Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xm ohjausyksikkö?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15246
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  kokemjne [ 20.06.2013 19:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm ohjausyksikkö?

:x mikä niistä :roll:

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 20.06.2013 19:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm ohjausyksikkö?

ainakin ZPJ-koneisen Fenix-ECU tarttee sen oman näppäimistönsä parikseen, jos haluaa niiden toimivan... ja pitää sen käynnistyksen eston käytössä. Nuo on "paritettu" tehtaalla.

Kirjoittaja:  Sitikkapuoskari [ 20.06.2013 21:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm ohjausyksikkö?

Ei oo pareja kunhan koodi on tiedossa alkuperäiseen ecuun.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 20.06.2013 22:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm ohjausyksikkö?

Sitikkapuoskari kirjoitti:
Ei oo pareja kunhan koodi on tiedossa alkuperäiseen ecuun.


Ääni tälle. Näppis on pelkkä syöttölaite ja alkuperäiset koodit ovat ECUssa.

Lisätarinaa esim.

http://club-xm.com/forum/lofiversion/in ... =1024&st=0

ja

http://club-xm.com/forum/lofiversion/in ... =3839&st=0

josta ilmenevät esim. C0C ja C1C -ohjauskoodit...

Ja se tärkeä:

"If your XM came your way with the keypad unplugged DO NOT plug the keypad back in UNLESS you KNOW the IMMOBILISER CODE or you will disable the ECU."

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 21.06.2013 00:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm ohjausyksikkö?

Hyvä jos näin, ettei tarttekkaan välittää siitä näppäimistöstä... miksiköhän sitä aikoinaan noin väitettiin, että tarttee olla parit, kun asiaa selvittelin? :lol:

Kirjoittaja:  JKiiski [ 21.06.2013 10:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm ohjausyksikkö?

Ainakin 2.5 td:ssä ne on parit, näin olen antanut itselleni kertoa. Enkä ihmettelisi vaikka Fenix 4 olisi myös paritettu näppikseen. Täytyy tarkistaa kun tulee se fenix-manuaali seuraavan kerran vastaan.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 21.06.2013 14:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm ohjausyksikkö?

JKiiski kirjoitti:
Ainakin 2.5 td:ssä ne on parit, näin olen antanut itselleni kertoa.


Niin. Jos korjausmanuaali kertoo, että huoltoon lähetettävään ECUun on merkittävä käytetty henkilökohtainen koodi ja se lähetetään ilman näppäimistöä, niin ehkä se olisi näin. Auton ja ECUn iästä riippuen ns. korjaamokoodi on tuon valitun henkilökohtaisen koodin lisäksi 0000, 0001 tai 1111.

Auton käynnistyksen jälkeen kun henkilökohtainen koodi on syötetty voi näppiksen kaapelin irroittaa. Jatkossa ECU kysyy näppiksen olemassaoloa ja jos se on irti, ohittaa tilanteen ja toimii aivan kuin olisi koodin saanut. Jos tällaiseen autoon sitten kytkee sen näppiksen takaisin, on _varmasti_ tiedettävä henkilökohtainen koodi, sillä se ei ole luettavissa ECUsta itsestään.

Kaikkien omien lähteideni mukaan näppäimistöjä on ollut kolmea eri mallia, joista viimeisimmät Y4:t sisältävät tuon C0C-C1C-valinnan manuaali- ja automaattisen tilan välillä. Näiden lähteiden mukaan näppäimistö ei sisällä elektroniikkaa, joka osaisi varastoida mitään dataa. Ainoat laitteet, jotka varmasti on "paritettu" ovat kaukosäädinavain ja sen vastaanotin.

Mutta en mää tästä lähde väittelemään. Mää nyt uskon tähän tietoon, kunnes kompastun. Tai sitten en.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/