Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 15:50 

Viestit: 16
situkka -96 nyökkii montuissa ihan sairaasti..hirvee ajaa..etenkin vänkärin etukulma jota epäilen..voiko autoo pallottaa vaan yhestä kulmasta vai koko etupää jos kyse pallotusongelmasta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 16:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
mitä suotta sitä "epäilemään " mikset kokeile sitä samaa metodia kuin rautajousisissakin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 17:19 

Viestit: 16
tarkotin vaan jotta pitääkö pallotta etupää vai..ymmärrän toki että norm.autossa vaihetaan molemmat puolet


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 17:25 

Viestit: 16
harrykka kirjoitti:
tarkotin vaan jotta pitääkö pallotta etupää vai..ymmärrän toki että norm.autossa vaihetaan molemmat puolet

ja tuommosten elviksien vastailuista mitään hyötyä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 17:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
noo. jos tuntuu neuvot kelpaamattomilta , niin pitää tehdä kuin itte tuntuu sopivalta. ja apuahan saan vaikka suoli24/autot ja liikenne/citroen. siellä on asiantuntemusta ja oikeita mukavia vastauksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 17:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
olisi ehkä hyvä aloittaa ihan perustiedoista, että kyseisen mallin tietäjät voisi ottaa kantaa mahdolliseen ongelmaan... kyse lienee jostain kaasuneste-jousietusta kulkineesta, kun epäilet siinä olevia jousipalloja?

toki jousipalloja voi vaihdella yksitellen, tai kaikki kerralla, mielen mukaan.

ja jos joku nurkka tuntuu heijaavan holtittomasti ylös / alas, voisi olettaa jonkun koiranleuan laittaneen sinne varaaja-pallon, jossa ei ole vaimennusta ollenkaan. tämänhän voi todeta itsekkin ruuvaamalla vaikka kummankin etujousipallon irti, ja vertaamalla toisiinsa... tietty jo pallossa päällä olevat osanum erot voi valaista asiaa.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Tähän voisi sanoa että aloitusviesti voisi olla parempi,kuten kertoa mistä mallista on kyse eli auton tiedot. No mutta viestihistoriasta pääteltynä kyseessä on xantia 1,8i 16v vm-96

etupäähän kannattaa vaihtaa molemmat pallot ja katsoa muuttuuko mihin. 35/kpl taitavat kustantaa joten samahan tyrkätä molemmat uudet



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 15.06.2013 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
arvaappas kuinka moni menee selaamaan sitä historiaa, joten oot oikeessa : aina kun kysellään apuja , niin aloitus pitäisi olla : merkki , malli , vuosimalli, koneen koko ja mielellään venttiilimäärä , kun on eroja 8v/ 16v mallien välillä.

nuo olis niitä perusasioita .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Jousipallon vaihto, toinen kulma vai molemmat?
ViestiLähetetty: 15.06.2013 22:28 

Viestit: 5124
No itse ainakin voin vastata tiedoilla "-96 jousipallon vaihto eteen, toinen kulma vai molemmat":
Voi vaihtaa vaan toisen (rikkoutuneen), mutta ei kannata, ei ainakaan ellei ole ihan varma että se toinen pallo on hyvässä paineessa (ihan juuri hiljattain vaihdettu tai täytetty).

Noista perinteisistä palloista häviää typpeä tasaiseen tahtiin ja ovat lähes tyhjiä 5...7 vuoden päästä, jos vaihtaa vain toisen on jousivakio löysempi uudessa ja kovempi jo painetta menettäneessä -> etujousitus heijaa vieläkin puolelta toiselle.

(ihan loppupään xantioissa oli tuplakalvopalloja (onkohan aina harmaita), jota ei hävitä typpeä juurikaan, vaan jos hajoavat menevät melkein kerralla. Otsikkokin voisi olla vaikka noin kuvaavampi...)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 16.06.2013 11:22 

Viestit: 16
Kiitos vinkeistä..yritänpä tästä ongelmasta selvitä ko neuvoilla. Yst.terv Xantia 1,8i 16v -96


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Apuva!
ViestiLähetetty: 16.06.2013 13:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:) tuossa tuli esiin juuri tarvittavat tiedot :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jousipallon vaihto, toinen kulma vai molemmat?
ViestiLähetetty: 18.06.2013 08:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
olli__o kirjoitti:
(ihan loppupään xantioissa oli tuplakalvopalloja (onkohan aina harmaita), jota ei hävitä typpeä juurikaan
Kyllä ne kolmella täplällä merkityt vihreätkin ovat tuntuneet hyvin paineensa pitävän. Syyskuussa 2000 valmistetussa näkyi olleen jo takana harmaa aktiivipallo ja tiukkuudesta päätellen ihan alkuperäinen...



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron