Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian hydeputkien uusiminen
ViestiLähetetty: 22.03.2014 12:40 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Itse törmäsin jälleen kerran uuteen ihmetyksen aiheeseen uusiessani Xantun pitkää takaa vajoamisenestoventtiililtä eteen turvallisuusventtiilille asti tulevaa putkea. Siihen asti kaikki hyvin kun putket oli napsauteltu suojana olevasta muovirännistä irti. Tässä auttoi täällä vinkattu voiteluaineen sumutus muoviklipseihin ja tiukimpien osalta lämpöpuhallin. Sitten siihen ongelmaan. Miten putket saadaan irti kuvassa näkyvästä kallistuksenvakaajan yläkautta kiertävästä peltisestä taideteoksesta ? Putkethan ovat kiinni siinä sekä pellin takaa rintapellin puolella että pellin yläpuolella :shock: Käsiksi ei pääse kunnolla alta, päältä eikä sivultakaan. Onko suunnitteluosastolla oikeesti ajateltu, että rutiinitoimenpiteenä noita uusittaessa nostetaan voimanlähde vaihteistoineen keulalta pois ja mahdollisesti viskataan ohjausvaihdekin läheiseen marjapuskaan, jotta saadaan tilaa putkien vaihdolle ? Tai sitten jälleen kerran olen ajanut tässä ylinopeudella niin sanottuun tyhmien tutkaan ja en vaan osaa :roll:


Liitteet:
viritys.jpg
viritys.jpg [ 99.46 KiB | Katsottu 3392 kertaa ]

Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hydeputkien uusiminen
ViestiLähetetty: 22.03.2014 13:01 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Laitetaan komeudesta vielä sivukuvakin uudella postauksella kun en enää ehtinyt tuota aloitusta editoida. Peltilätkä näkyy noiden etualalla olevien mahdollista pakkoirroitusta varten valmiiksi crc:llä liukastettujen ylös nousevien pillien takana,,,


Liitteet:
taideteos.JPG
taideteos.JPG [ 83.98 KiB | Katsottu 3375 kertaa ]

Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hydeputkien uusiminen
ViestiLähetetty: 22.03.2014 15:49 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Murjottu peltilätkässä kiinniolevien muovikiinnikkeiden tapit lätkästä läpi, jonka jälkeen sain vempuloitua koko mestarillisen metallityön taidonnäytteen pois tieltä.
Homma siis etenee taas :)


Liitteet:
peltiheikki.JPG
peltiheikki.JPG [ 69.95 KiB | Katsottu 3309 kertaa ]

Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hydeputkien uusiminen
ViestiLähetetty: 22.03.2014 22:07 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Paljon kiitoksia hyvistä kuvista, itsellä sama juttu edessä tai sitten luovutus, elikkä siirto rautajousiin>>>>>!



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hydeputkien uusiminen
ViestiLähetetty: 22.03.2014 22:28 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
catmatti kirjoitti:
Paljon kiitoksia hyvistä kuvista, itsellä sama juttu edessä tai sitten luovutus, elikkä siirto rautajousiin>>>>>!


Onko sullakin edessä tuon saman eli takaa vajoamisenestoventtiililtä eteen turvallisuusventtiilille tulevan putken eli putken numero 1 vaihto ? Katsoin, että myös viereinen pitkä jarruputki eli oikean takapyörän edessä olevasta haaroituspalasta eteen asti tuleva putki numero 9 on taka-apurungon yhden muovikiinnikkeen kohdalta niin rapeassa kunnossa, että kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla.



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hydeputkien uusiminen
ViestiLähetetty: 24.03.2014 14:28 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Niin tai siis tuo edellisessä mainitsemani jarruputki on tietysti numero 2 eikä ysi. Sen irroittamiseen alustavasti perehtyessäni törmäsin yllättäen (!!!) umpiruosteiseen kolmihaaraan putkineen. Tuossa valokuvassa siis tuo numero 2 on putki, joka sukeltaa tuon spiraalin vierestä taka-apurungon päälle. Tässähän vois tietysti käyttää samaa metodia kuin safetyvalven kanssa oli pakko eli katkoa kaikki lähtevät putket, mutta koska yksi tuosta kolmihaarasta lähtee kuljettajanpuoleisen takarenkaan lähellä olevaan yhtä rapeaan kolmihaaraan, niin sitten taas pitäis katkoa siitäkin lähtevät, jonka jälkeen noita turhaan vaihdettavia oliskin jo aika monta, kuten piirroskuvasta ilmenee (jossa siis tuo jarruputki numeroitu virheellisesti numerolla 9) :evil:


Liitteet:
putket takana.jpg
putket takana.jpg [ 63.63 KiB | Katsottu 3127 kertaa ]
kolmihaara_oik.jpg
kolmihaara_oik.jpg [ 109.51 KiB | Katsottu 3127 kertaa ]

Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: