Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 22:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Kuva

Minä tiedän, mikä merkitys tuolla puupalikalla on, mutta mahtaisikohan se jollekin muullekin aueta?
Vinkkinä paljastan, ettei liity tässä tapauksessa auton korjaamiseen, vaan käyttöön.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Pitää mattoa paikallaan. :roll: :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 22:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
liittyykö tuo jotenkin jumiutumisongelmaan,eli sitä ehkäistään noin auton ollessa parkissa?



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 23:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Onko autoon vaihdettu automaattilaatikko mutta pedaaliasetelmaa ei ole löytynyt :lol:



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Oot tekemässä kytkin remppaa automaattisäätöisellä kytkinvaijerilla varustettuun autoon. tuolla estät sen et kytkin vaijeri ei mene kasaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 23:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Tuo on nerokas ruotsalainen keksintö, kun otat palikan pois, voit painaa kytkintä.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 23:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Les Excentriques kirjoitti:
Vinkkinä paljastan, ettei liity tässä tapauksessa auton korjaamiseen, vaan käyttöön.

Ralle kirjoitti:
Oot tekemässä kytkin remppaa automaattisäätöisellä kytkinvaijerilla varustettuun autoon. tuolla estät sen et kytkinvaijeri ei mene kasaan.

Näinhän se tavallisimmin menee autoa korjatessa, mutta siitä ei nyt ole kysymys.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 01.11.2012 23:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
jptcool kirjoitti:
Tuo on nerokas ruotsalainen keksintö, kun otat palikan pois, voit painaa kytkintä.


Nerokkuuteen ja keksinnön ruotsalaisuuteen en välttämättä halua ottaa kantaa, mutta kyllä se palikka todellakin kytkinpolkimen liikettä rajoittaa.
Mutta miksi?



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 00:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ai että kun ois ollut tuonmittainen palikka hollilla, kun kytkin levisi Xantiastani. Jouduin vaan pitämään nilkalla poljinta ylhäällä ajon aikana, ettei rallattelisi niin kovasti.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 00:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
laakeri kirjoitti:
Ai että kun ois ollut tuonmittainen palikka hollilla, kun kytkin levisi Xantiastani. Jouduin vaan pitämään nilkalla poljinta ylhäällä ajon aikana, ettei rallattelisi niin kovasti.

Nyt aletaan olla selkeästi jäljillä, muttei kuitenkaan vielä aivan lähellä.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 08:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Olet päättänyt rueta seuraavaksi Sebastien Loebiksi ja harjoittelet sekventiaalivaihteiston käyttöä pakottamalla vaihdot ilman kytkintä?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 17:27 

Viestit: 115
ruotsalainen varkaudenestojärjestelmä, svenska maskinprovningin leima näkyy himmeästi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 21:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Puupalikan tarkoitus? -> aiheuttaa hämmennystä patongissa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Akaile kirjoitti:
Olet päättänyt rueta seuraavaksi Sebastien Loebiksi ja harjoittelet sekventiaalivaihteiston käyttöä pakottamalla vaihdot ilman kytkintä?

Mahdollisuus menestyvän kilpakuljettajan uraan lienee kohdallani jo mennyt ohi. Sekventiaalivaihteiston, kuten myös H-kaavion käytöstä ilman kytkintä löytyy kohtuullisesti kokemusta kolmelta vuosikymmeneltä.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 22:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
ihmekiitäjä 4 kirjoitti:
ruotsalainen varkaudenestojärjestelmä, svenska maskinprovningin leima näkyy himmeästi


Palikka löytyi valmiiksi määrämittaan sahattuna keskisuomalaisesta autokatoksesta, tarkempaa tietoa alkuperästä minulla ei ole.
Varkaudenestoon tämä tavallaan liittyy, koska käyttö ilman sitä on hankalaa, joskaan ei täysin mahdotonta.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 02.11.2012 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Amppman kirjoitti:
Puupalikan tarkoitus? -> aiheuttaa hämmennystä patongissa :lol:


Tämä on lähinnä sivuvaikutus, alkuperäinen tarve oli todellinen ja varsin konkreettinen. 8-)



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 05.11.2012 13:42 

Viestit: 153
Kytkin varmaan luistaa ilman tuota palikkaa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 05.11.2012 19:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
heh heh© kirjoitti:
Kytkin varmaan luistaa ilman tuota palikkaa :lol:


Eiköhän tämä ole jo riittävän lähellä, voittaja on löytynyt! :lol:

Kytkin luistaa kyllä mielettömästi tuon palikan kanssakin, mutta ratkaiseva ero on siinä, että sen avulla tuli päästyä kotiin saakka. Ei nämä jutut, millä viallinen auto perille saadaan, ihan aina mitään rakettitiedettä ole.

Koska käyttöautoksi ilmaiseksi saatu Xantia tulisi melkoisella varmuudella tarvitsemaan jossain vaiheessa varaosa-autoa ja välittömästi talvirenkaita, ilmoitus kytkinvikaisesta, mutta katsastetusta ja hyvillä nastarenkailla varustetusta Xantiasta Konnevedellä tuli kuin tilauksesta. Ei muuta kuin puhelin käteen ja sopimaan noudosta.

Kahdella bussilla tehdyn menomatkan päätyttyä teimme kaupat autoon edelleenkään tutustumatta, eihän se siitä ihmettelemällä mihinkään parane. Liikkeelle lähtiessä karu totuus kytkimen suhteen paljastui: tämän auton moottori ei sammuisi liikkeellelähdossä. Matka uhkasi keskeytyä jo puolen kilometrin päässä lähdostä todella loivaan ylämäkeen, jossa eteneminen ei onnistunut edes ykkösvaihteella. Huomasin kuitenkin, että pito parani aavistuksen, kun kytkinpoljinta nosti jalalla. Joten peruuttamalla alas mäkeä, jonka havaitseminen on halvemmalla vatupassilla mahdotonta ja uudelleen "vauhtia" ottamalla ykkösellä kävelyvauhtia ylös. Eipä kovin hyvältä vaikuttanut, kotiin matkaa parisataa kilometriä ja kyydissä viisivuotias tyttäreni. Lisähaastetta tuli siitä, että olimme matkalla Karstulaan, joka ei aivan osu matkan varrelle, ainakaan suorimman reitin kautta. Koska olin tyttärelleni luvannut vierailun serkkujensa luona, päätin kuitenkin pitäytyä alkuperäisessä reittisuunnitelmassa. Ylimääräistä matkaa oli kuitenkin luvassa noin 100 km. Mäkiin vauhtia ottamalla matka kuitenkin onnistui, tosin nopeus ylämäissä putosi usein alle kuudenkympin. Tyttäreni kommentoi matkantekoa: tää auto ei kovin kovaa kulje. Karstulaan kuitenkin pääsimme, vaikka risteyksistä kiihdyttäminen olikin tuskaa. Tuskaa oli myös vasemmassa jalassa, koska olin koko matkan joutunut pitämään kytkinpoljinta ylhäällä. Jonkinlainen apuväline kotimatkaa varten olisi tarpeen. Sopiva palikka löytyikin valmiiksi määrämittaan sahattuna polttopuiden joukosta.

Seuraavana päivänä alkoi jännittävä paluumatka, päädyin lyhyempään, mutta mutkaisempaan reittiin Keuruun kautta Jyväskylän sijaan. Tyttäreni ihastui mutkiin tarpeettoman paljon hidastelemattomaan ajotyyliini mäkisessä maastossa: Tää on niinku autovuoristorata! :lol:
Keuruun ST1:llä tankkauksen jälkeen täytyi tankkausalueen reunan ylittämiseen ottaa vauhtia.

Tiesin, että Orivedellä odottaisi ysitielle kääntymisen jälkeen jyrkkä ja pitkä ylämäki, johon vauhdin ottaminen olisi lähes mahdotonta rampin mutkien takia. Matka kotiin ei olisi kuitenkaan enää pitkä, joten turha huoli pois mielestä. Rampille kääntyessä koetin pyrkiä samanlaiseen ajolinjaan kuin Loeb, nopeuden ja varsinkin kiihtyvyyden jäätyä olennaisesti esikuvaa pienemmiksi. Mäen nousu kuitenkin onnistui, eikä nopeus kakkosvaihteella pudonnut kuin neljäänkymppiin, joten vielä jäi ykkönen käyttämättä. Loppumatka ei enää tuntunut miltään ja olin varma, ettei kotipihaan vievää mäkeä pääsisi omin voimin ylös, mutta riittävän vauhdin avulla ja enää kytkintä säästämättä sekin onnistui. 8-)



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 05.11.2012 21:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Mulla on se käytetty paineasetelma ja levy kaupan, mikäli kiinnostaa.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 05.11.2012 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Les Excentriques kirjoitti:
Kytkin luistaa kyllä mielettömästi tuon palikan kanssakin, mutta ratkaiseva ero on siinä, että sen avulla tuli päästyä kotiin saakka. Ei nämä jutut, millä viallinen auto perille saadaan, ihan aina mitään rakettitiedettä ole.
Nyt täytyy ihan kysyä: eikö vaijerin säädön pyörittämisellä ollut vaikutusta vai onko nestevälitteisellä kytkimellä oleva? :?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 05.11.2012 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vaijerin ns työntöominaisuus on liki olematonta. Tää meni ihan juhan-af-grann-osastolle :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 06.11.2012 11:50 

Viestit: 153
Ei tää homma perustukaan vaijerin työntöominaisuuksiin, vaan että pienenpienikin veto saadaan eliminoitua, ehkä???


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 07.11.2012 08:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Aika rohkeasti keuruulla päätit tankata juuri ST1:llä, asema joka on kaikkein suurimmassa montussa. Neste, Teboil tai ABC olisivat olleet lastenleikkiä sijaiten moninverroin tasaisemmalla.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 07.11.2012 14:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
heh heh© kirjoitti:
Ei tää homma perustukaan vaijerin työntöominaisuuksiin, vaan että pienenpienikin veto saadaan eliminoitua, ehkä???


Juuri näin, se voima millä ylhäällä ollessaan kytkinpoljin vaijerin välityksellä painaa painelaakeria ei ole suuri, mutta tässä tapauksessa merkittävä. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Puupalikan tarkoitus?
ViestiLähetetty: 07.11.2012 14:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Cituning kirjoitti:
Aika rohkeasti keuruulla päätit tankata juuri ST1:llä, asema joka on kaikkein suurimmassa montussa. Neste, Teboil tai ABC olisivat olleet lastenleikkiä sijaiten moninverroin tasaisemmalla.


Valinta oli tehtävä nopeasti ja perusteena oli se, että ST1:n pihassa tai oikeammin viereisellä parkkialueella pääsee tarvittaessa ottamaan vauhtia ennen mäkeä. Nesteen piha näytti pikaisella vilkaisulla haasteellisemmalta sen suhteen.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: