Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15058
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  citroen for ever [ 29.05.2013 19:36 ]
Viestin otsikko:  BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

Mittasin tänään letkunpäästä polttoainepaineen ja oli 4bar. Muistanko väärin vai onko tuo hieman alhainen? Suuttimista ainakin polttoaine tulee vain suihkuna ei sumuna.

Kirjoittaja:  jasu [ 29.05.2013 20:31 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

Vähän on reilummin kuin pitäisi, Katittomassa 19GTi:ssä pitäisi olla 2,5bar ja muissa 3,0bar.

Tuo paine siis "suuttimen yli", eli moottorin käydessä esim tyhjäkäyntiä jolloin imusarjassa on alipaine suurimmillaan, paine ei ole mainittuja 2,5 tai 3 bar bensaletkusta mitattuna...

Kirjoittaja:  Hessu [ 29.05.2013 21:03 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

Otitko siis pumpulta tulevan letkun irti ja mittasit paljonko pumppu jaksaa työntää painetta kun linja on tukossa? Normaalisti paluuvirtausta säätelevä paineensäädin tosiaan laskee tankkiin takaisin polttoainetta sen mukaisesti että paine-ero suuttimen yli on tyypillisesti tuota 2,5...3 bar luokkaa. Taannoisessa jatkuvatoimisessa K-jetronicissa järjestelmäpaine olikin sen 5 bar ja yli, mutta niitä ei liene konsernin kulkimissa käytetty.

Kirjoittaja:  jasu [ 29.05.2013 21:14 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

Piti mainita että painemittari T-haaralla syöttöletkuun, vaan ei käyny tuo "suoraan mittaria vasten" -mahdollisuus edes mielessä...
Hessu kirjoitti:
Taannoisessa jatkuvatoimisessa K-jetronicissa järjestelmäpaine olikin sen 5 bar ja yli, mutta niitä ei liene konsernin kulkimissa käytetty.

Kyllä K-jet löytyy Bx:stäkin, malli mistä moinen löytyy on 4TC... :mrgreen:

Kirjoittaja:  citroen for ever [ 29.05.2013 21:19 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

pitää siis kaivella duunista 1/4" T-haara jotta saa mittarin oikein. Ongelmana, kun on kuormittaessa yhden/kahden sylinterin "kuoleminen". Puristukset OK eroa 0,5bar ja kaikki luokkaa 12bar. Tulpat, johdot, kans ja pyörija uutta. Välillä jopa hydepumpun kuorma riittää pudottamaan kolmelle käynnin. Kyseessä on 16 GTI ja ei kat.

Kirjoittaja:  eskere [ 30.05.2013 08:34 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

citroen for ever kirjoitti:
pitää siis kaivella duunista 1/4" T-haara jotta saa mittarin oikein. Ongelmana, kun on kuormittaessa yhden/kahden sylinterin "kuoleminen". Puristukset OK eroa 0,5bar ja kaikki luokkaa 12bar. Tulpat, johdot, kans ja pyörija uutta. Välillä jopa hydepumpun kuorma riittää pudottamaan kolmelle käynnin. Kyseessä on 16 GTI ja ei kat.


Oletko tarkistanut nokka-akselin? Jos nokka/t on kulunut matalaksi, tehot häipyvät kierroksilla.

Kirjoittaja:  avbx [ 30.05.2013 10:04 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

Polttoainesuodatin kannattaisi vaihtaa. Se aiheuttaa tukkeutuessaan ensin rykimistä kovilla kierroksilla. Sitten ei ota kierroksia ollenkaan ja lopuksi ajamaan pystyy kilometrin kerrallaan, kun pitää välissä aina tupakkitauon.

Kirjoittaja:  citroen for ever [ 31.05.2013 19:41 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

Nyt on mitattu "oikein" eli tyhjäkäynnillä n.2,2bar ja kun otti ohivirtauksen alipaineletkun irti nousi kierrokset n.300rpm ja paine n.3bar tasolle. Kaasua annettaessa ei paine noussut vaan laski alle 2 bar. pitää varmaan vaihtaa suodatin vaikka näyttääkin aivan tuoreelta. ja jatkaa sitten.

Kirjoittaja:  Hessu [ 31.05.2013 19:48 ]
Viestin otsikko:  Re: BX nelipisteruiskun polttoaineen paine?

Jos alipaineletku on säätimeltä irti, niin polttoaineen paineen pitäisi tosiaan olla sama riippumatta kierrosluvusta ja kuormituksesta.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/