Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 14.10.2012 19:29 

Viestit: 691
Onneksi katsastusmies löysi väljän nivelen Xsarasta. Niveltä vaihtaessani löysin aika arveluttavan virityksen. olka-akseli oli murrettu taltalla ja oli koottu viallisena. Aika ajattelematonta koota alapallonivel tuollaisena :evil:


Liitteet:
syksy12 010 (Small).jpg
syksy12 010 (Small).jpg [ 57.1 KiB | Katsottu 10810 kertaa ]
syksy12 009 (Small).jpg
syksy12 009 (Small).jpg [ 68.43 KiB | Katsottu 10810 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 14.10.2012 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
jaakkovaakko kirjoitti:
Onneksi katsastusmies löysi väljän nivelen Xsarasta. Niveltä vaihtaessani löysin aika arveluttavan virityksen. olka-akseli oli murrettu taltalla ja oli koottu viallisena. Aika ajattelematonta koota alapallonivel tuollaisena :evil:
Aika pitkään on ollut jo poikki, kun murtumapintakin on noin ruosteessa. Pultti on onneksi pitänyt niveltapin kiinni.
Missä kohtaa tuossa muuten on se taltan jälki?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 15.10.2012 06:27 

Viestit: 171
Paikkakunta: Eurajoki
on tuossa lukkopultin yläpuolella nyt hiukan jälkeä.
itse en ainakaan vielä ole halki saanut vaikka talttaa onkin käyttänyt.
xara,xz ja 306 tuntuu olevan sellaisia että alapallo tulee helpoiten ulos jos sen irroittaa ensin tukivarresta. jos nyt vertaa 106,saxo ja ax:n sekä 309,205 rakenteeseen jossa tukivarsi on yhtenäinen.
esimerkiksi 306 TD niin alapallo ei tule navan hahlosta ulos ellet irroita sitä ensin tukivarresta. kyseessä ns. pitkänmallin nivel.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 15.10.2012 07:29 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
En mä vaan oo koskaan jaksanut irrottaa alapalloa tukivarresta jos ei ole tarvinut vaihtaa koko palloa. Hyvin on lähtenyt navasta, kun on aukassut/poistanut tuon lukitus pultin ja painanut tukivartta. Tietysti samalla tunkki pitämässä napaa ylhäällä. Ei ole tarvinut takoa napaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 15.10.2012 08:15 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tästä on aikaa, mutta Maku-Palan seinään törmäsi Hillman Minx-farmari, jonka vasen raidepää oli ollut kasattu rautalankavirityksellä. Jostain kummasta syystä viritys petti, pallo irtosi, vähän ennen Ratapihankadun ja Humalistonkadun risteystä, siitä läks Hillman vasempaan ja tuli rakennuksen kivijalka eteen. Työkaverin Taunuksesta irtosi myös r-pää, duunipaikan parkkiksella, onneksi ei isolla tiellä....Näitä sattuu, kuulemma sitikoillekin. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 15.10.2012 09:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Olisko alapallon kiinnitys murtunut esim kolarin seurauksena :?:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 15.10.2012 11:10 

Viestit: 691
Tuohon rakoon on selvästi tarjottu talttaa, jotta reikä laajenee. Kolarijälkiä en ole havainnut, vaikkakin auto on ylimaalattu jostain syystä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 15.10.2012 23:49 

Viestit: 5125
Jos siinä on jo poisotettaessa tehty virhe: kuviteltu vaikka että riittää pelkkä pultin löystyttäminen ja sen jälkeen ihmetelty kun ei irtoakaan, seuraavaksi väännetty väkisin leukoja leveämmälle, kunnes joku pettää...

Ihme virityksiä löytyy välillä, joku ihme vimma tuntuu olevan myös tuon kaikista pehmeimmän kierretangon käyttö, minulla löytyi sellaista venyneenä (vääränmerkkisen) tukivarren kiinnityspultin korvikkeena. (kierretangon lujuus oli varmaankin vain 4.6 kun originaali pultti vaikutti lujalta, olisiko jopa 10.9 tai 12.9)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 28.10.2012 13:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Ei nyt ehkä hengenvaarallinen, mutta äärimmäisen mielenkiintoinen tapa ratkoa lämpöongelmat on sahata termostaatista yli puolet pois. Kopan avaamisen jälkeen näytti kyllä termostaatilta, mutta irroittaminen paljasti totuuden. Joutuu suorastaan nöyrtymään tällaisten viritysten edessä.

Katso kuva ja hämmästy >>



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 28.10.2012 14:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Tuossa on aivan selvästi ollut väärän luokituksen jäähdytysnesteet, kun ovat liuottaneet noin paljon termostaatin osia. :roll:
Maalaisjärki ei todellakaan riitä kaiken tekniikan ymmärtämiseen ja korjaamiseen. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 28.10.2012 22:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ymmärrän täysin jos tuo on XM V6:sta. Siinä ei kannata pitää edes termarirungon puolikasta jos haluaa selvitä ilman kansiremppaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 29.10.2012 15:06 

Viestit: 725
Cikatti kirjoitti:
Ymmärrän täysin jos tuo on XM V6:sta. Siinä ei kannata pitää edes termarirungon puolikasta jos haluaa selvitä ilman kansiremppaa.


En käsitä tätä alkuunkaan. Miksei kyseisiä autoja olisi takaisinkutsuttu jos niissä tuota vikaa olisi alunperin ilmennyt? Luulisi olevan laajemmassa tiedossa mutta tämä on ensimmäinen yhteys jossa asiasta kuulen.

Toissa keväänä jouduin ajamaan motarilta muutaman kilometrin lämmöt kaakossa kun apulaitehihna meni poikki - ei vaurioita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 29.10.2012 15:59 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
C5 II:n parkkipolttimo on hengenvaarallinen viritys jos mikä. Vaihtaessa on suuri vaara että v*tutukselta katkeaa verisuoni päästä.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 29.10.2012 17:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
^ Ootko koskaan vaihtanu C5 III:n päivävalopolttimoa, sama tunne on hyvin läsnä siinäkin askareessa..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hengenvaarallisia virityksiä
ViestiLähetetty: 29.10.2012 17:53 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
^Varmaankin neljän - viiden vuoden päästä pääsen sitäkin kokeilemaan, kunhan tuon nykyisen pirssin vaihto tulee ajankohtaiseksi :D



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: