Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

CX hydraulimysteerion incident
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15165
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Cikatti [ 10.06.2013 12:41 ]
Viestin otsikko:  CX hydraulimysteerion incident

Olipahan hauska kohtaus aamulla:
Käynnistin CX:n ja kas, ei ylösnousemusta eikä punavalot sammu. Ei tullut ohjaukseen, eikä mihinkään painetta. Kesti minuutin kun huomasin että ahas nyt valo sammui... päätin sammuttaa ja antaa lisää LeHMää koska epäilin pinnan vajausta ja tuossa kohtaa se hörppää helposti ilmaa. Lurautin reilu puoli litraa LeHMää ja tsekkasin ettei ole alla lätäköitä, ei ollut.
Käyntiin ja johan alkoi kohoomaan, mutta paineen säädin raksuttaa alle 2 sekunnin intervallilla. Ja kun kääntää rattia niin raksutus on tooodella tiheää.

Peukku sille että varaajan kalvo puhkesi yön aikana?
Muuten ei olis kestänyt paineen nousu ekassa startissa noin kauaa.

Kirjoittaja:  Harri126 [ 10.06.2013 21:27 ]
Viestin otsikko:  Re: CX hydraulimysteerion incident

Tuo vsx tekee talvisin samaa.
Siihen, kuten melkein kaikkiin muihinkin toimintahäiriöihin auttaa moottorin sammuttaminen ja uudelleen käynnistys. :)

Kirjoittaja:  Cikatti [ 20.06.2013 02:10 ]
Viestin otsikko:  Re: CX hydraulimysteerion incident

Harri, jotain sulla leipoo kiinni talvella...
Mun tapaus oli siis just se että kun varaajan irroitin niin lorotin sieltä puoli litraa LeHMää kun ehjästä sitä ei tule yhtään.
Ruuvasin 4 vuotta jaloiss pyörineen varaajan kiinni ja hyvin pela, vuoto vaan oli valtava ja kumma että vuoti koska olin laittanut sentään 2 tiivistettä.

Vanha pallo jonka asensin oli tosi hyvä sillä kun paineen laskee pois ruuvista niin pihaus on toooooosi pitkä. Huonolla pallolla se on lyhyt ja rikkinäisellä sitä ei ole.

On se hupa ajaa diravilla kun varaaja on rikki, joka kurvissa konehuoneesta kuuluu ääni joka muistuttaa suomi-konekivääriä.

Kirjoittaja:  jasu [ 20.06.2013 10:00 ]
Viestin otsikko:  Re: CX hydraulimysteerion incident

Tuollaista oiretta kuin Harrin VSX:n kanssa on, tapahtui joskus GTi Bx:n kanssa vajaatehoisen pumpun ja "väsyneen" virtausventtiilin kanssa...

Tuli opeteltua virtausventtiilin purkaminen ja puhdistaminen sen yksilön kanssa aika hyvin, se kun aina alkoi toimimaan muutamaksi viikoksi ropaamisen jälkeen. Lopulta vikaan auttoi kun laittoi toisen pumpun ja virtausventtiilin, pelkästään toisen vaihtaminen palautti vian jonkun ajan päästä...


Sitä miettimään vielä jäin että onhan tuon ikäisessä Xantiassa vielä se virtausventtiili, eikä kaksiosaista hydraulipumppua..? :roll:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/