Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa
ViestiLähetetty: 23.02.2013 22:34 

Viestit: 2699
Täällä juttua Millesimestä ja Sitikkapuoskari mainitsi niissä olevasta peltisestä konepellistä. En ole varma, tarkoittiko hän, että kaikissa niissä se on peltiä. Niin ei ainakaan ole. Ja niitä peltisiä konepeltejä on kyllä muissakin BX:n malleissa. Tämä vaan ihan tarkennuksena.
Ja tähän nyt sitten sopii muutakin, mitä Millesimen tiimoilta tulee mieleen. Ja rönsyilyt sallittakoon laidasta laitaan.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa
ViestiLähetetty: 24.02.2013 00:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Millesimeistä ei sinänsä tarinaa, mutta loppupään Bekseistä. Niistä iso osa Suomessa ainakin oli juurikin Millesime-malleja, ja siten usein peltinen konepelti, ja etujousisylinteritkin sitä kaikkein vanhinta mallia, ja ne hajosikin yleensä alle 100 tkm, eli lienevät varaston jämäosia.

Alunperinhän konepelti oli peltiä vain diesel-malleissa, mutta jossain vaiheessa, kun tilasi uuden konemuovin, niin tehdas toimittikin peltisen version. Ja täten viimeisimmät BX-mallit oli myöskin peltisellä konetilan suojalla ;) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa
ViestiLähetetty: 24.02.2013 01:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2203
Paikkakunta: Laukaa
Minun 16 TZS -93 on myös peltinokkapelti kuten "varikolla" olevassa Millesimessäkin.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa
ViestiLähetetty: 24.02.2013 01:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2645
Paikkakunta: Päijät-Häme
Peltipellillä on mulla -92 loppuvuodesta valmistettu 19TZi Break (tosin nyttemmin vaihdettu muoviseen koska ihan kaikki pelti ei ollut enää tallella..). Yksi TD on tullut purettua (VM-88) jossa oli konemuovi ja intercoolerin tuulitunneli pehmusteessa, myöskin muovilla. -87 vapaastihengittävä "ylimenomalli" (vanhakoppasen kattoluukku kytkimineen ja ulkoväri, uusikoppaisen etulokarit) oli myös konemuovilla. Tietenkään näistä ei oikeasti ole tietoa että mikä on tehtaalta tullut ja mikä ei, koska uutena en ole ikinä nähnyt BeXiä, nojaan tiedoissani lähinnä ylimaalauksen jäänteisiin joista ei ole merkkejä (pellin/muovin alapuoli ja saumat korin värissä).



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa
ViestiLähetetty: 24.02.2013 01:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1724
Paikkakunta: Parainen
Ostin kerran, kun halvalla sain, samppakaljan värisen Millesimen, joka sylki öljyjä pisin konehuonetta
myös kesällä. Huohotinputken jatkos vedetty klemmarilla tukkoon, ei muuta. Tosi siisti auto 150tkm lasissa. Koitin myydä pois 500€ kiskurihintaan juuri leimattuna, ei kelvannut kenellekkään. Lopulta vaihdoin Juholan Kallu - vainaan kanssa Cx break TRD turbo2:een päittäin. Molemmat olivat tyytyväisiä.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa
ViestiLähetetty: 02.03.2013 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113
Paikkakunta: Liminka
Semmosen havainnon Millésimeistä voisi tuoda julki, jos se ei ole kaikille asiasta kiinnostuneille selvää, että liikenteessä olen nähnyt pari 1.9i (varmastikin monopoint) koneella olevia yksilöitä. Elikkä 1.6 monopoint ei ole se ainoa maahantuotu moottorimalliltaan. Niissä näkyi olevan se GTi-malleista tuttu lyhyemmän mallin konepeitto ja ritilä sekä vahvasti ZX:stä tutun oloinen merkki "1.9i" etulokasuojan alareunassa. Tämä ei ole siis kirjallisuusfaktaa vaan ihan havaintoja.

Jostain esitteestä oon muistaakseni lukenu, että diisseleitäkin olisi tehty.



BX 16V Mk II, BX 16V Mk I, D-Super, 2CV6 CT, C5 II 2.0 Break, C5 X7 163 HDi Tourer, C4 Cactus 130
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: