Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Hengenvaarallisia virityksiä
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=12886
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 14.10.2012 19:29 ]
Viestin otsikko:  Hengenvaarallisia virityksiä

Onneksi katsastusmies löysi väljän nivelen Xsarasta. Niveltä vaihtaessani löysin aika arveluttavan virityksen. olka-akseli oli murrettu taltalla ja oli koottu viallisena. Aika ajattelematonta koota alapallonivel tuollaisena :evil:

Liitteet:
syksy12 010 (Small).jpg
syksy12 010 (Small).jpg [ 57.1 KiB | Katsottu 10826 kertaa ]
syksy12 009 (Small).jpg
syksy12 009 (Small).jpg [ 68.43 KiB | Katsottu 10826 kertaa ]

Kirjoittaja:  svc [ 14.10.2012 22:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

jaakkovaakko kirjoitti:
Onneksi katsastusmies löysi väljän nivelen Xsarasta. Niveltä vaihtaessani löysin aika arveluttavan virityksen. olka-akseli oli murrettu taltalla ja oli koottu viallisena. Aika ajattelematonta koota alapallonivel tuollaisena :evil:
Aika pitkään on ollut jo poikki, kun murtumapintakin on noin ruosteessa. Pultti on onneksi pitänyt niveltapin kiinni.
Missä kohtaa tuossa muuten on se taltan jälki?

Kirjoittaja:  turtana [ 15.10.2012 06:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

on tuossa lukkopultin yläpuolella nyt hiukan jälkeä.
itse en ainakaan vielä ole halki saanut vaikka talttaa onkin käyttänyt.
xara,xz ja 306 tuntuu olevan sellaisia että alapallo tulee helpoiten ulos jos sen irroittaa ensin tukivarresta. jos nyt vertaa 106,saxo ja ax:n sekä 309,205 rakenteeseen jossa tukivarsi on yhtenäinen.
esimerkiksi 306 TD niin alapallo ei tule navan hahlosta ulos ellet irroita sitä ensin tukivarresta. kyseessä ns. pitkänmallin nivel.

Kirjoittaja:  maddis [ 15.10.2012 07:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

En mä vaan oo koskaan jaksanut irrottaa alapalloa tukivarresta jos ei ole tarvinut vaihtaa koko palloa. Hyvin on lähtenyt navasta, kun on aukassut/poistanut tuon lukitus pultin ja painanut tukivartta. Tietysti samalla tunkki pitämässä napaa ylhäällä. Ei ole tarvinut takoa napaa.

Kirjoittaja:  ealab [ 15.10.2012 08:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Tästä on aikaa, mutta Maku-Palan seinään törmäsi Hillman Minx-farmari, jonka vasen raidepää oli ollut kasattu rautalankavirityksellä. Jostain kummasta syystä viritys petti, pallo irtosi, vähän ennen Ratapihankadun ja Humalistonkadun risteystä, siitä läks Hillman vasempaan ja tuli rakennuksen kivijalka eteen. Työkaverin Taunuksesta irtosi myös r-pää, duunipaikan parkkiksella, onneksi ei isolla tiellä....Näitä sattuu, kuulemma sitikoillekin. :)

Kirjoittaja:  eskere [ 15.10.2012 09:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Olisko alapallon kiinnitys murtunut esim kolarin seurauksena :?:

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 15.10.2012 11:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Tuohon rakoon on selvästi tarjottu talttaa, jotta reikä laajenee. Kolarijälkiä en ole havainnut, vaikkakin auto on ylimaalattu jostain syystä.

Kirjoittaja:  olli__o [ 15.10.2012 23:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Jos siinä on jo poisotettaessa tehty virhe: kuviteltu vaikka että riittää pelkkä pultin löystyttäminen ja sen jälkeen ihmetelty kun ei irtoakaan, seuraavaksi väännetty väkisin leukoja leveämmälle, kunnes joku pettää...

Ihme virityksiä löytyy välillä, joku ihme vimma tuntuu olevan myös tuon kaikista pehmeimmän kierretangon käyttö, minulla löytyi sellaista venyneenä (vääränmerkkisen) tukivarren kiinnityspultin korvikkeena. (kierretangon lujuus oli varmaankin vain 4.6 kun originaali pultti vaikutti lujalta, olisiko jopa 10.9 tai 12.9)

Kirjoittaja:  Visa-mies [ 28.10.2012 13:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Ei nyt ehkä hengenvaarallinen, mutta äärimmäisen mielenkiintoinen tapa ratkoa lämpöongelmat on sahata termostaatista yli puolet pois. Kopan avaamisen jälkeen näytti kyllä termostaatilta, mutta irroittaminen paljasti totuuden. Joutuu suorastaan nöyrtymään tällaisten viritysten edessä.

Katso kuva ja hämmästy >>

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 28.10.2012 14:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Tuossa on aivan selvästi ollut väärän luokituksen jäähdytysnesteet, kun ovat liuottaneet noin paljon termostaatin osia. :roll:
Maalaisjärki ei todellakaan riitä kaiken tekniikan ymmärtämiseen ja korjaamiseen. :lol:

Kirjoittaja:  Cikatti [ 28.10.2012 22:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Ymmärrän täysin jos tuo on XM V6:sta. Siinä ei kannata pitää edes termarirungon puolikasta jos haluaa selvitä ilman kansiremppaa.

Kirjoittaja:  Janne L [ 29.10.2012 15:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

Cikatti kirjoitti:
Ymmärrän täysin jos tuo on XM V6:sta. Siinä ei kannata pitää edes termarirungon puolikasta jos haluaa selvitä ilman kansiremppaa.


En käsitä tätä alkuunkaan. Miksei kyseisiä autoja olisi takaisinkutsuttu jos niissä tuota vikaa olisi alunperin ilmennyt? Luulisi olevan laajemmassa tiedossa mutta tämä on ensimmäinen yhteys jossa asiasta kuulen.

Toissa keväänä jouduin ajamaan motarilta muutaman kilometrin lämmöt kaakossa kun apulaitehihna meni poikki - ei vaurioita.

Kirjoittaja:  vibes [ 29.10.2012 15:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

C5 II:n parkkipolttimo on hengenvaarallinen viritys jos mikä. Vaihtaessa on suuri vaara että v*tutukselta katkeaa verisuoni päästä.

Kirjoittaja:  sitikkaporo [ 29.10.2012 17:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

^ Ootko koskaan vaihtanu C5 III:n päivävalopolttimoa, sama tunne on hyvin läsnä siinäkin askareessa..

Kirjoittaja:  vibes [ 29.10.2012 17:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Hengenvaarallisia virityksiä

^Varmaankin neljän - viiden vuoden päästä pääsen sitäkin kokeilemaan, kunhan tuon nykyisen pirssin vaihto tulee ajankohtaiseksi :D

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/