Picasso 2,0 bensa Vision BMP vm. 2007:
02/2012: kylmenee kesken maantieajon. Lämppäristä ei vain tule lämmintä. Ulkona n. -16. 1) Veho Tampereen pikahuolto arvioi syyksi liian vähän jäähdytysnestettä ja/tai ilmalukko. Nestettä lisätään, "tuli kuntoon". No, ei tullut. Varataan aika seuraavaan käsittelyyn. 2) seuraavalla viikolla samalla diagnoosilla Veho Hki/Pitäjänmäki, epäilevät ettei ilmaus onnistunut. Täälläkin olivat toimiensa jälkeen sitä mieltä että tuli kuntoon. Ei tullut. Varataan aika seuraavaan käsittelyyn. 3) sitten veholaiset ottavat kulkuneuvon autosähköasentajan käsittelyyn. Löytyy viallinen ulkolämpötila-anturi. Vaihdetaan, "nyt toimii". Ei, ei toimi. Varataan aika seuraavaan käsittelyyn. 4) seuraava ehdotus on viallinen sähköinen termostaatti. Vaihdetaan. Tämän jälkeen Vehon työnjohtajakin myöntää ettei toimi, tulee kylmää. Citroën-asiantuntija Ruotsista neuvoo tutkimaan lämmityslaitteen kennon. Varataan aika seuraavaan käsittelyyn.
03/2012 5) Vaihdetaan lämmityslaitteen kenno. Vanha on tukossa, siinä asuu jokin vihreä alueläin. Ei selviä mistä eläin on kotoisin. Epäillään jäähdytysjärjestelmään joutuneen jotain nestettä mikä ei sinne kuulu.
11/2012 Lämppäri hyytyy taas. Varataan aika seuraavaan käsittelyyn 6) Nyt käydään suoraan lämmityslaitteen kennon kimppuun. Taas tukossa. Pestään, huuhdellaan koko jäähdytysjärjestelmä.
12/2012 Lämppäri hyytyy taas maantieajossa. Toipuu paluumatkalla. Ilmoitus Pitäjänmäen Vehoon, ei muita toimenpiteitä.
03/2012 Lämppäri hyytyy taas maantieajossa. Eikä toivu paluumatkalla, eikä toivu seuraavana päivänä. 7) Veho Pitäjänmäki jatkaa korjaamista, aika varattu viikolle 11.
Kyllähän minä ymmärrän että autoihin voi tulla vikoja. Voi kun joku osaisi vielä korjata.
Onko kenelläkään muulla kokemusta moisista lämppäriongelmista - ja ratkaisuista?!
|