|
Kirjoittaja |
Viesti |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 00:23 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
No hö. Xantian lohkolämppäristä oli vastus kärähtänyt. Korjaus minua vaan suuresti ihmetytti. Sanoivat korjaamolla että ei niitä vastuksia enää tehdä, ei löytyny hyllystä enää. Pitää laittaa tilalle säteilylämmitin. No pääasiahan on että moottori lämpenee taas, mutta kyllähän minä noin niinku periaatteesta olisin korjauttanut vanhan laitteen, ja eikös se lohkolämmitin kuitenkin ole tehokkaampi kuin tuo säteilylämmitin?
Positiivisena puolena voi mainita sen että tuota säteilylämmitintä voi huoletta käyttää tuntitolkulla ilman epämiellyttäviä kylkiäsiä. Kun tuossa HDi: ssä se tuppaä herjaamaan liian korkeita moottorin lämpöjä ja huudattamaan flektejä jos piti lohkolämppäriä liian pitkään päällä.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 00:49 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Juuri pistin C5 2.2 HDi -03:een 1500 W letkulämmittimen, ainakaan 2 tunnin käytön jäljiltä ei tullut herjausta mistään vaikka lämpömittari oli aluksi 80 asteessa (vaakasuorassa) ja tippui siitä käynnistyksen jälkeen 50 asteeseen eli alamerkin yläreunaan. 2000 W lämmitin olisi ollut saman hintainen (~150 e) mutta niitä ei ollut hyllyssä joten otin tuon mikä on tarkoitettu moottoreille joiden vesitilavuus on alle 22 litraa.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 02:23 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
mulla löytyisi tuo säteilylämmitin hdin kylkeen käytettynä,tulee sinne öljypohjan etu tai takapuolelle kiinni...testattu on 300w hehku,...ja halavalla
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 03:55 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Letkulämmitin käy tuohon asentaa. Eipä kait liene yhtäkään moottoria johon letkulämppäriä ei vois asentaa. Suosittelen ennen säteilyvehkeisiin innostumista.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 10:29 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Vehvis kirjoitti: No hö. Xantian lohkolämppäristä oli vastus kärähtänyt. Korjaus minua vaan suuresti ihmetytti. Sanoivat korjaamolla että ei niitä vastuksia enää tehdä, ei löytyny hyllystä enää. Pitää laittaa tilalle säteilylämmitin. Aika usein tuossa on syy sekä seuraus. Eli jos elementtejä alkaa poksahdella, niin korjauksena todetaan tyyppi vääräksi ja vaihtoon kestävämmäksi. Toinen syy tyypin vaihtoon on tarpeeksi sekoiluja moottorin ohjaukseen eli raportoituja starttivaikeuksia.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 11:47 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Calixilta löytyi vielä kesällä lohkolämmitin tohon uudempaan 136 heppaiseen koneeseen. Jos nyt en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin alakertahan noissa koneissa on sama, joten kumma juttu ettei 110 -myllyyn muka oikeata lämppäriä enää saisi.
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 12:37 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: Letkulämmitin käy tuohon asentaa. Eipä kait liene yhtäkään moottoria johon letkulämppäriä ei vois asentaa. Suosittelen ennen säteilyvehkeisiin innostumista. 2CV, GS 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
retro.tuner
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 13:50 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Jönköping
|
Löytyy uusi letkulämmitin 550w. Jos tarvetta voi laittaa yv:tä
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 14:11 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
Kiitos vaan edullisista tarjouksista, mutta se säteilylämmitin asennettiin jo.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 09.12.2012 15:05 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
retro.tuner kirjoitti: Löytyy uusi letkulämmitin 550w. Jos tarvetta voi laittaa yv:tä Vehvis kirjoitti: Kiitos vaan edullisista tarjouksista, mutta se säteilylämmitin asennettiin jo. Voihan noita käyttää samanaikaisesti toki...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 10.12.2012 13:39 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Les Excentriques kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Letkulämmitin käy tuohon asentaa. Eipä kait liene yhtäkään moottoria johon letkulämppäriä ei vois asentaa. Suosittelen ennen säteilyvehkeisiin innostumista. 2CV, GS  Mutta eihän GS tai rättäri ole varsinaisesti auto GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 10.12.2012 13:48 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Cikatti kirjoitti: GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa. Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 10.12.2012 18:05 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Kuplassahan lämppäri tuli sen öljypohjan kannen tilalle. Saattoi olla ihan tarpeen 70-luvun öljyille. 60-70-lukujen taitteesta on jäänyt mieleen päivähoitopaikkani isännän viritys: Tunkissa oli kiinni keittolevy, joka nostettiin pakkasella Commer Cobin öljypohjaa vasten. Tehon sai valita keittolevn nupista... 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 10.12.2012 18:22 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
laakeri kirjoitti: Cikatti kirjoitti: GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa. Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet. Kerropas mikä magneetti pysyisi alumiinilohkossa... GeeSun lämmittimiä on käytetty, hieman pitää vain muutamaa jäähdytysripaa lohkon pohjapuolelta silputa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 10.12.2012 18:29 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
jasu kirjoitti: laakeri kirjoitti: Cikatti kirjoitti: GS:näänhän oli sitä 400 wattista öljypohjalämmitintä. Se oli himputin kätevä. Periaatteessa paras lämmitin koneiden kylmäkäynnistykseen. Käytin tuollaista öljypohjaläpyskää noin 9 talvea GS:n 1300 koneessa. Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet. Kerropas mikä magneetti pysyisi alumiinilohkossa... Kai siinä kampiakselissa rautaa on? 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 10.12.2012 19:00 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jasu kirjoitti: laakeri kirjoitti: Magneettikiinnitteinen? Jotain öljypohjaläpyskäähän sätkäkuskitkin ovat käyttäneet. Kerropas mikä magneetti pysyisi alumiinilohkossa...  Jaa se on kokonaan alua geesussakin. No ei semmoinen sitten toimi joo. Magneettikiinnitteisiä lämppäreitähän oli tosiaan joskus, mutta ilmeiesti sitten joihinkin ihan muihin tarkoitettuina.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 11.12.2012 00:16 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Magneetti? Oletteko seonneet? Croisette, otatko kuvan mun vanhan Geesun öljypohjasta? Tuo lämmityskenno on ruuveilla kiinni, jäähyripoja vasten. Järkyttäävää teknistä tietämättömyyttä täällä 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 11.12.2012 01:26 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 11.12.2012 01:50 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Vielä kun joku kertoisi, miksi Amerikan töpseleiden liitinosien päissä on reiät 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimestä ihmetystä Lähetetty: 11.12.2012 01:53 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Les Excentriques kirjoitti: Vielä kun joku kertoisi, miksi Amerikan töpseleiden liitinosien päissä on reiät  Eiköhän siellä pistorasiassa ole vastaavat jousikuormitteiset nypykät, mihin nuo "lukittuvat".
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|