Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
ongelma moottori http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=12879 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | intel [ 13.10.2012 19:40 ] |
Viestin otsikko: | ongelma moottori |
![]() On vaihdetuu hehkut ja EGR venttiili. Auton moottori toimii ajettataessa normaalisti on tehot tallella. Mittarissa on 160000 km. Huollot tehty ajallaan. Onko jonkin toisen sitikassa ollut samoja oireita ja miten ne on poistettu. |
Kirjoittaja: | Natero [ 14.10.2012 17:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
Venttiilivuoto tai suutinongelma? Testerillä pitäisi näkyä suutinkorjaukset ts. syötetäänkö johonkin sylinteriin dieseliä enemmän tai vähemmän kuin muihin käynnin tasaamiseksi. Viallinen suutin voi aiheuttaa joko + tai - korjauksen, mutta vuoto venttiileissä tai männän ohi johtaa +korjaukseen. |
Kirjoittaja: | intel [ 15.10.2012 20:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
Käytiin testerissä eikä vikaa löytynyt. Tuli mieleen jälkeenpäin oisko vika moottorin kiinnikkeissä. Pitää käydä huomisissa tarkistutamassa. |
Kirjoittaja: | intel [ 02.11.2012 20:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
![]() intel kirjoitti: Käytiin testerissä eikä vikaa löytynyt. Tuli mieleen jälkeenpäin oisko vika moottorin kiinnikkeissä. Pitää käydä huomisissa tarkistutamassa. Eipä ollut vika kiinnikkeissä. Käytetty kolmekertaa testerissä ja lähetetty tiedot Ruotsiin siellä kuuluma on ammattitaitoa jota Suomesta ei löydy? En usko. On taas viikko odeteltu merkkihuollolta kusua testiin. Pitääkö mun maksaa testerissä käynnit vaikka jos vikaa ei saa korjattua. Auttakaa miestä mäessä olisin todella kiitollinen. |
Kirjoittaja: | Huikko [ 02.11.2012 20:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
Missäpäin suomea vaikutat? Täältä varmaan löytyy suosituksia oikeasta asiansa tuntevasta korjaamosta. |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 02.11.2012 21:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
Voisikohan infrapuna-lämpömittarilla mitata mistään, onko tyhjäkäynnilla joku sylinteri kylmempi kuin muut. Pakosarjasta ehkä, jos jotenkin mittari mahtuisi sopivalle etäisyydella. Tai voiko hehkutulppien reijistä mitata puristuspaineet. Minä nääs elän autoissa vielä 90-lukua, jolloin miehet oli rautaa, ja autot puuta hiiohoi, hiiohoi! |
Kirjoittaja: | intel [ 02.11.2012 22:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
Huikko kirjoitti: Missäpäin suomea vaikutat? Täältä varmaan löytyy suosituksia oikeasta asiansa tuntevasta korjaamosta. Lähellä Varkautta. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 05.11.2012 23:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
Kannattaa koittaa aluksi tulpata EGR:n alipaineohjaus, saattaa parantua sillä. EGR on todellinen vikageneraattori. |
Kirjoittaja: | intel [ 11.11.2012 21:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
![]() Odotellaan Ruotsista testien tuloksia siellä asuu kuulema viisaammat ? En usko. Laskua tulee kun käytän auta merkkiliikkeen huollosa vikaa etsimässä. Joten jos jollakin on ollut citroen c4 hdi 1.6 moottorin kanssa samoja ongelmia jeesatakaa miestä mäessä. |
Kirjoittaja: | maddis [ 12.11.2012 09:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: ongelma moottori |
Mulla on Xsarassa 2.0HDi:ssä ihan samaa vikaa. Ollut jo viimeiset neljä vuotta. Auton ostaessa sitä tutkittiin eikä vikaa löytynyt niin annoin olla. EGR on tulpattu, ei mitään vaikutusta. Kokeilin RedLinen RL-2, kun täällä joku sanoi sitä kokeilleensa ja kuvitteli auttaneen. Ehkä se hieman paransi tilannetta, mutta ei vika poistunut. Mulla tosin joskus nyki myös tasakaasulla ajaessa joskaan sitä mielestäni ei ole enää tehnyt, kun tuon Redline RL-2 käytön aloitin. Täällä on mainitaa siitä viasta, että ruiskutuspumpun paineanturi siellä voisi kiukutella. Ilmeisesti Lexialla tms. tutkittu. http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?p=119171#p119171 |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |