Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 10.03.2013 20:02 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Onko noissa Xantioissakin laatu huonontunut kasvojenkohotuksen myötä? Ihmettelin jo pari vuotta sitten Saksantuonti Xantiaa (vm.2000 farkku),että miten voi ovi rämähtää kiinni laittaessa ja kattopelti rämisi nimismiehen kiharoissa kuin ei olisi ääntä eristetty ollenkaan. Nyt tuli hommattua -99 exclusive farkku ja ihan samalta kuulostaa tämäkin.Vertailupohjana on ollut useampikin vanhempi versio Xantiasta ja niissä on oven sulkeutumis ääni ollut huomattavasti laadukkaampi eikä kattopeltikään ole rämissyt yhtään.Ja minne hittoon se lukko on hävitetty repsikan ovesta ja takapaksista? kun se kuskin lukkokin pyörii ympyrää niin täytyy toivoa ettei kauko ohjain hajoa ennen lukon korjaamista.Vaikuttaa myös että vanhemmassa on parempi ruostesuojaus kuin uudemmassa versiossa,mutta tästä on kokemusta alle 10 autosta,joten voi olla vain sattumaa.



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 10.03.2013 20:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Mielestäni -95 mallinen 2.0i SX oli hiljaisempi, kuin -99 mallinen 2.0i 16V SX.
Olisiko äänieristeiden paksuudessa säästetty tukevamman (=painavamman) korin takia?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 10.03.2013 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Yksi vanhakoppainen berline on meillä ollut, ei yhtään vanhakoppaista farkkua. Kolme uudenkoppaista farkkua on nyt ja yksi varaosakulkine. Ei ole merkittäviä laatueroja vaikuttanut olevan ainakaan vanhemman hyväksi. Repsikan ovesta se turha lukkopesä hävisi keväällä '99. Käyttökuntoisia ovat kaikkien lukot meillä, tosin harvoinpa tulee avaimesta käänneltyä, lähinnä välillä pesujen yhteydessä kun puhaltelee ne kuivaksi ja voitelee.

Repsikan ovi miulla pelaa huonosti, koska ylempi saranatappi vaikuttaa olevan finaalissa, muuten kyllä noissa ovet pelaavat ihan kivasti. Katon räminä on kyllä ärsyttävää ja pitäisi sille jotain tehdä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 16:34 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Miten niin "repsikan oven lukko on turhake" miun mielestää ainakii se on oivallinen varuste jos esim kuskin oven lukko alkaa pyöriä ympyriää, on kiva avata lukitus vänkärin ovesta jos ei vaikka kaukosäädin sattuisi toimimaan. :|


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 16:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
idefix kirjoitti:
Miten niin "repsikan oven lukko on turhake" miun mielestää ainakii se on oivallinen varuste jos esim kuskin oven lukko alkaa pyöriä ympyriää, on kiva avata lukitus vänkärin ovesta jos ei vaikka kaukosäädin sattuisi toimimaan. :|
Sekä kaukosäätimen että kuskin oven lukkosylinterin samanaikainen hajoaminen on niin epätodennäköistä, että kyllä siinä samalla varmaan hajoaa repsikan oven lukkosylinterikin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 19:50 

Viestit: 69
Henkilöauton ja farmarin osalla on varmaan eroja, sillä break on Heuliezin valmistama. Etovien saranointi on alkanut roikkua monessa farkussa, kun pistehitsaus ei ole yltänyt paksuimpaan palkkiin saakka. Äänieristyksessä voi myös olla eroja. Johtosarjat (ainakin oviin menevät) ovat kakkoskoppaisessa heikompia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 20:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ipo kirjoitti:
Johtosarjat (ainakin oviin menevät) ovat kakkoskoppaisessa heikompia.
Joo, ykköskoppaisesta taisivat alkaa kuskin oven johdot olla vaihtokunnossa vasta 250 Mm tienoilla, noista kakkoskoppaisista on taidettu vaihtaa jo aavistuksen aiemminkin, olisivatkohan johonkin 230-250 Mm välille sattuneet.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 21:18 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Kyllä mun täytyy sanoa, että kuskin oven lukko saattaa pyöriä hervottomasti vaikka useita kuukausia eikä siihen kiinnitetä huomiota ennen kuin kake lakkaa toiminnan. Sitten yritetään vänkärin ovesta autoon sisälle, mutta jos se "turhake" puuttuukin niin mistäs rouva sitten menee xantiaan sisään ? Enpä oikein ääniä paljonkaan antaisi tuollaiselle itäsuomalaiselle lotto teorialle.

Todennäköisyys lukkojen ja kaukosäätimen yhtäaikaiselle hajoamiselle voi olla mitä tahansa marsin ja tampereen välillä, niillä on yhtä paljon yhteistä kuin on jokerit hifki ottelun lopputuloksella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
ipo kirjoitti:
Henkilöauton ja farmarin osalla on varmaan eroja, sillä break on Heuliezin valmistama.

kaipa ne siellä heuliezilla ovat saaneet PSA:lta sen valmiin etupään johon ovat vaan kehnosti kiinnittäneet sen takapaksinsa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 21:26 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Sen verran vielä noita "laatu" eroista, ykkösskoppaisen sedanin kuljettajan puoleisen takalokasuojan keskelle syntyvä ruostepaise, (mikä oli ykkös koppasen tunnusmerkki) niin kakkosessa sitä ei enään esiinny.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 22:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
idefix kirjoitti:
Kyllä mun täytyy sanoa, että kuskin oven lukko saattaa pyöriä hervottomasti vaikka useita kuukausia eikä siihen kiinnitetä huomiota ennen kuin kake lakkaa toiminnan.
Sitten se on kyllä ihan omaa hölmöyttä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 23:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Liekö mutua, mutta onkos kakkosessa heikommat hydeputket? Ainakin se tehostimen ja pumpun välinen putki kesii pääasiassa vain kakkosista. Äänieristyksessäkin voi olla jotain säästöjä, sillä ei tuo kakkoskoppainen HDi juuri hiljaisemmalta vaikuttanut kuin ykköskorinen 1,8SX -karvalakkimalli. Enkä nyt puhu pelkästään moottorin äänestä...

Muutoin kyllä kakkoskorinen vakuutti minut laadullaan, ei ollut esim. ongelmia auki jäätyvien ovien kanssa jne. Lukotkin pelasi vielä pakkasella paremmin kuin ykkösessä jne.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia ph 1 ja 2 laatuerot
ViestiLähetetty: 11.03.2013 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Xantippa kirjoitti:
Liekö mutua, mutta onkos kakkosessa heikommat hydeputket?
Ykköskoppaisissa tosiaan oli sitä hajoavaa repsikan etujousitolpan putkea. Vaihtuikos se uudempaan malliin jo ykköskoppaisen aikana vai vasta joskus kakkoskoppaisen aikana?



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: