Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 23.04.2013 14:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Onko C5:n pumppu käytettävissä helposti suoraan ulkoisella jännitteellä, vai onko se väylässä tai sisältääkö jotain omaa älyä?
Tuo vaikuttaisi sähköautoprojektiin helpomalta ratkaisulta kuin virittää erillinen moottori pyörittämään esim. Cx:n pumppua.
Paras olisi jos sisältäisi vielä oman painekytkimen.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 23.04.2013 14:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Wesa kirjoitti:
Tuo vaikuttaisi sähköautoprojektiin helpomalta ratkaisulta kuin virittää erillinen moottori pyörittämään esim. Cx:n pumppua.
Oletko 405:n hydraulipumppujen saatavuutta ja soveltuvuutta tarpeeseen tutkinut? Sähköllähän sekin pyörii.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 23.04.2013 17:00 

Viestit: 5124
Ainakin pumppuyksikön toiminta perustuu sähköön = magneettiventtiileihin (solenoidit) jotka päästävät painetta pumpulta putkeen tai poispäin sekä mahdollisesti sulkevvat putken=vajoamisen esto, mutta piirilevy magneettiventtiilien lisäksi sekä jotain elektroniikkaa siellä on mukana, en tiedä paljonko koko hydrauliikan älystä? (Mitenköhän pumpun paksu syöttökin mahtaa mennä - onkohan kiinteä syöttö ja moottorin kyljessä olevassa olevassa mötikässä jotain transistoria tms. ohjaamassa?)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 23.04.2013 19:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Onko tietoa millainen pumppu pösön takahydeversiossa on? En äkkiseltään löytänyt. C5:n pumppu kyllä tarpeettoman tehokas geesun tarpeisiin, joten jos pökötin yksikkö pienempi, olis hyvä. Muuten tuo pitäis olla mielellään 12V versio kun pitäis perustoiminnot, kuten parkit ja tava-autoissa jarrutehostin, olla riippumattomia pääakustosta jotta toimii vaikka "polttoaine" loppuisi.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 23.04.2013 20:55 

Viestit: 511
hae peugeot 405 M16 hydraulic suspension pump. Katselin päivällä huvikseni löytyy uutena jostain briteistä parinsadan punnan hintaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 24.04.2013 02:15 

Viestit: 5124
Onko tuossa pösön pumpussa millaiset maksimipaineet?
(Pösön pelkkä takapää kun voisi ainakin periaatteessa olla viritetty pienemmille paineille kuin Citikan jousissa, valitsemalla geometriaa ja männänhalkaisijaa eri lailla?)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 24.04.2013 07:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tuosta arvioimaan geometriaa...
Kuva
Kuva



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n hydraulipumppu
ViestiLähetetty: 24.04.2013 07:56 

Viestit: 5124
Heh, helppoahan se tuosta - mutta jos tuolla jossain keskellä oleva pallura on varaajapallo, niin onko sen paine tiedossa: silloin järjestelmäpaine on ainakin enemmän kuin se - yleensä varaajapallon paine on ehkä noin kolmasosa systeemin paineesta?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: