Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 29.04.2013 20:58 

Viestit: 13
Uusi sitikan omistaja tuli sitten meikästä. Pari kysymystä autosta.

Naksutus on aika tiheää tyhjäkäynnillä, ilmeisesti varaajapallon vaihto
auttaa konetilaan tässä tilanteessa.About sekunnin välinen naksutus. Mitä voi seurata jossei laita kuntoon?

Sitten ajossa pätkäisi kerran, niinkuin virrat pois tai ei saanut bensaa. Onko ominaisuus ja mistä jahdata ongelmaan kiinni?

Kierroslukumittari näyttää noin 500 liikaa, mikähän siinä ?

Ilmastointilaitteen kennoa ei jaksaisi ruveta uusimaan, mikä sen tukkisi parhaiten?

Muuten mukavaa kyytiä ollut tähän asti


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 29.04.2013 21:37 

Viestit: 1727
Paikkakunta: Nousiainen
Ei ne pallot nyt niin kalliita ole etteikö sitä varaajapalloa kannattaisi vaihtaa. Onhan tuo todellakin turhan tiheä pumppausväli. Ja jos sitä varaajaa ei vaihda niin lyhennät pumpun elinikää...

Lainaa:
Ilmastointilaitteen kennoa ei jaksaisi ruveta uusimaan, mikä sen tukkisi parhaiten?

Tarkoitatko lämmönvaihdin kennoa kojelaudan sisällä ja että lämmön päälle laittaessa tulee glykolin tuoksua? Jos näin on niin niitä tukkimisaineita saa ihan autotarvikeliikkeistä, mutta kanelinkin käytöllä pääset hyviin tuloksiin.

Meneekö pätkäistessä myös kojelaudan valot ja radio pimeäksi vai vain moottori pätkäisee?



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 29.04.2013 21:54 

Viestit: 13
Kami kirjoitti:

Meneekö pätkäistessä myös kojelaudan valot ja radio pimeäksi vai vain moottori pätkäisee?


En nyt varmasti mene sanomaan mutta moootori taisi vain pätkäistä, radio taisi kyllä toimia koko ajan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 29.04.2013 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Varaajapallo varastoi öljyä, josta otetaan esim jarruille paineet jos vauhdista kone sammuu tms. Siinä mielessä sen olisi hyvä olla kunnossa. Pumpun päällekin naksutus käy, mutta sen kuluminen on pidemmän ajan juttu.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 29.04.2013 23:28 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Luultavasti kyseessä uudemman korimallin Xantia jos mittari näyttää liikaa kierroksia,omaani en muulla saanut kuntoon kuin irroittamalla viisarin ja moottori käydessä painamalla sen n. vajaaseen tonniin.



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 30.04.2013 17:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
KKA kirjoitti:
Luultavasti kyseessä uudemman korimallin Xantia jos mittari näyttää liikaa kierroksia,omaani en muulla saanut kuntoon kuin irroittamalla viisarin ja moottori käydessä painamalla sen n. vajaaseen tonniin.
Tuota ennen kannattaa kuitenkin tarkastaa kulkineen sekä päämadoitukset että mittariston maadoitus ja jännitesyöttö. Varaajapallon kunnon tärkeydestä taas varmasti löytyy haulla täältä juttujakin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 30.04.2013 18:10 

Viestit: 13
laakeri kirjoitti:
KKA kirjoitti:
Luultavasti kyseessä uudemman korimallin Xantia jos mittari näyttää liikaa kierroksia,omaani en muulla saanut kuntoon kuin irroittamalla viisarin ja moottori käydessä painamalla sen n. vajaaseen tonniin.
Tuota ennen kannattaa kuitenkin tarkastaa kulkineen sekä päämadoitukset että mittariston maadoitus ja jännitesyöttö. Varaajapallon kunnon tärkeydestä taas varmasti löytyy haulla täältä juttujakin.


Joo eli päämaadoituksella tarkoittanet akulta runkoon ja koneen yhdistäviä kaapeleita. Onko mittaristossa joku spesiaali paikka mitä kandee tsekata?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 30.04.2013 18:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
uffa kirjoitti:
Joo eli päämaadoituksella tarkoittanet akulta runkoon ja koneen yhdistäviä kaapeleita. Onko mittaristossa joku spesiaali paikka mitä kandee tsekata?
Juurikin sitä hässäkkää meinaan. Mittaristossa itsessään ainut tyypillinen vikapaikka lienevät nuo mittarikoneistojen tinatäpit (joita vasten mittarien jalat painuvat):
Kuva
Tuossa näkyvät moiset ennen kunnostusta. Mutta nuo aiheuttavat lähinnä pätkimistä. Väärä näyttämä voisi johtua siitä, jos mittaristo ei saa kunnolla käyttöjännitettä ja/tai maadoituksessa on sanomista.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 30.04.2013 19:31 

Viestit: 13
Kiitokset vinkistä, pitääpä kaivaa kolvi jostain kätköistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 03.05.2013 11:14 

Viestit: 13
Mikähän tuon nykäisyn aiheuttaa? Taas kiihdyttäessä pätkäisi, mutta matka jatkui.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 03.05.2013 12:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
uffa kirjoitti:
Mikähän tuon nykäisyn aiheuttaa? Taas kiihdyttäessä pätkäisi, mutta matka jatkui.
Jos ei muita oireita ole, niin konehuoneen kaikki - tai ainakin moottorinohjaukseen ja yleiseen sähkönsyöttöön liittyvät - liitokset voisi aluksi käydä läpi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 03.05.2013 13:23 

Viestit: 198
Paikkakunta: Espoo
uffa kirjoitti:
Mikähän tuon nykäisyn aiheuttaa? Taas kiihdyttäessä pätkäisi, mutta matka jatkui.


Laakeria kompaten.. Itsellä siistiytyi kiihdytykset hämmentävän hyvin sen jälkeen kun tuli tarkistettua se näemmä legendaarinen akun miinuskenkä. Oli meinaan rehellisesti irtonaisen löysällä. Ei ole vieläkään hyvä, koska lämpenee kohtalaisen kuumaksi kiristettynäkin. Ei sentään käryä..



'94 Xantia VSX 16v
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 03.05.2013 14:41 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Lämpenevä kenkä= siinä kehnokuntoinen kaapelien puristusliitos*, yleensä plus-kengässä.
*On häviötä, kun liitoksissa on vastusta= heikko johtavuus, -kyky= liitoksessa jännitehäviötä, jonka verran on pois käyttökohteista**. Ja tuo jännitehäviö x kulkeva virta on tehohäviötä, tehoa, joka muuttuu lämmöksi, kuinkas muuten. Olen joskus omaani samoista syistä uusinut kengät, siitä voisi yhä löytyä juttua. **Mitä suurempi virta kulkee, sitä suurempi jännitepudotus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 04.05.2013 18:06 

Viestit: 13
No tänään sitten jo jäi matkallekkin sillä pätkäsi sen verran pitkään että jäätiin tienposkeen. Mutta siitä taas lähdettiin matkaan ku startattiin.
Sytytysvirta katkeaa tai bensa katkeaa, kumpiko? Miten sen selvittää?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 04.05.2013 18:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
uffa kirjoitti:
No tänään sitten jo jäi matkallekkin sillä pätkäsi sen verran pitkään että jäätiin tienposkeen. Mutta siitä taas lähdettiin matkaan ku startattiin.
Sytytysvirta katkeaa tai bensa katkeaa, kumpiko? Miten sen selvittää?

Koitas käännellä ja väännellä ecun johtosarjaa koneen käydessä.
Joskus niissäkin vikaa.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 04.05.2013 18:48 

Viestit: 474
Pätkiikö se suoraan ajettaessa, vai kaarteessa? Vikakoodien luku Xantiaa puhuvalla lukijalla voisi valaista asiaa. Entä oletko tarkistanut kaasuläppäkotelolle tulevien letkujen tiiviyden? Se letku joka menee kotelolta akun luo ja sieltä lokasuojan sisään, vuotaa helposti ja aiheuttaa ajoittain pätkimistä. Varsinkin matalilla kierroksilla ja kun polkimen asentoa muuttaa muuten kuin äärimmäisen hitaasti. Kun se pätkäisee, niin palaako moottorin vikavalo?

Omassa xantussa oli vikaa bensapumpussa, jolloin se pätki vain oikealle kaartaessa. Kävelyvauhtia kulkiessa ei pätkimistä tapahtunut. Ja oli muuten viankuvaus sellainen, että Auto Centren kaverit pitivät ilmoittajaa ensin jotakuinkin ns. vajaatehoisena ennen kuin itse testasivat ajoa... :lol:



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 04.05.2013 19:09 

Viestit: 13
Ei pala vikavalot eikä muutkaan kun pätkäisee, enkä ole huomannut eroa kaarteessa tai suoralla pätkimisessä.
Ei ssiis pätki kuin kerran pari päivässä, riippuu paljonko ajaa. Tänään ajoin 120km,yhteensä 4 pätkäisyä; kaksi pienempää pätkäisyä, kerran jäi tienposkeen ja kerran pidemmän pätkäisyn jälkeen käynnistyi ennekuin pysähtyi.

Missäs ECU on?

Itellä on yksi bemarin OBD-kaapelihässäkkä. Voikos sitä käyttää, mikäli löytää jonkun ohjelmiston?

Kutakuinkin tuo kaapeli ja siihen vielä adapteri väliin siis bemussa
http://i.ebayimg.com/t/BMW-Ediabas-INPA ... ~60_12.JPG


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 04.05.2013 21:47 

Viestit: 474
ECU on konehuoneessa, edessä, oikeanpuolen etulokarin vieressä, mustan muovihässäkän sisällä. OBD-lukijalle taas löytyy paikka sisäpuolen sulakerasian vierestä.

Voihan sitä bemarin lukijaa ja softaa kokeilla, tuskin siitä haittaa on vaikkei se välttämättä puhu Xantiaa. OBD-lukijan olen itse aina lainannut joko puolitutun korjaamolta tai käynyt luettamassa vikakoodit jollain merkkipajalla. Jotkut ovat tilanneet ja asentaneet tuon kiinalaisen version autonvalmistajan lukijasta ja softasta.

Oletko tarkistanut bensapumpun releen liitokset? Hankala on tuollaista satunnaista vikaa lähteä selvittelemään, kun pätkäisyjä ei tunnu yhdistävän mikään yhteinen nimittäjä tai tilanne, vaan pätkäisyjä tulee satunnaisesti.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 05.05.2013 06:47 

Viestit: 13
PietuG kirjoitti:
Oletko tarkistanut bensapumpun releen liitokset? Hankala on tuollaista satunnaista vikaa lähteä selvittelemään, kun pätkäisyjä ei tunnu yhdistävän mikään yhteinen nimittäjä tai tilanne, vaan pätkäisyjä tulee satunnaisesti.

No sepä se. Onneksi näitä keskustelupalstoja on, missä saa vinkkejä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 05.05.2013 11:01 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kaksoisrele sökö...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 05.05.2013 15:16 

Viestit: 13
Tapsa 63 kirjoitti:
Kaksoisrele sökö...


Mikäs se on ja missä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 05.05.2013 15:19 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Saman kopan sisällä, kuin ECU.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantiasta hieman tietoa
ViestiLähetetty: 05.05.2013 15:22 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
uffa kirjoitti:
Tapsa 63 kirjoitti:
Kaksoisrele sökö...


Mikäs se on ja missä?

Konehuoneessa.vahtii jos ei saa bensaa ei lyö kipinää,jos ei lyö kipinää ei tule bensaa,ruskea tai musta tulee paljon johtoja.
Kurkistappa Boksin koteloon edestä katsottuna vasemmalla musta laatikko löytyykö sieltä..


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: