Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

DS 21 Weber suuttimien koko?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15314
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Reissumies [ 29.06.2013 10:12 ]
Viestin otsikko:  DS 21 Weber suuttimien koko?

Heips kaikille,

Tuo mun DS kävi kovin laihalla ja hieman rassasin pääsuutinta isommaksi. Nyt soppaa on hieman liikaa, mutta onhan tuolla noinkin ajeltu vuosia. Alunperin Californian autoissa on seos vedetty kovin laihalle ja päästöjä pienennelty vielä ilmapumppusysteemillä joka sinänsä ei kyllä seoksiin vaikuta. Kiinnostaisi mikä olisi oikea suuttimien koko tuonikäiselle pelille? Kyseessä on DS 21 -70/-71 manuaaliloodalla. Kaasuttaja on Weber, DLE A1....todennäköisesti.

Onko ajatuksia tai tietoa?

Kirjoittaja:  Reissumies [ 29.06.2013 11:48 ]
Viestin otsikko:  Re: DS 21 Weber suuttimien koko?

Reissumies kirjoitti:
Heips kaikille,

Tuo mun DS kävi kovin laihalla ja hieman rassasin pääsuutinta isommaksi. Nyt soppaa on hieman liikaa, mutta onhan tuolla noinkin ajeltu vuosia. Alunperin Californian autoissa on seos vedetty kovin laihalle ja päästöjä pienennelty vielä ilmapumppusysteemillä joka sinänsä ei kyllä seoksiin vaikuta. Kiinnostaisi mikä olisi oikea suuttimien koko tuonikäiselle pelille? Kyseessä on DS 21 -70/-71 manuaaliloodalla. Kaasuttaja on Weber, DLE A1....todennäköisesti.

Onko ajatuksia tai tietoa?


Katselin omia opuksiania ja suuttimien koot pitäisi oleman 130/175. Tässä autossa on 140/175. Täytyy nyt vielä tarkastaa kohon säätö, 5 mm tiivistepinnasta kohon yläpintaan kaasarin kannen ollessa selällään. Voisko joku vahvistella onko mun tiedot oikeat...nuo opukset kun on amerikkalaista alkuperää ja en luota ihan täysin.

Täytyy vissiin tutkia vielä onko tuo 140 todella 140:nen?

Kirjoittaja:  Cikatti [ 30.06.2013 03:29 ]
Viestin otsikko:  Re: DS 21 Weber suuttimien koko?

Säädä ensin koho oikein. Se on kaikkein suurin ongelma väärille sooseille.

Kirjoittaja:  Reissumies [ 30.06.2013 09:17 ]
Viestin otsikko:  Re: DS 21 Weber suuttimien koko?

Cikatti kirjoitti:
Säädä ensin koho oikein. Se on kaikkein suurin ongelma väärille sooseille.


Näinhän tuo oli. Bensan pinta oli 3 mm liian alhaalla. Suuttimiksi ruuvasin 135/175 ja toimivuus on selkeästi parempi heti tyhjäkäynnin tuntumasta. Myös kierroslukualueen yläpää piristyi kummasti.

Kokemukset 123 ignitionista ovat kait ilmeisen positiivisia? Tää on ainoa kärjellinen laite mulla ja kiinnostais siirtää nuokin kärjet varastoon........

Harmillisesti jäänyt turhan pitkälle nämä viimeiset "säädöt" hiomatta vuosia sitten autoa fiksatessa. Kuitenkin ajaessa on vaivannut kun moottorin toiminta ei ole ollut mieluista.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/