Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 10:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Terve,

Minkäslainen systeemi on Renault-koneisen 5-vaihteisen CX:n vaihteensiirto? Olen havaitsevinani lievää pahempaa kankeutta ja epämääräisyyttä erityisesti 1. ja 2. vaihteiden kytkennässä. Vinkkiä mikä palikka tuolta tyypillisesti kuluu ensimmäisenä?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 11:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
L-mallinen välivipu etukelkan alla lähellä pakosarjaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 14:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Vantaa
Joo mulla ehti käydä siten, että kyseisestä paikasta tippui matkalla pultit ja sen jälkeen vaihteet kytkettiin konehuoneen puolelta. Siellä on pakosarjan/putken vieressä sellainen suojapelti, joka on kahdella pultilla kiinni ja sitten homman jo näkeekin korjata.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 16:00 

Viestit: 153
Juu toi vipu kans on lähtenyt monasti irti, kunnes laitoin ruuvin Loctitella kiinni.

Mutta voisko jäykkyyteen vaikuttaa se kepissä oleva muovipallo joka toimii niinkuin "laakerina" tai "pallonivelenä", miksikä sitä nyt sitten voisi nimitellä. Mulla tuo kyseinen pallo on ollut joskus aika kulunut.


Liitteet:
vaihdekeppi.jpg
vaihdekeppi.jpg [ 35.46 KiB | Katsottu 4342 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 17:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kannattasko miettiä vaikkapa rasvausta ? saattas hidastaa tuota " kulumista " ja herkistää toimintaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 19:40 

Viestit: 519
Tässäkin tapauksessa "olis ehkä kannattanut miettiä rasvausta" sen joka auton 23 vuotta ja 310 tkm sitten osti? Ja siitä eteenpäin kaikkien käyttäjien silloin tällöin. Mutta kun ketjun aloittajalla on tuo auto ollut käsissä noin kaksi päivää, taitaa olla jo paskat housuissa. :lol:



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 19:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuossa kepin juuressa on nyt semmonen paikka johon voi tunkee sitä valkosta talia ja sitte pikkusen naputella kireemmäks.
sen linkun siellä palkin päällä voi purkaa ja putsata ja rasvata kunnolla . sinne kelpaa oikein hyvin tavallinen vaseliini.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 19.03.2013 23:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Kiitoksia tiedoista, koetetaan korjata iän ja ajomäärän tuomaa kulumaa parhaamme mukaan. Olen ajautunut ulos omalta mukavuusalueeltani, pitää ajaa manuaalivaihteista autoa ja vaihdekeppi vieläpä haluaa 1-2 asennossa ottaa autosta tilan joka on varattu oikean jalan polvelleni. Rasvaa on prässissä enemmän kuin p-skaa housuissa joten sitä laitetaan nyt kyllä riittävästi :lol: Tiukan paikan tullen voi pyöräyttää uuden puslan sorvissa tms. Lähinnä vain kartoitin systeemin heikkoja kohtia pienehkössä etukäteisellä tiedustelulla sen sijaan että lumen, pakkasen ja pimeyden kourissa alan selvitellä järjestelmän syntyjä ihan juurta jaksaen... Raportoidaan jos saadaan parannusta aikaiseksi!



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX vaihteensiirto
ViestiLähetetty: 20.03.2013 00:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ceksin vaihdevivustossa myös se viimeinen lenkki joka kuluu on sen pystyakselin läpivienti siinä askin päällä. Reikä kuluu jopa 2 mm alkuperäistä väljemmäksi ja näin vaihteensiirtimen viimeinen akseli pääsee liikkumaan radiaalisesti melko paljon. Läpiviennin voi irroittaa erikseen ja holkittaa tiukaksi.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: