Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=14045 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 23.02.2013 22:34 ] |
Viestin otsikko: | BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa |
Täällä juttua Millesimestä ja Sitikkapuoskari mainitsi niissä olevasta peltisestä konepellistä. En ole varma, tarkoittiko hän, että kaikissa niissä se on peltiä. Niin ei ainakaan ole. Ja niitä peltisiä konepeltejä on kyllä muissakin BX:n malleissa. Tämä vaan ihan tarkennuksena. Ja tähän nyt sitten sopii muutakin, mitä Millesimen tiimoilta tulee mieleen. Ja rönsyilyt sallittakoon laidasta laitaan. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 24.02.2013 00:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa |
Millesimeistä ei sinänsä tarinaa, mutta loppupään Bekseistä. Niistä iso osa Suomessa ainakin oli juurikin Millesime-malleja, ja siten usein peltinen konepelti, ja etujousisylinteritkin sitä kaikkein vanhinta mallia, ja ne hajosikin yleensä alle 100 tkm, eli lienevät varaston jämäosia. Alunperinhän konepelti oli peltiä vain diesel-malleissa, mutta jossain vaiheessa, kun tilasi uuden konemuovin, niin tehdas toimittikin peltisen version. Ja täten viimeisimmät BX-mallit oli myöskin peltisellä konetilan suojalla ![]() |
Kirjoittaja: | eskere [ 24.02.2013 01:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa |
Minun 16 TZS -93 on myös peltinokkapelti kuten "varikolla" olevassa Millesimessäkin. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 24.02.2013 01:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa |
Peltipellillä on mulla -92 loppuvuodesta valmistettu 19TZi Break (tosin nyttemmin vaihdettu muoviseen koska ihan kaikki pelti ei ollut enää tallella..). Yksi TD on tullut purettua (VM-88) jossa oli konemuovi ja intercoolerin tuulitunneli pehmusteessa, myöskin muovilla. -87 vapaastihengittävä "ylimenomalli" (vanhakoppasen kattoluukku kytkimineen ja ulkoväri, uusikoppaisen etulokarit) oli myös konemuovilla. Tietenkään näistä ei oikeasti ole tietoa että mikä on tehtaalta tullut ja mikä ei, koska uutena en ole ikinä nähnyt BeXiä, nojaan tiedoissani lähinnä ylimaalauksen jäänteisiin joista ei ole merkkejä (pellin/muovin alapuoli ja saumat korin värissä). |
Kirjoittaja: | jptcool [ 24.02.2013 01:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa |
Ostin kerran, kun halvalla sain, samppakaljan värisen Millesimen, joka sylki öljyjä pisin konehuonetta myös kesällä. Huohotinputken jatkos vedetty klemmarilla tukkoon, ei muuta. Tosi siisti auto 150tkm lasissa. Koitin myydä pois 500€ kiskurihintaan juuri leimattuna, ei kelvannut kenellekkään. Lopulta vaihdoin Juholan Kallu - vainaan kanssa Cx break TRD turbo2:een päittäin. Molemmat olivat tyytyväisiä. |
Kirjoittaja: | Waltteri [ 02.03.2013 18:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX Millesimestä kaikenlaista tarinaa |
Semmosen havainnon Millésimeistä voisi tuoda julki, jos se ei ole kaikille asiasta kiinnostuneille selvää, että liikenteessä olen nähnyt pari 1.9i (varmastikin monopoint) koneella olevia yksilöitä. Elikkä 1.6 monopoint ei ole se ainoa maahantuotu moottorimalliltaan. Niissä näkyi olevan se GTi-malleista tuttu lyhyemmän mallin konepeitto ja ritilä sekä vahvasti ZX:stä tutun oloinen merkki "1.9i" etulokasuojan alareunassa. Tämä ei ole siis kirjallisuusfaktaa vaan ihan havaintoja. Jostain esitteestä oon muistaakseni lukenu, että diisseleitäkin olisi tehty. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |