Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

citroen ax jaon muutos
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=14527
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  mackaiveri [ 10.04.2013 19:53 ]
Viestin otsikko:  citroen ax jaon muutos

moron. mitenkä sais halvalla ja fiksusti jaon vaihettua ax:ään? eteen sopii varmaa 106 tolpat napoineen mutta entäs taakse? ja sit toinen kysymys millä toi iskari tolppa on kiinni pyörän navas kun mitään pulttia/ kiristys pantaa löytäny edestä

Kirjoittaja:  laakeri [ 10.04.2013 21:16 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

mackaiveri kirjoitti:
moron. mitenkä sais halvalla ja fiksusti jaon vaihettua ax:ään? eteen sopii varmaa 106 tolpat napoineen mutta entäs taakse?
Eikös AX GTi ole nelipulttinen - käykö siitä osat? Mutta älä huoli, kyllä ne vanteet kolmellakin pultilla pysyvät siellä, kun ovat tähänkin asti pysyneet ja vähemmän on ruuvaamista talvi-/kesäpyöriä vaihdellessa :mrgreen:
mackaiveri kirjoitti:
ja sit toinen kysymys millä toi iskari tolppa on kiinni pyörän navas kun mitään pulttia/ kiristys pantaa löytäny edestä
Haynes kirjoitti:
The strut damper cartridge can be renewd independently of the strut, but a special tool is required to unscrew the damper nut. This nut is very tight, and it is not possible to safely improvise a suitable tool. Unless the Citroën special tool is available (tool No 4501-T), the strut should be taken to a Citroën dealer for renewal of the damper cartridge.
Kaikkea kieroa noihin eksoottisiin rautajousilla tehtyihin korvikejousituksiin keksitäänkin...

Kirjoittaja:  turtana [ 10.04.2013 22:28 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

106 taka akseli esimerkiksi 1.4 mallista tai tehokkaammasta. poraat pohjasta kiinitysreiät 10 -> 12mm

etutolpat samisesta kulkineesta ja purat tolpan ja naputa yläjousilautasen pois ja asennat axusta tilalle pienemmän (saxossa ja 106 on halkaisijaltan isompi jousi kun axussa) kasaat 106 olkavarsi-iskari yhdistelmän aksin jousella ja yläpään osilla.

Kirjoittaja:  Jeth [ 11.04.2013 02:17 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

Jaon muutos speisereillä saa lähes minkä haluaa, tai poraa toisen jaon napoihin.

Kirjoittaja:  Teuski [ 11.04.2013 06:34 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

Jeth kirjoitti:
Jaon muutos speisereillä saa lähes minkä haluaa

Noi kuulostaa aika arveluttavalta ratkaisulta... olettaen siis että pyörä on kiinni vain siinä spacerissa.

Kirjoittaja:  Jeth [ 11.04.2013 12:37 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

Teuski kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
Jaon muutos speisereillä saa lähes minkä haluaa

Noi kuulostaa aika arveluttavalta ratkaisulta... olettaen siis että pyörä on kiinni vain siinä spacerissa.


Johan niitä autopiireissä käytetään.

Speiseri pultataan napaan ja speiserissä on pinnapultit mihin laitetaan vanne kiinni.

Kirjoittaja:  mackaiveri [ 12.04.2013 16:20 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

laakeri kirjoitti:
mackaiveri kirjoitti:
moron. mitenkä sais halvalla ja fiksusti jaon vaihettua ax:ään? eteen sopii varmaa 106 tolpat napoineen mutta entäs taakse?
Eikös AX GTi ole nelipulttinen - käykö siitä osat? Mutta älä huoli, kyllä ne vanteet kolmellakin pultilla pysyvät siellä, kun ovat tähänkin asti pysyneet ja vähemmän on ruuvaamista talvi-/kesäpyöriä vaihdellessa :mrgreen:
mackaiveri kirjoitti:
ja sit toinen kysymys millä toi iskari tolppa on kiinni pyörän navas kun mitään pulttia/ kiristys pantaa löytäny edestä
Haynes kirjoitti:
The strut damper cartridge can be renewd independently of the strut, but a special tool is required to unscrew the damper nut. This nut is very tight, and it is not possible to safely improvise a suitable tool. Unless the Citroën special tool is available (tool No 4501-T), the strut should be taken to a Citroën dealer for renewal of the damper cartridge.
Kaikkea kieroa noihin eksoottisiin rautajousilla tehtyihin korvikejousituksiin keksitäänkin...


meinaaks et tohon tarttee jonku erikois kalun :D ei perkele :D oisko kellää kuvaakyseisestä patentista?

Kirjoittaja:  svc [ 12.04.2013 20:18 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

Teuski kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
Jaon muutos speisereillä saa lähes minkä haluaa
Noi kuulostaa aika arveluttavalta ratkaisulta... olettaen siis että pyörä on kiinni vain siinä spacerissa.
Juu, ei se Euroopassa laillinen ole, mutta eihän siitä kannata välittää, kun autoon saa kivammat vanteet. ;-)

Kirjoittaja:  mackaiveri [ 19.04.2013 17:59 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

tolpat olis tiedos, eikö taakse saa vahdettua pelkiä napoja ja rumpuja? tulee melko kalliiks uusia koko taka-akseli ellei löydä koko autoo mistä saa nyppiä kaikki osat kerralla

Kirjoittaja:  laakeri [ 22.04.2013 15:20 ]
Viestin otsikko:  Re: citroen ax jaon muutos

mackaiveri kirjoitti:
tolpat olis tiedos, eikö taakse saa vahdettua pelkiä napoja ja rumpuja? tulee melko kalliiks uusia koko taka-akseli ellei löydä koko autoo mistä saa nyppiä kaikki osat kerralla
Mikäs jako tuon ketjun axussa on: http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=13876? Sen kirjoittelijaltahan voisi löytyä noista asioista tietoa tai ehkä siulle jopa valmiiksi sopivalla jaolla oleva AX kokonaan :)

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/