Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Activan kallistuksen vaimennuksen vivusto? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=1348 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | maarit [ 25.05.2009 10:20 ] |
Viestin otsikko: | Activan kallistuksen vaimennuksen vivusto? |
ealab kirjoitti: maarit kirjoitti: ... eilen Raahesta, jossa mun Activa sai Suomen parasta Sitikkahuoltoa Suzu-Autossa ja sinne se menee varmasti myös seuraavalla kerralla. Eväitäkin sain: kallistuksen vaimennuksen vivusto (uuden hinta yli 200 €) väljä, ei kuitenkaan pahasti ja etulaakeri kohta vaihtoon. Mitä tuo kallistusvaimentimien vivusto tarkoittaa. Pelkkiä koiranluitako a' 20e. Osaako kukaan vastata? |
Kirjoittaja: | maarit [ 25.05.2009 11:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Activan kallistuksen vaimennuksen vivusto? |
Kiitos! Taaskaan ei ehtinyt kunnolla edes kissaa sanoa muuta kuin pitkähäntääseks elukaks ![]() |
Kirjoittaja: | citsportsite [ 25.05.2009 11:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Activan kallistuksen vaimennuksen vivusto? |
Ole hyvä vaan.. Omassa Activassakin oli tuossa vivustossa väljää, se keskimmäinen kolmiosainen jousikuormitteinen vipu oli hieman jumiutunut ja tämä oli syönyt siihen liittyvien tankojen akselien reiät väljiksi. Väljyyden seurauksena auto haki keskiasentoaan, eli kallisteli vasemmalta oikealle paikalla käydessään. Ajossa tätä ei niinkään huomannut. Tuo tämä vivusto ei ole tehty purettavaksi ja sitä ei saa varaosanakaan kuin kokonaisena, eli keskivipu + molemmat sivutangot, siksi hiukan maksaa. Purin vivuston autosta pois ja käsistään kätevä kaveri korjasi sen. Eli ekaksi porattiin niitatut akselit auki ja akselien venyneet reiät isommiksi. Uudet akselitapit saatiin vajaakierteisestä kuusiokoloruuvista lyhentämällä. Kannat rälläköitiin matalammiksi että vipu mahtuu toimimaan. Hitsillä toiseen päähän aluslevy, jotta pysyy kassassa. Tällä säästin sen parisataa euroa, mutta aikaa tietysti meni joitain tunteja suunnitteluun ja rakenteluun. Mutta hyvä tuli, ehkä parempi kuin alkuperäinen ![]() Takaisin laittaessa pitää säätää tankojen pituudet sopiviksi ja entrata niin ettei auto ole kallellaan kumpaankaan suuntaan. Vivuissa on sellaiset vanttiruuvit, joilla tämä hoidetaan. Tuo keskimmäinen vipu on tehty jousikuormitteiseksi siksi, että on jokin paikka joka joustaa kun molempien puolien säätövivut lyovät sisään. |
Kirjoittaja: | Kooma [ 25.05.2009 20:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Activan kallistuksen vaimennuksen vivusto? |
No tuohan oli rohkaiseva ohje! Huomasin tässä vähän aikaa sitten pienen välyksen activani keskivivustossa ja katselin sitä miettien että tuon kyllä pystyisi ehkä korjaamaan. Nyt sain varmistuksen! |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 25.05.2009 22:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Activan kallistuksen vaimennuksen vivusto? |
Myöskin sen Activan poikittais ns. korkeudensäätimen putsaus auttaa toimintaa huomattavasti. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |