Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

etukammiodieselin hyvinvointi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=14397
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  sitikan vanki [ 01.04.2013 19:54 ]
Viestin otsikko:  etukammiodieselin hyvinvointi

Kävinpä pääsiäisenä lapissa TD1CX:llä ja jouduin käynnistämään pari kertaa aika kylmissä olosuhteissa. Moottori käynnistyi aika mukavasti, kun piti akun latingissa. Kylmän moottorin kalkatusta kuunnellessani ja pakokaasun aromia haistellessani tulin mieleen ilmiö "etukammion putoaminen" ja netistä löytyi oheinen kuva.
CXTD kannet alkaa olemaan kortilla, joten luonnollisesti herää huoli tämän "luonnonvaran" riittävyydestä. Jos on vähänkään diisselimiehen vikaa, niin nyt sais kommentoida.

Minkätasoiset murtumat ovat vielä käytön puolesta OK??
Miten murtumien kehittymistä voisi estää?
Pystyykö etukammion vaihtamaan??

Kaikki diiseliCX:n moottoriin liittyvät tarinat kiinnostaa, joten tähän olisi nyt hyvä mahdollisuus kehitellä ketjua.

s.v.

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Kansi hapokkaassa kunnossa
NHOffroadTeam-Kansi halki.jpg
NHOffroadTeam-Kansi halki.jpg [ 112.33 KiB | Katsottu 3859 kertaa ]

Kirjoittaja:  Sitikkapuoskari [ 01.04.2013 20:21 ]
Viestin otsikko:  Re: etukammiodieselin hyvinvointi

Etukammioissa tapaa aina olemaan noita hiusmurtumia. Kuvan kannessa on kyllä myöskin kannessa halkeama. Kyllä etukammiot voi vaihtaa.

Kirjoittaja:  kaselin [ 02.04.2013 07:38 ]
Viestin otsikko:  Re: etukammiodieselin hyvinvointi

Valurautakansia voi hitsailla jos ei halkeama ole liian paha.

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 02.04.2013 08:14 ]
Viestin otsikko:  Re: etukammiodieselin hyvinvointi

CX:n alumiinikansia voi toki kanssa kokeilla hitsata, mutta kestävyydestä ei takeita...

eli käytetään niitä moottoreita oikein, ja annetaan lämmön tasaantua "kovan" ajon jälkeen.

Kirjoittaja:  sitikan vanki [ 02.04.2013 09:59 ]
Viestin otsikko:  Re: etukammiodieselin hyvinvointi

Olen kuullut, että käynnistämisessä pitäisi välttää "sahuuttamista" huonoilla hehkuilla. Lieneeköhän tässä perää??

Toinen urbaani legenda on alapään laakeroinnin heikkous enempi ajetuissa, liuskojen liikkuminen jne. Onko näyttöä???

Kirjoittaja:  laakeri [ 02.04.2013 11:29 ]
Viestin otsikko:  Re: etukammiodieselin hyvinvointi

sitikan vanki kirjoitti:
Olen kuullut, että käynnistämisessä pitäisi välttää "sahuuttamista" huonoilla hehkuilla. Lieneeköhän tässä perää??
Samaa on kovasti tullut kuultua. Ihan turhathan ne hehkut olisivat esimerkiksi BX:n vaparidieselissä, jos ei tuommoiseen tarvisi, kun tuntuu lähtevän kylmässäkin kevyesti käyntiin hehkuttamatta... -nimim. Yhtenä vuonna Morvassa istuin tottuneesti lähtöaamuna BX vanin ohjaksiin ja käänsin avaimesta käyntiin. Vasta siinä vaiheessa, kun startti pyöräytti hieman ja kone kolahteli käymään muistin, että kyseessähän oli Kaapelimiehen vaparidieseliautomaattivani, eikä miun oma bensavani. :oops:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/