ariathon kirjoitti:
RPekka kirjoitti:
Sen jos saisi Lexian perään niin voisi vilkaista onko siellä hiukkasloukku täynnä eli tukkeessa tehden turhaa vastapainetta ja nostaen kulutusta. Antipöllö-vian antaa mistä tahansa moottorinohjauksen häiriöstä ja se "nilkutustilassa" ajaminen nostaa kyllä väkisin kulutusta. Omassani antipöllöä teki ahtopaineen karkailu liian korkeaksi rikkinäisen/tarkertelevan solenoidin takia.
Lexia osaisi kyllä kertoa paljon, mm sen miksi se antipollution fault tulee. Sen pohjalta olisi helpompi arvailla lisää.
(Onhan rengaspaineet ja ohjauskulmat kunnossa).
Mistäs kohti tuo solenoidi löytyy?
Muistaakseni siitä jarrunestesäiliön tienoilta löytyy kolme solenoidia: EGR, ahtopaineen ohjaus ja olikohan kaasuläppä (EGRää varten). Minä vaihdoin letkut ja johdot ristiin EGR:n ja ahtopaineohjauksen välillä jolloin jumitteleva solenoidi ohjasi tulpattua EGR:ää eikä vikakoodeja enää tullut.