|
Kirjoittaja |
Viesti |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa Lähetetty: 23.02.2013 22:34 |
Viestit: 2699
|
Täällä juttua Millesimestä ja Sitikkapuoskari mainitsi niissä olevasta peltisestä konepellistä. En ole varma, tarkoittiko hän, että kaikissa niissä se on peltiä. Niin ei ainakaan ole. Ja niitä peltisiä konepeltejä on kyllä muissakin BX:n malleissa. Tämä vaan ihan tarkennuksena. Ja tähän nyt sitten sopii muutakin, mitä Millesimen tiimoilta tulee mieleen. Ja rönsyilyt sallittakoon laidasta laitaan.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa Lähetetty: 24.02.2013 00:57 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Millesimeistä ei sinänsä tarinaa, mutta loppupään Bekseistä. Niistä iso osa Suomessa ainakin oli juurikin Millesime-malleja, ja siten usein peltinen konepelti, ja etujousisylinteritkin sitä kaikkein vanhinta mallia, ja ne hajosikin yleensä alle 100 tkm, eli lienevät varaston jämäosia. Alunperinhän konepelti oli peltiä vain diesel-malleissa, mutta jossain vaiheessa, kun tilasi uuden konemuovin, niin tehdas toimittikin peltisen version. Ja täten viimeisimmät BX-mallit oli myöskin peltisellä konetilan suojalla  .
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa Lähetetty: 24.02.2013 01:04 |
Viestit: 2203 Paikkakunta: Laukaa
|
Minun 16 TZS -93 on myös peltinokkapelti kuten "varikolla" olevassa Millesimessäkin.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa Lähetetty: 24.02.2013 01:37 |
Viestit: 2645 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Peltipellillä on mulla -92 loppuvuodesta valmistettu 19TZi Break (tosin nyttemmin vaihdettu muoviseen koska ihan kaikki pelti ei ollut enää tallella..). Yksi TD on tullut purettua (VM-88) jossa oli konemuovi ja intercoolerin tuulitunneli pehmusteessa, myöskin muovilla. -87 vapaastihengittävä "ylimenomalli" (vanhakoppasen kattoluukku kytkimineen ja ulkoväri, uusikoppaisen etulokarit) oli myös konemuovilla. Tietenkään näistä ei oikeasti ole tietoa että mikä on tehtaalta tullut ja mikä ei, koska uutena en ole ikinä nähnyt BeXiä, nojaan tiedoissani lähinnä ylimaalauksen jäänteisiin joista ei ole merkkejä (pellin/muovin alapuoli ja saumat korin värissä).
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa Lähetetty: 24.02.2013 01:38 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
Ostin kerran, kun halvalla sain, samppakaljan värisen Millesimen, joka sylki öljyjä pisin konehuonetta myös kesällä. Huohotinputken jatkos vedetty klemmarilla tukkoon, ei muuta. Tosi siisti auto 150tkm lasissa. Koitin myydä pois 500€ kiskurihintaan juuri leimattuna, ei kelvannut kenellekkään. Lopulta vaihdoin Juholan Kallu - vainaan kanssa Cx break TRD turbo2:een päittäin. Molemmat olivat tyytyväisiä.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Waltteri
|
Viestin otsikko: Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa Lähetetty: 02.03.2013 18:52 |
Viestit: 113 Paikkakunta: Liminka
|
Semmosen havainnon Millésimeistä voisi tuoda julki, jos se ei ole kaikille asiasta kiinnostuneille selvää, että liikenteessä olen nähnyt pari 1.9i (varmastikin monopoint) koneella olevia yksilöitä. Elikkä 1.6 monopoint ei ole se ainoa maahantuotu moottorimalliltaan. Niissä näkyi olevan se GTi-malleista tuttu lyhyemmän mallin konepeitto ja ritilä sekä vahvasti ZX:stä tutun oloinen merkki "1.9i" etulokasuojan alareunassa. Tämä ei ole siis kirjallisuusfaktaa vaan ihan havaintoja.
Jostain esitteestä oon muistaakseni lukenu, että diisseleitäkin olisi tehty.
BX 16V Mk II, BX 16V Mk I, D-Super, 2CV6 CT, C5 II 2.0 Break, C5 X7 163 HDi Tourer, C4 Cactus 130
|
|
|
|
 |
|
|