Moi!
Sain kohtuuhintaan hankittua akselivammaiseen ZX:ääni vähän käytetyn vaihtoakselin.
Mutta vaihtoakselin toinen rumpu oli niin pahasti ruostunut kiinni, että piti käyttää vääräjenkaisia pultteja ulosvetäjinä ja vielä hakata rumpua ulkoapäin, jotta viimein lähti rumpu irti kenkien kera (kengät olivat ruostuneet kiinni rumpuun!)
Sitten, kun avasin alkuperäiset rummut (autossa kiinni), niin selvisi, että niiden halkaisija oli n. 27cm, kun vaihtarissa oli n. 24cm. Eli autosta ei voi ottaa rumpuja rikkoutuneiden tilalle.
Alla olevat jarrut ovat priimakunnossa eikä niiden laakereissa ja akselitapeissa tunnu olevan mitään vikaa.
Siksi ajattelin vaihtaa uudemman akselin tukivarsiin koko helahoidon, eli akselitapit, laakerit ja jarrurummut kilpineen tästä vanhemmasta akselistosta.
En ole koskaan moista hommaa tehnyt, joten yritän kysyä neuvoa viisaammilta. Eli miten pitäisi edetä?
Kilpi näyttäisi olevan kiinni ruosteisilla torxeilla. Siitä eteenpäin löysin ohjeita tuolta x-parts- sivuilta, mutta ovat aika ylimalkaisia. Ja sitten kun neuvotaan lyömään lekalla akselitappia sisään päin, tulee aina kysymys: "Kuinka paljon voimaa voi käyttää, ettei synny vahinkoa" jne.
Onnistuin lataamaan tuonne Citikka Galleryyn pari kuvaa, jotka selventävät tilannetta. Yritän linkittää ne tähän.
Kuvien osoite on
http://www.citikka.info/gallery/Users/N ... Axle-PartsJatkan hommia aikaisintaan ensi viikonloppuna, eli hirmu kiire ei ole, mutta kaikki neuvot olisivat tervetulleita. Etenkin hyvät

T. Novice
PS. Linkitys ei onnistu. Tulee aina "kuvan kokoa ei saatu". Mutta osoite on kuitenkin siinä. T. sama