.

Olisi kiinnostavaa tietää, miten tämä umpion ja BSI:n vikojen yhteys diagnosoitiin ja miten BSI hajosi?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: