Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=14591 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | kaseva [ 17.04.2013 12:34 ] |
Viestin otsikko: | C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot |
Servicestä tutkailin autoni tietoja ja sieltä käy ilmi mm., että kyseessä on; -normaali ilmaston markkinamalli -vasemman puoleinen ohjaus -hyvä maasto (kohdassa ajo) Kysymys 1: Kyseinen vaunu on myyty uutena Ranskassa. Onko C5:ttä sovitettu muutoinkin markkina-alueen mukaan kuin vain esim. talvivarusteiden osalta? Voiko jousitusta olla eri parametreilla riippuen siitä mihin auto on myyty? Viittaan kohtaan ajo: hyvä maasto Kysymys 2: Jos on sovitettu esim. tasaisemmille teille, niin olisiko mahdollista parantaa tuon farkun eriparista jousitusta muuttamalla jotain? Mitä? Takakorkeutta, pallottamalla? Ongelma (jos nyt niin voidaan sanoa) on takapään erittäin lyhyet joustovarat verrattuna keulaan. Nimim: kuvittelenko vain? |
Kirjoittaja: | pimpelipompeli [ 17.04.2013 22:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot |
Laske keulaa, niin häviää se eron tunne. Pohjaa muuten todella helposti jos säätää vähänkään. |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 18.04.2013 09:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot |
Ei tuo keulankaan joustomatka kummoinen ole - ainakaan ulosjouston osalta. Ei tarvitse kummoinen hidastetöyssy olla jonka loppupäässä etupää kolahtaa kun joustovara loppuu ulosjoustossa. Xantialla en uskaltanut ajaa hidastetöyssyihin niin lujaa että olisi samaa "ongelmaa" ilmennyt. Eikös toi kuitenkin ole normaalia hydesitikoissa, että farkuissa takajoustot on lyhemmät kuin viisto/porrasperissä? Liittynee kuormankestoon ja erilaisiin jousisylintereihin ilmeisesti. |
Kirjoittaja: | Pekkax [ 18.04.2013 18:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot |
Täällä on ihan "suomi-auto" ja servicessä seuraavaa: ULKOILMA NORMAALI ILMASTO OHJAUSPUOLI (KULJETTAJAN ISTUIN) VASEMMANPUOLINEN OHJAUS AJO HYVÄ MAASTO eli ei eroavaisuutta jousituksen kohdalla. |
Kirjoittaja: | kaseva [ 23.04.2013 15:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot |
Pekkax kirjoitti: Täällä on ihan "suomi-auto" ja servicessä seuraavaa: ULKOILMA NORMAALI ILMASTO OHJAUSPUOLI (KULJETTAJAN ISTUIN) VASEMMANPUOLINEN OHJAUS AJO HYVÄ MAASTO eli ei eroavaisuutta jousituksen kohdalla. Kiitos, tämä selvensi huomattavasti. Siinä siis vain on eriparijousitus. Huoh. ![]() |
Kirjoittaja: | kaseva [ 24.05.2013 00:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot |
Tähän (probleemaan?) on tullut nyttemmin vähän selvyyttä. 1. Ei pitäis verrata tätä CX:ään 2. Alusta on suunniteltu suuremmille nopeuksille mitä täällä sallitaan 3. Parit matkat muilla nykyaikaisilla värkeillä tarkensi fokusta Yhteenvetona voidaan todeta, että on siinä hyvä kyyti. Työmatka-autoksi. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |