Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantian kytkinmurheita
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15119
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  darkhorse_61 [ 03.06.2013 22:50 ]
Viestin otsikko:  Xantian kytkinmurheita

Puoli vuotta huoletonta ja mukavan letkeää ajoa Xantialla takana, ja nyt sitten iski katastrofi (?). Kytkinpoljin läpsähti pohjaan ja sinne jäi. Ajelin auton kotiin ilman toimivaa kytkintä ja nyt pitäis alkaa tohtoroimaan autoa. Kertokaapas sitikkaspesialistit mikä mahtaa olla todennäköisin syy moiseen ilmiöön. Niin ja xantia on 1.8 bensavehje.

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 03.06.2013 23:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kytkinmurheita

Varmistu ensimmäiseksi siitä, että poljin on ehjä.

Kirjoittaja:  laakeri [ 04.06.2013 00:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kytkinmurheita

darkhorse_61 kirjoitti:
Puoli vuotta huoletonta ja mukavan letkeää ajoa Xantialla takana, ja nyt sitten iski katastrofi (?). Kytkinpoljin läpsähti pohjaan ja sinne jäi. Ajelin auton kotiin ilman toimivaa kytkintä ja nyt pitäis alkaa tohtoroimaan autoa. Kertokaapas sitikkaspesialistit mikä mahtaa olla todennäköisin syy moiseen ilmiöön. Niin ja xantia on 1.8 bensavehje.
Oliko mitään ylimääräisiä ääniä hajotessa ja/tai onko kytkinpoljin ollut erityisen jäykkä? 1.8:n (oli sitten 8v tai 16v) kytkinhän on ihan mallia kädellä melko kevyesti painettava. Kuitenkin tarjoan vaihtoehdoiksi joko vaijeri irti polkimesta tai painelaakeri läpi asetelmasta.

Kirjoittaja:  Korppiloinen [ 04.06.2013 10:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kytkinmurheita

Mitä todennäköisimmin sieltä kuskin jalkatilasta löytyy muovinkappaleita. Siinä polkimen toisessa päässä on muoviklipsiviritys jolla vaijeri kiinnittyy, ja tuo tuppaa pettämään. Toimii kuulemma varokkeena että kun kytkin alkaa menemään raskaaksi, tuo rapsahtaa ennen isompia laukeiluja. Itsellä on mennyt ihan takertelevasta vaijeristakin.

Osa itsessään maksaa muutaman euron mutta vaihtoon onnistuvat upottamaan huollossa pari tuntia.. Tuon saa itsekin vaihdettua jos on vähän akrobaattisia taipumuksia, joko ujuttelemalla palasia irti ja paikalleen piitkillä pihdeillä tai irroittamalla koko polkimen ja niputtamalla siitä.

Kirjoittaja:  darkhorse_61 [ 04.06.2013 11:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kytkinmurheita

Täytynee tsekata tuo kytkinpoljin ihan ensiksi. Lähteekö ne kojelaudan allaolevat muovit kätevästi irti vai vaatiiko lievää suurempaa väkivaltaa?
Voisinpa harkita autosta luopumistakin mikäli joku haluaa muuten hienosti toimivan exclusive xantun itselleen. Leimaakin on vuoden loppuun...

Kirjoittaja:  laakeri [ 04.06.2013 12:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kytkinmurheita

darkhorse_61 kirjoitti:
Täytynee tsekata tuo kytkinpoljin ihan ensiksi. Lähteekö ne kojelaudan allaolevat muovit kätevästi irti vai vaatiiko lievää suurempaa väkivaltaa?
Verhoilulappu lähtee nastat auki kääntelemällä. Sen yläpuolella oleva muovi lähtee avaamalla asiakirjakotelon nurkista neljä ruuvia ja muovin keskikonsolin puoleisesta päädystä kaksi ruuvia. Jalkatilan valohan taitaa olla siinä muovissa kiinni, joten sen liitin pitää toki irrottaa lopuksi.

Kirjoittaja:  darkhorse_61 [ 04.06.2013 19:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian kytkinmurheita

Nonniin :evil: nyt on tutkittu tarkemmin: poljin kunnossa, vaijeri konehuoneen puolella liikkuu kun poljinta liikutetaan. Taitaa sitten olla se paineasetelman laakeri :evil:
Itselläni ei ole mahdollisuuksia korjata tuon tason vikaa joten ilmoitus autosta löytyy myyntipalstalta.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/