Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 12:22 

Viestit: 25
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/5239731

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/5120224

Toisella on aj.vain 126tkm.,mutta siinä ei ole minkäänlaista lämmitintä (mitä lie kylmäkäynnistykset vastaa kilometreissä?) + peräkoukku puuttuu.

189tkm.ajetusta löytyy webasto ja koukku + jakopää on vasta vaihdettu.

Kummatkin huollettuja ns."etelän"autoja, mutta kumpaankaan ei ole vaihdettu ikinä laatikkoöljyjä (mikä mietityttää kovasti)

Mitä mieltä ajomäärästä/ettei laatikkoöljyjä ole vaihdettu?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 12:27 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kulutus todellisuudessa 6.5 -7.0 maantie,itse ottaisin manuaalin olis rauhallisemmat yöunet ja kulutus pienempi..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 12:51 

Viestit: 25
Nimenomaan automaatti hakusassa.

Aisin 6 laatikon öljynvaihtoväleistä onko kellään tietoa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 14:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Citroenin osalta ei tietoa. Saab ehdottaa 100 000 km.
Volvo puolestaan 80 000 km jos autoa käytetään perävaunun veturina.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 15:16 

Viestit: 25
Minkälainen homma tuohon on vaihtaa öljyt?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
No noiden perusteella Kotkan auto. Webasto ja vetokoukku kuitenkin se juttu. Todellisuudessa sitten perstuntuma ratkaisee mutta tietojen perusteella ehdottomasti enemmän ajettu.
bluesoul kirjoitti:
Minkälainen homma tuohon on vaihtaa öljyt?


Viedä auto merkkiliikkeeseen ja antaa ammattilaisten hoitaa vaihto jonka mukana tulee täydellinen takuu ja myös vaihtuu kaikki laatikossa oleva öljy,eikä vain 3litraa minkä itse saa ainoastaan ulos.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 20:26 

Viestit: 369
bluesoul kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/5239731

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/5120224

Toisella on aj.vain 126tkm.,mutta siinä ei ole minkäänlaista lämmitintä (mitä lie kylmäkäynnistykset vastaa kilometreissä?) + peräkoukku puuttuu.

189tkm.ajetusta löytyy webasto ja koukku + jakopää on vasta vaihdettu.

Kummatkin huollettuja ns."etelän"autoja, mutta kumpaankaan ei ole vaihdettu ikinä laatikkoöljyjä (mikä mietityttää kovasti)

Mitä mieltä ajomäärästä/ettei laatikkoöljyjä ole vaihdettu?


Tuossa vähemmän ajetussa on ajonaikainen webasto, sen saa toimimaan esilämmittimenä n. 400 euron sijoituksella. Liekö säteilylämmitintä? Säteilijä kustantaa ilmeisesti parinsadan luokkaa? Saattaa olla myös rengassarjat olla uusissa. Jakopäällä ajaisi vielä 50 tkm.

Enemmänajetussa on ollut joskus irroitettava koukku, liekkö muuttunut kiinteäksi?

Jos riittävän pitkällä koeajolla automaagi toimii normaalin tuntuisesti se voi toimia joko seuraavaan viikkoon tai sitten useamman vuoden temppuilematta. Riippumatta siitä onko niitä öljyjä vaihdettu. Tuossa on kuitenkin jo "parempimaineinen" aisinin am6 loota, eikä se surullisen kuuluisa al4.

Jos nuista pitäisi kahdesta valita, niin ottaisin Kotkan auton, sillä asiakkaan lukuun myytävänä olevaan ei taida saada liikkeen takuuta, mikäli sillä on merkitystä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 20:32 

Viestit: 14
Mulla on vuotta nuorempi, mutta väriä myöten tismalleen samanlainen kun tuo webastolla varustettu. Itse vaihdatin autoon laatikkoöljyt 120tkm huollossa. En tiedä miten vaihtoivat, mutta laatikon toimintaan öljynvaihto ei ainakaan vaikuttanut. Ilmeisesti vanhat öljyt olivat vielä hyvät.

Itsekkin kallistuisin tuohon enemmän ajettuun (olettaen, että auto on muuten kunnossa).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 20:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Tuon ensimmäisen ostat ilman myyjäliikkeen vastuuta, eli ilman takuuta toimintakunnosta koeajon jälkeen, toisessa sellainen on ok.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 29.11.2012 23:52 

Viestit: 215
eskere kirjoitti:
Tuon ensimmäisen ostat ilman myyjäliikkeen vastuuta, eli ilman takuuta toimintakunnosta koeajon jälkeen, toisessa sellainen on ok.


Ja kaiken lisäksi tuo 60tkm ei meinaa mitään hdi-koneessa.



C5 break 2.0AT -05
ex xantia ´99 exclusive break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 30.11.2012 00:04 

Viestit: 5125
[quote="eskere"]Tuon ensimmäisen ostat ilman myyjäliikkeen vastuuta, eli ilman takuuta toimintakunnosta koeajon jälkeen, toisessa sellainen on ok.[/quote]
Ehkä turhan vahvasti sanottu uudesta pienestä vaihtoautoliikkeestä... ei tuosta tosin mitään kokemusta minulla, mutta usein muutamaa vanhaa autoa kauppaavissa pikkuliikkeissä kuluttajansuoja voi olla melko nollatasoa (eli eivät viitsi korvaansa lotkauttaa vaikkapa kuluttaja-asiamiehen suosituksille) eli itse en ainakaan laske/oleta etukäteen turvaa kuin isommille jälkihoidostaan tunnetuille liikkeille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 30.11.2012 13:53 

Viestit: 25
Tuo vähemmän ajettu on ollut usemmalla omistajalla/firman omistuksessa,pieniä peltivaurioita matkan varrella kokenut ja ei minkäänlaista moottorilämmitintä joten kiinnostus loppui tähän yksilöön.

Joten kiinnostus kohdistuu tällä hetkellä Kotkassa olevaan autoon.

Enempi ajettu on ollut ensimmäisellä omistajalla viime kesään asti (181tkm) jonka jälkeen venäläisjobbarit on ajanut sillä syksyn (mittarissa nyt ilmeisesti n.190tkm).
Ensimmäisen omistajan mukaan huollettu ja kolaroimaton peli,ilmastoinnin lämmönsäätö rikki.
Elegant vaihtoauton mukaan tämä vika on korjattu. Lupasivat myös katsastaa auton ennen ostoa ja lisätä jotain kaasua katalysaattoriin? Voiko tuota todeta mitenkään? vai riittääkö,että on mennyt katsastuksesta/päästöistä läpi?
Pitänee perehtyä tuohon FAPpiin.

Myös tuo laatikkoöljyjen vaihtamatta jättäminen mietityttää edelleen suuresti kun ei jäänyt kovin hyvät kokemukset tuosta AL4-laatikosta.
Manuaalilaatikoissa jotenki ymmärtää, mutta tuntus, että märkälevykytkimet on rantumpia. Sehä on kumminki periaatteessa paperia se kitkapinta niissä levyissä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 30.11.2012 14:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
bluesoul kirjoitti:
Myös tuo laatikkoöljyjen vaihtamatta jättäminen mietityttää edelleen suuresti kun ei jäänyt kovin hyvät kokemukset tuosta AL4-laatikosta.
Manuaalilaatikoissa jotenki ymmärtää, mutta tuntus, että märkälevykytkimet on rantumpia. Sehä on kumminki periaatteessa paperia se kitkapinta niissä levyissä...


Ei automaattilaatikoissa ole yleensä ongelmana kytkinpakkojen pinnat. Kytkinpakat ovat toiminnaltaan on-off tyyppisiä. Automaatin luistaminen liikkeelle lähdössä tapahtuu momentinmuuntimessa.
Näissä uudemmissa on sähkötoimiset magneettiventtiilt ja niiden toiminnassa on ollut ainakin AL4-laatikossa eniten ongelmia (onko tässä Aisin vai ZF:n laatikko?). Perimmäinen ongelmien syy on usein juuri vaihtamattomat öljyt ja niiden mukana kulkevat epäpuhtaudet, jotka jumittavat venttiileitä.

Pyydä autoon vaihteistoon öljynvaihto ja mene itse katsomaan vierestä, mitä tavaraa laatikosta pois tulee. Siitä voi tehdä jo jonkinlaisia johtopäätöksi. Kai tuostakin laatikosta jokin poistoproppu ö-vaihtoa varten löytyy :roll:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 30.11.2012 15:08 

Viestit: 25
Tässä pitäis olla Aisin 6-loota.
Eivät ruvenneet vaihtamaan öljyjä koska eivät halua ottaa vastuuta laatikosta...käskivät viedä merkkiliikkeeseen.

Vaihdatin kk.sitten AL4.laatikköljyt merkkiliikkeessä hintaan 400€. Öljyt vaihdettiin tosin kahteen kertaan,mutta on silti mielestäni todella kallis operaatio.

Olivat kuulemmat juuri katsastaneet auton ja huomautuksia oli tullut rikkoutuneesta sumuvalosta ja jäätyneestä pissapojan nesteestä.
Pyysin kopion papereista joista näkee päästöarvot yms. Saa nähä tuleeko...
Mainitsi myös pienestä ruostevauriosta takaluukussa joten pyysin myös siitä kuvaa...

Rupiaakohan merkkiliike edes vaihtamaan tuohon öljyjä vastuun pelossa... ja nehän pitäis vaihtaa niin monesti,että varmasti kaikki vaihtuu ja varmasti maksaa.
+meikän tuurilla paska lähtee liikkumaan ja jumii koko laatikko.

Rupes todellakin mietityttään!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 30.11.2012 16:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
bluesoul kirjoitti:
Tässä pitäis olla Aisin 6-loota.
Eivät ruvenneet vaihtamaan öljyjä koska eivät halua ottaa vastuuta laatikosta...käskivät viedä merkkiliikkeeseen.
Vaihdatin kk.sitten AL4.laatikköljyt merkkiliikkeessä hintaan 400€. Öljyt vaihdettiin tosin kahteen kertaan,mutta on silti mielestäni todella kallis operaatio.
Rupes todellakin mietityttään!


Lähes 200tkm ajettu auto on aina riskiostos. Jos laitat muutaman tonnin lisää, niin saat tuoreemman ja vähemmän ajetun pelin vastuullisesta merkkiliikkeestä. Silloin riskisi ovat pienemmät.

Siis kumpi vai kampi, halpa vai kallis, jokainen joutuu sen itse ratkaisemaan :?

AL4 öljynvaihto itse tehtynä on maksanut minulle 40-50€ kerta. Kerran olen merkkiliikkessä vaihdattanut öljyt laatikkoon, eikä se silloin maksanut yli 200€.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 30.11.2012 18:14 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Tuohon aisinin 6-v laatikkoon kannattaa se öljynvaihto tehdä 2 eri osiossa,ajele väliin vaikka parituhatta lisää....itse vaihdatin 6 tuhannen välein,eka vaihdon jälkeen muutaman kerran nykäsi kun jotain kuonaa nähtävästi oli liikkeellä....416tkm kohdalla möin pois ko.auton ja joku hydrauliikkapakka oli vaihdettu n.200tkm kohdalla,auto itsessään oli ihan jees sen reilun 2-vuoden ajan mitä kuljetti eteenpäin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kumpi vai kampi?
ViestiLähetetty: 04.12.2012 22:12 

Viestit: 25
Ei tullut C5-kauppoja.
Mielessä pyörii uusi Berlingo e-HDi 92 Multispace BMP6 Automaatti,pienoinen kuume päällänsä..:/


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: