Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15009 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | deesu [ 24.05.2013 17:19 ] |
Viestin otsikko: | Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto |
Hei! Vaihdatin ohjausakselin ristikkonivelet paikallisessa korjaamossa. Nyt huomasin että ohjaustehostin alkoi vuotamaan ohjausakselin läpi viennistä. Ilmeisesti reijässä josta akseli menee läpi on stefa ja nyt paskat on menneet akselin ja stefan väliin? Kuinka iso stefan vaihto savotta on? Onko kellään räjäytyskuvaa ohjaustehostimesta? |
Kirjoittaja: | laakeri [ 24.05.2013 17:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto |
Xantian ohjausventtiilin stefan vaihdosta on tainnut tänä vuonna jo ainakin pari aiempaa ketjua - viimeisimmässä on taidettu keskustella tällä viikolla, löytyisiköhän niistä vastaus? ![]() |
Kirjoittaja: | deesu [ 26.05.2013 22:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto |
Taitaa kyllä olla homma niin, että menee ohjausventtiili vaihtoon. Jos oikein ymmärsin vanhoista kekusteluista täytyy ilmeisesti ohjaus akseli irroittaa venttiilistä? 2kpl putkia irti onko enempää? Kuinka se on laitettu ohjaustehostimeen kiinni kuinka monta pulttia osaa odottaa? Ja tilaahan oli taas yhden pienen käden verran!! PS. kävin kurkkaamassa auton alla oli melkoisen köhnän peitossa. Ensin on suoritettava ainakin pesu. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 27.05.2013 14:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 hdi -99 ohjaustehostimen vuoto |
Voi sen venttiilin tosiaan huoltaakin kokonaan, vaatii vain malttia. Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa vain yläpään stefan, jos ei muuta vikaa ole. Ohjausakselin jatko auki jalkatilasta, venttiilin päältä suojapelti vetäisemällä pois (jos vielä on tallessa), ohjausakseli irti venttiilistä (muistetaan merkata asento) ja tönäistään ohjausakselin pätkä kohti rattia. Putket auki, olisikohan syöttö, paluu ja 2 kpl sylinterille (joku kuka muistaa varmemmin, tarkentakoot). Sylinterin putket kannattaa irrottaa kokonaan ja ne taisi olla ainakin toisesta päästä helpompi availla alakautta, muutenhan tuo homma tehdään ylhäältä. Kun akseli ja putket ovat irti, niin kaksi ruuvia auki ja venttiilin voi nostaa pois. Ei siinä sen ihmeempiä - kasaus käänteisessä järjestyksessä. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |