HOTO kirjoitti:
Olisin kyselly että kuinka otsikon mukainen operaatio onnistuu, moottorina on 1.6 yksipisteruisku ? Ohjeita ja kuvia operaatiosta otetaan mielellään vastaan.
Hihnan kiristyspyörän runko-osa on kahdesta kohtaa kiinni. Toisessa, siinä alemmassa, on vain reikä. Siinä ylemmässä on hahlo, jonka suhteen tuo kiristys tapahtuu. Molemmissa 13 mm kannalla oleva pultti.
Siinä runko-osassa on myös ylöspäin oleva uloke, johon sopii 17 mm:n kiintoavain. Se kiintoavain siis laitetaan ulokkeeseen ylhäältä päin ja hihnaa kiristettäessä avaimesta tavallaan vedetään kohti auton nokkaa. Kun hihna on tarpeeksi kireällä, tiukataan se ylempi kiristyspultti. Sen jälkeen myös alempi.
Alapuolelta tuo on helpompi tehdä, jos auton saa nosturille. Silloin myös se 17 mm avainvälillä oleva kiintoavain pitää olla hieman mukailtu ko. hommaan, jos sillä alapuolelta sen tiukkaamisen tekee.
Ja se remmi pitää olla tiukassa. Eli, siten ettei missään oloissa kiljahtele, mutta ei tiukemmassakaan. Toivottavasti saat tästä jotain tolkkua.