Juu, kyselin sen takia, kun on koe menossa. Katsotaan miten käy. Tähän asti "alustavat tulokset" ovat rohkaisevia, kaasupetaalin polkeminen on saanut selvästi aikaan enemmän liikettä autoon kuin aiemmin. Laitoin litkua seoksen, joka on noin kaksinkertainen siihen, mihin pullon luvattiin riittävän. Ajettu sen jälkeen ei ole kuin pari kaupunkireissua eli ideana olikin antaa litkun vaikuttaa kaasarissa ihan kaikessa rauhassa... Ymmärtääkseni yhtälö on tämä: auto on seissyt edellisellä omistajalla talvet ja osin kai kesätkin, joten kaasaariin on varmastikin kuivettunut huonosti haihtuvia bensiinin osia (mitä sitten lienevätkin, lisäaineita, tislausjämiä vai mitä?). Mutta: kaikki nämä jämät ovat taatusti olleet liuenneena bensaan, joten mitään varsinaista kiintoainetta kaasarin kanavissa ja suuttimissa ym. ei pitäisi olla, vai? Joten riittävän vahvalla liuotinaineella ne ihan taatusti lähtevät liukenemaan. Yksi vaihtoehto olisi lisätä bensaan esim tetrakloorietyleeniä, joka on liuottavuudeltaan siellä kärkipäässä (on ainakin ennen käytetty kemiallisessa pesussa). Ongelma vaan on se, että se hajoaa poltossa suolahapoksi eikä välttämättä tee hyvää moottorille...

, joten täytynee tyytyä näihin kaupan antimiin. No, jos tämä ei toimi, otan varakaasarin puhdistuksen kohteeksi. Joskus n. 20 vuotta sitten purin yhden samanlaisen kaasarin ja putsasin osat ultraäänipesurilla aika kovalla liuotinpesulla ja toki tuli puhdasta. En oikein usko siihen kaasarien kanavien ja suuttimien mekaaniseen rassaamiseen....