Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 00:23 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
No hö. Xantian lohkolämppäristä oli vastus kärähtänyt. Korjaus minua vaan suuresti ihmetytti. Sanoivat korjaamolla että ei niitä vastuksia enää tehdä, ei löytyny hyllystä enää. Pitää laittaa tilalle säteilylämmitin. No pääasiahan on että moottori lämpenee taas, mutta kyllähän minä noin niinku periaatteesta olisin korjauttanut vanhan laitteen, ja eikös se lohkolämmitin kuitenkin ole tehokkaampi kuin tuo säteilylämmitin?

Positiivisena puolena voi mainita sen että tuota säteilylämmitintä voi huoletta käyttää tuntitolkulla ilman epämiellyttäviä kylkiäsiä. Kun tuossa HDi: ssä se tuppaä herjaamaan liian korkeita moottorin lämpöjä ja huudattamaan flektejä jos piti lohkolämppäriä liian pitkään päällä.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 00:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Juuri pistin C5 2.2 HDi -03:een 1500 W letkulämmittimen, ainakaan 2 tunnin käytön jäljiltä ei tullut herjausta mistään vaikka lämpömittari oli aluksi 80 asteessa (vaakasuorassa) ja tippui siitä käynnistyksen jälkeen 50 asteeseen eli alamerkin yläreunaan. 2000 W lämmitin olisi ollut saman hintainen (~150 e) mutta niitä ei ollut hyllyssä joten otin tuon mikä on tarkoitettu moottoreille joiden vesitilavuus on alle 22 litraa.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 02:23 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
mulla löytyisi tuo säteilylämmitin hdin kylkeen käytettynä,tulee sinne öljypohjan etu tai takapuolelle kiinni...testattu on 300w hehku,...ja halavalla


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 03:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Letkulämmitin käy tuohon asentaa. Eipä kait liene yhtäkään moottoria johon letkulämppäriä ei vois asentaa. Suosittelen ennen säteilyvehkeisiin innostumista.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 10:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Vehvis kirjoitti:
No hö. Xantian lohkolämppäristä oli vastus kärähtänyt. Korjaus minua vaan suuresti ihmetytti. Sanoivat korjaamolla että ei niitä vastuksia enää tehdä, ei löytyny hyllystä enää. Pitää laittaa tilalle säteilylämmitin.


Aika usein tuossa on syy sekä seuraus. Eli jos elementtejä alkaa poksahdella, niin korjauksena todetaan tyyppi vääräksi ja vaihtoon kestävämmäksi. Toinen syy tyypin vaihtoon on tarpeeksi sekoiluja moottorin ohjaukseen eli raportoituja starttivaikeuksia.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 11:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Calixilta löytyi vielä kesällä lohkolämmitin tohon uudempaan 136 heppaiseen koneeseen. Jos nyt en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin alakertahan noissa koneissa on sama, joten kumma juttu ettei 110 -myllyyn muka oikeata lämppäriä enää saisi.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 12:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Cikatti kirjoitti:
Letkulämmitin käy tuohon asentaa. Eipä kait liene yhtäkään moottoria johon letkulämppäriä ei vois asentaa. Suosittelen ennen säteilyvehkeisiin innostumista.

2CV, GS :?: :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 13:50 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Löytyy uusi letkulämmitin 550w. Jos tarvetta voi laittaa yv:tä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 14:11 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Kiitos vaan edullisista tarjouksista, mutta se säteilylämmitin asennettiin jo.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 09.12.2012 15:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
retro.tuner kirjoitti:
Löytyy uusi letkulämmitin 550w. Jos tarvetta voi laittaa yv:tä
Vehvis kirjoitti:
Kiitos vaan edullisista tarjouksista, mutta se säteilylämmitin asennettiin jo.
Voihan noita käyttää samanaikaisesti toki...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 10.12.2012 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Les Excentriques kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Letkulämmitin käy tuohon asentaa. Eipä kait liene yhtäkään moottoria johon letkulämppäriä ei vois asentaa. Suosittelen ennen säteilyvehkeisiin innostumista.

2CV, GS :?: :lol:


Mutta eihän GS tai rättäri ole varsinaisesti auto ;)
GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 10.12.2012 13:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Cikatti kirjoitti:
GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa.
Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 10.12.2012 18:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Kuplassahan lämppäri tuli sen öljypohjan kannen tilalle. Saattoi olla ihan tarpeen 70-luvun öljyille.
60-70-lukujen taitteesta on jäänyt mieleen päivähoitopaikkani isännän viritys: Tunkissa oli kiinni keittolevy, joka nostettiin pakkasella Commer Cobin öljypohjaa vasten. Tehon sai valita keittolevn nupista... :lol:



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 10.12.2012 18:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa.
Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet.

Kerropas mikä magneetti pysyisi alumiinilohkossa... :lol:

GeeSun lämmittimiä on käytetty, hieman pitää vain muutamaa jäähdytysripaa lohkon pohjapuolelta silputa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 10.12.2012 18:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
jasu kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa.
Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet.

Kerropas mikä magneetti pysyisi alumiinilohkossa... :lol:

Kai siinä kampiakselissa rautaa on? :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 10.12.2012 19:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jasu kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet.

Kerropas mikä magneetti pysyisi alumiinilohkossa... :lol:
Jaa se on kokonaan alua geesussakin. No ei semmoinen sitten toimi joo. Magneettikiinnitteisiä lämppäreitähän oli tosiaan joskus, mutta ilmeiesti sitten joihinkin ihan muihin tarkoitettuina.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 11.12.2012 00:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Magneetti? Oletteko seonneet?

Croisette, otatko kuvan mun vanhan Geesun öljypohjasta?
Tuo lämmityskenno on ruuveilla kiinni, jäähyripoja vasten.

Järkyttäävää teknistä tietämättömyyttä täällä :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 11.12.2012 01:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Cikatti kirjoitti:
Magneetti? Oletteko seonneet?
Jos joku on seonnut, niin Phillips & Temro:
Kuva
Tuota kyseistä taitaa kyllä löytyä vain 120 V -versiona - tilaa toki samalla myös akunlämmitin:
http://www.phillipsandtemro.com/userfiles/file/ZEROSTART_2012_CATALOG(1).pdf

Onhan niitä kilpailijoitakin toki:
Kuva



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 11.12.2012 01:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Vielä kun joku kertoisi, miksi Amerikan töpseleiden liitinosien päissä on reiät :?:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä
ViestiLähetetty: 11.12.2012 01:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Les Excentriques kirjoitti:
Vielä kun joku kertoisi, miksi Amerikan töpseleiden liitinosien päissä on reiät :?:
Eiköhän siellä pistorasiassa ole vastaavat jousikuormitteiset nypykät, mihin nuo "lukittuvat".



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: