Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot
ViestiLähetetty: 17.04.2013 12:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Servicestä tutkailin autoni tietoja ja sieltä käy ilmi mm., että kyseessä on;
-normaali ilmaston markkinamalli
-vasemman puoleinen ohjaus
-hyvä maasto (kohdassa ajo)

Kysymys 1: Kyseinen vaunu on myyty uutena Ranskassa. Onko C5:ttä sovitettu muutoinkin markkina-alueen mukaan kuin vain esim. talvivarusteiden osalta? Voiko jousitusta olla eri parametreilla riippuen siitä mihin auto on myyty? Viittaan kohtaan ajo: hyvä maasto

Kysymys 2: Jos on sovitettu esim. tasaisemmille teille, niin olisiko mahdollista parantaa tuon farkun eriparista jousitusta muuttamalla jotain? Mitä? Takakorkeutta, pallottamalla? Ongelma (jos nyt niin voidaan sanoa) on takapään erittäin lyhyet joustovarat verrattuna keulaan.

Nimim: kuvittelenko vain?



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot
ViestiLähetetty: 17.04.2013 22:03 

Viestit: 369
Laske keulaa, niin häviää se eron tunne. Pohjaa muuten todella helposti jos säätää vähänkään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot
ViestiLähetetty: 18.04.2013 09:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Ei tuo keulankaan joustomatka kummoinen ole - ainakaan ulosjouston osalta. Ei tarvitse kummoinen hidastetöyssy olla jonka loppupäässä etupää kolahtaa kun joustovara loppuu ulosjoustossa. Xantialla en uskaltanut ajaa hidastetöyssyihin niin lujaa että olisi samaa "ongelmaa" ilmennyt. Eikös toi kuitenkin ole normaalia hydesitikoissa, että farkuissa takajoustot on lyhemmät kuin viisto/porrasperissä? Liittynee kuormankestoon ja erilaisiin jousisylintereihin ilmeisesti.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot
ViestiLähetetty: 18.04.2013 18:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 230
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
Täällä on ihan "suomi-auto" ja servicessä seuraavaa:

ULKOILMA NORMAALI ILMASTO
OHJAUSPUOLI (KULJETTAJAN ISTUIN) VASEMMANPUOLINEN OHJAUS
AJO HYVÄ MAASTO

eli ei eroavaisuutta jousituksen kohdalla.



DS7 eTense 4x4 300 - 2020
ID 20 D super - 1971
B11 Normale - 1955
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot
ViestiLähetetty: 23.04.2013 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Pekkax kirjoitti:
Täällä on ihan "suomi-auto" ja servicessä seuraavaa:

ULKOILMA NORMAALI ILMASTO
OHJAUSPUOLI (KULJETTAJAN ISTUIN) VASEMMANPUOLINEN OHJAUS
AJO HYVÄ MAASTO

eli ei eroavaisuutta jousituksen kohdalla.


Kiitos, tämä selvensi huomattavasti. Siinä siis vain on eriparijousitus. Huoh. :?



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 (X7) jousituksen maaversiot ja jousipallot
ViestiLähetetty: 24.05.2013 00:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Tähän (probleemaan?) on tullut nyttemmin vähän selvyyttä.

1. Ei pitäis verrata tätä CX:ään
2. Alusta on suunniteltu suuremmille nopeuksille mitä täällä sallitaan
3. Parit matkat muilla nykyaikaisilla värkeillä tarkensi fokusta

Yhteenvetona voidaan todeta, että on siinä hyvä kyyti. Työmatka-autoksi. :D



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: