Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Kytkin täristää http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=14509 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 09.04.2013 19:45 ] |
Viestin otsikko: | Kytkin täristää |
Onko se nyt sen loppu siis? Onko kuinka iso rojekti Xsarassa? |
Kirjoittaja: | mackaiveri [ 20.04.2013 00:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
toden näköisesti kytkimestä irronnut joku neljästä "vaimennin" jousesta. vetää helposti koko kytkimen lukkoon hetken päästä jos asia on näin. iso töinen homma tuo on vaihtaa mutta ennemmin tekee itse ku maksaa 600e korjaamolle tuosta ilosta. aikaa menee korkeintaan 8h jos on hyvät työkalut ja yksin tekee. kummaltakin puolelta joudut vetarit ottamaan pois ja tukemaan koneen ettei se kaadu kun ottaa laatikon pois |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 20.04.2013 12:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
Kai se on itse koitettava tehdä kerta aikaa on ja rahaa taas ei ![]() ![]() Napamutterit auki, auto ylös, raidetangot irti, tolpat irti alapäästä, vetarit pois. Sitten koneen tuenta ja laatikkoa irroittamaan. Onko tuossa jotain erityistä huomioitavaa? |
Kirjoittaja: | mackaiveri [ 20.04.2013 21:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
ei oikeen muuta ku se että koitat saada koneen sen verta kallellee et se loota mahtuu pois. niin ja öljyt pois laatikosta eka ja koitat kattoo mikä pultti oli missäkin jne perus jutut. isoin homma on saada se loota takas jos yksin joutuu painimaan |
Kirjoittaja: | laakeri [ 22.04.2013 10:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
Putkimies22 kirjoitti: Napamutterit auki, auto ylös, raidetangot irti, tolpat irti alapäästä, vetarit pois. Xsarasta en ole vaihtanut, mutta kyllä sielläkin pitkässä vetarissa varmaan tukilaakeri on, joka pitää irrotella. Lootasta öljyt pois ihan aluksi toki, ettei tarvitse muistaa sitä vasta vetarin irtinyppäämisen jälkeen. Sekä raidetankojen että tolppien irrotus kuulostaa turhalta (paitsi siltä kuminvaihtopuolelta). Mie oon yleensä tainnut huitasta alapallon auki. Muista sitten voidella kaikki liikkuvat kohteet sopivalla rasvalla. Vaihtoonhan menevät toki myös kampiakselin takapään ja kytkinakselin stefat - ikävähän sitä lootaa olisi niiden takia nostella taas pois vähän ajan kuluttua. Myöskin ne vetarien stefat on mukavampi vaihtaa siihen irrallaan olevaan lootaan kuin parin viikon päästä siihen paikoillaan olevaan...
Sitten koneen tuenta ja laatikkoa irroittamaan. |
Kirjoittaja: | PietuG [ 22.04.2013 14:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
Ja samalla kun laatikko on irti, niin pääset helposti rasvaamaan vaihteensiirtovivut. Ja ehdottomasti stefat vaihtoon. Aivan kuten Laakeri tuossa jo mainitsikin. |
Kirjoittaja: | patruuna [ 23.04.2013 15:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
Meillä uus kytkin ravistelee, vaihdettiin kaikki osat vaan tyhjäkäynnillä ravistaa ärsyttävästi ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 23.04.2013 15:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
patruuna kirjoitti: Meillä uus kytkin ravistelee, vaihdettiin kaikki osat vaan tyhjäkäynnillä ravistaa ärsyttävästi Tulihan levy putsattua hyvin ennen asennusta? Minkäsmerkkisen kytkimen laitoit ja minkä moottorin perään?
![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 23.04.2013 21:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkin täristää |
patruuna kirjoitti: Meillä uus kytkin ravistelee, vaihdettiin kaikki osat vaan tyhjäkäynnillä ravistaa ärsyttävästi ![]() Sinänsä tuo mun ex-xantiakin toisinaan ravisteli, sitten se katosi eikä ilmiötä enää esiintynyt. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |