Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia -97:n kestävyys
ViestiLähetetty: 24.03.2013 19:45 

Viestit: 41
Värkillä (Xantia farkku Athena -97 )kilometrejä mittarissa 150000 eikä mitään akuuttisia vikoja näköpiirissä. Jakopään ketju kai lähiaikoina kuitenkin.

Lähivuosina ei ole eri syistä johtuen odotettavissakaan lisäkilometrejä enempää kuin joku 2000 - 3000 km/vuosi. Olisiko viisasta pitää samaa autoa vielä seuraavat parikymmentä vuotta vai vaihtaa uudempaan nyt? Auto on kuitenkin ainoa kulkuneuvo ja sille on vain ajoittaista tarvetta.

Uudempaan vaihtaessa joutuu sijoittamaan rahaa useita tuhansia euroja siihen, että auto seisoo enimmäkseen
käyttämättömänä tallissa sen seuraavat parikymmentä vuotta ja arvo tietysti putoaa heti
ensimmäisen vuoden jälkeen puoleen maksetusta hinnasta ja sitä seuraavina vuosina aina vaan enemmän.

Mitäs muut ajattelee?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97:n kestävyys
ViestiLähetetty: 24.03.2013 19:50 

Viestit: 519
Eipä noilla kilsoilla kannata kovin suurta pääomaa autossa kiinni pitää. Noin vähän ajettu Santtu ja tuollainen ajomäärä, tuskin tekniikan loppuminen koituu ongelmaksi. Joko kori loppuu tai vanhoilla autoilla ajo kielletään kokonaan. :lol:



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97:n kestävyys
ViestiLähetetty: 24.03.2013 20:45 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
Noilla vuosikilometreillä vaihtaisin korkeintaan vanhempaan :mrgreen:

Kori noista ensin loppuu, öljyisin koko koslan kerran vuodessa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -97:n kestävyys
ViestiLähetetty: 24.03.2013 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Xanttu kirjoitti:
Värkillä (Xantia farkku Athena -97 )kilometrejä mittarissa 150000 eikä mitään akuuttisia vikoja näköpiirissä. Jakopään ketju kai lähiaikoina kuitenkin.
Ketjua ei ole, mutta kyllä siinä varmaan alkaa toinen hihnanvaihto kilometrien puolesta lähestyä ja iän puolesta varmaan kolmas tai neljäs vaihto... laturin hihnaa, hydraulinestettä ja öljyjä yms menee toki myös ajan myötä, eikä pelkästään kilometrien takia. Huollettuna Xantialla kyllä ajaa maailman tappiin, jos ei kori katoa ympäriltä.
Xanttu kirjoitti:
Lähivuosina ei ole eri syistä johtuen odotettavissakaan lisäkilometrejä enempää kuin joku 2000 - 3000 km/vuosi. Olisiko viisasta pitää samaa autoa vielä seuraavat parikymmentä vuotta vai vaihtaa uudempaan nyt? Auto on kuitenkin ainoa kulkuneuvo ja sille on vain ajoittaista tarvetta.
Xanttu kirjoitti:
Mitäs muut ajattelee?
Noin vähällä ajolla kannattaa tosiaan ennemmin ajaa taksilla kuin hommata mitään kovin kallista (=uudempaa) autoa. Vanhallakin lienee jo melko lailla siinä rajoilla, kannattaako pitää vai sitä taksia käyttää?



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: